soundcard irq, dma etc..

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
lo mensen

ik probeer mijn geluidskaart (een on-board Crystal 4237B) aan de praat te krijgen onder linux, ik hiervoor sndconfig gedownload en geinstalleerd (mijn distro is redhat 7.1 alleen voor servergebruik.. naja ik wou het ombouwen naar een mp3 server :)) maar sndconfig kan hem niet auto-detecten :'(

Nou kan ik hem wel uit de lijst selecteren etc maar hier heb ik dus irq, dma, etc settings voor nodig. Alleen de vraag is.. hoe kom ik daaraan? Onder windows is het hardwaremanager maar er is nou eenmaal geen windows op die pc geinstalleerd :(

zijn er alternatieve manieren om daaraan te kunnen komen?

waarschijnlijk hebben jullie hier niks aan maar toch maar ff voor de zekerheid:

het is een IBM Aptiva P200/48 MB
2 netwerkkaarten (beide ne2000 clones)
en voor de rest zit er geen moer in :)

thx

Verwijderd

Kijk welke interrupts nog vrij zijn + adres ruimte en stel je autdio kaart daar op in. cat /proc/interrupts en cat /proc/ioports.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Waarschijnlijk is het een onboard pci dingetje. Er bestaat een tooltje om alle eigenschappen je isa of pci bussen op je scherm te dumpen. Daaruit kun je zo halen wat je zoekt. Ik weet alleen niet meer hoe het heet.... :(

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

lspci ; cat /proc/interrupts ; cat /proc/dma ; etc.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
voor PCI was dat lspci, maar hoe je dat doet met isa kaarten, dat weet ik niet precies. Heb ik zelf niet nodig gehad, ik heb een SB AWE 64 PNP in m'n comp zitten.