Hoe led dimmer aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedog
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Hallo, ik heb een aantal kleine led spotjes aan elkaar verbonden en deze wil ik nu op een dimmer aansluiten. De eerste dimmer die ik probeerde deed het niet, dus nu een andere gekocht. Maar het aansluitscheme dat erbij zit snap ik niet.

Mijn lampjes hebben een bruine en blauwe draad, dus N en L. Maar als ik het schema van de dimmer zie lijkt het erop dat ik meer aansluiting nodig heb.

Ik voeg een foto van een lampje, de aansluitingen op de dimmer en het aansluitschema bij.

Weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen?
Of gaat t niet werken met deze dimmer?

Vast bedankt voor de reacties!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9k-cttChNFbq8s8HzA830bl8vQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTStaFIdN4C7ZRFkxCaqhopG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/139BgjRNh69LX-vO_QCJixzbAi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPx2VPMbIGLscQBannkzsLHd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSnWKrrYfAi4Ovq4umA5gnIeGEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QiWhLwMthHOrEk4FkeBblpp5.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Bluedog op 23-10-2021 19:47)

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-05 12:14
Die leddriver ziet er niet dimbaar uit, dit zou er dan namelijk op moeten staan. Hierdoor werkte je eerste dimmer waarachijnlijk niet.

Voor deze dimmer heb je een 0-10v signaal als output voor een leddriver die dit signaal kan gebruiken. Deze huidige driver heeft dat niet.

2 opties: leddriver halen met 0-10v ingang.
Of leddriver halen die werkt met "normale" faseaansnijding dimmer en desbetreffende dimmer

[ Voor 7% gewijzigd door heggico op 23-10-2021 19:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-05 12:14
Die leddriver ziet er niet dimbaar uit, dit zou er dan namelijk op moeten staan. Hierdoor werkte je eerste dimmer waarachijnlijk niet.

Voor deze dimmer heb je een 0-10v signaal als output voor een leddriver die dit signaal kan gebruiken. Deze huidige driver heeft dat niet.

2 opties: leddriver halen met 0-10v ingang.
Of leddriver halen die werkt met "normale" faseaansnijding dimmer en desbetreffende dimmer

[ Voor 7% gewijzigd door heggico op 23-10-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:31
Je hebt een 0-10V dimmer gekocht. Deze kun je alleen aansluiten op een driver met 0-10V ingang. Dus niet op jouw driver.

Zijn de drivers überhaupt wel dimbaar? Daar ziet het niet naar uit.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedog
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Wauw, snelle reacties hoor!

Duidelijk. Ik twijfelde al of ze idd dimbaar waren. Volgens de website (Aliexpress) wel, maar ik zag t betreffende icoontje niet op de doosjes staan.

En dan weet ik in ieder geval dat de eerdere dimmer waarschijnlijk gewoon goed werkte maar het niet kon doen. En de nieuwe dimmer nutteloos is voor deze lampjes🙂.

Bedankt!!!