Asus G533QR-HF004T en 2 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deuwie
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-08-2022
Mijn vraag
Ik heb sinds een jaar een Asus G533QR-HF004T. Heb er al een tijd 1 extern beeldscherm aan van lg (LG
27gn650-b.aeu full hd) via hdmi. Ik heb maar 1 hdmi aansluiting op de laptop.
Nu wil ik een 2 scherm aansluiten. Via usb-a of c. Een splitter werkt niet. De kabel geleverd bij het scherm (dp) kan niet op de laptop. Een connector van hdmi naar usb-c werkt ook niet. De laptop zegt wel dat er een 3e scherm is maar daar blijft het bij, geen beeld op het scherm.
Wat kan ik nog doen of wat doe ik verkeerd. Het is een praktisch nieuwe laptop dus ga er van uit dat 2 schermen geen probleem moet zijn. Zou advies op prijs stellen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:14
En welke splitter gebruik je?

Elk willekeurig dock zou moeten werken.

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Even opgezocht, die USB-C poort ondersteund DisplayPort alt modus, dus zoiets zou moeten werken:
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Usb+c+hdmi
Waarom je huidige niet werkt, geen idee, heb je wel 'beeld uitbreiden naar dit beeldscherm' (ofzoiets) aangezet'?

[ Voor 16% gewijzigd door jodeltje op 23-10-2021 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deuwie
Corporalnl: heb een splitter van nedis gebruikt.
Bedankt. Ga de acties in de link morgen doorlopen.

[ Voor 35% gewijzigd door Deuwie op 23-10-2021 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deuwie
Jodeltje. Ja via Windows scherm uitbreiden. Zo heb ik het 1e scherm ook toegevoegd. Als ik het 2e scherm aansluit zegt hij ook "3" maar dat is het dan. Die link die je stuurde daar staan nogal prijzige dingen op. Heb het nu geprobeerd met een hdmi naar usb-c stekker van hama. Heb ergens gelezen dat er misschien een soort chip in moet zitten die de usb dan moet zien als een display poort. Weet niet of dat zo is. Het enige wat ik nog kan gaan zoeken is een connector dp naar usb-c maar die zijn volgens mij niet goedkoop....en werkt het dan wel. Heb nu al 2x een connector terug gebracht, begint nu vervelend te worden.;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Deuwie schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:24:
Jodeltje. Ja via Windows scherm uitbreiden. Zo heb ik het 1e scherm ook toegevoegd. Als ik het 2e scherm aansluit zegt hij ook "3" maar dat is het dan. Die link die je stuurde daar staan nogal prijzige dingen op. Heb het nu geprobeerd met een hdmi naar usb-c stekker van hama. Heb ergens gelezen dat er misschien een soort chip in moet zitten die de usb dan moet zien als een display poort. Weet niet of dat zo is. Het enige wat ik nog kan gaan zoeken is een connector dp naar usb-c maar die zijn volgens mij niet goedkoop....en werkt het dan wel. Heb nu al 2x een connector terug gebracht, begint nu vervelend te worden.;-)
Dit is niet helemaal wat je zoekt, hier zit ook nog een USB-C PD poort en USB-A poort op, maar ik gebruik hem naar volle tevredenheid op een tablet en een laptop, kost ook maar €15: https://www.bol.com/nl/nl...990161/?s2a=#productTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deuwie
Ok. Bedankt. Ga ik daar ook nog naar kijken. Een paar extra poorten is nooit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Tja, lukraak kabels kopen heeft ook geen zin. Je hebt met diverse signalen en protocollen te maken.
Bovendien werken veel van die kabels maar in één richting en je gebruikt de verkeerde benaming (de laptop zendt en de monitor ontvangt. Een kabel met aansluiting op je usb-C van je laptop naar HDMI heet dus USB-C naar HDMI-adapter en niet andersom.

En een splitter doet wat de naam zegt: splitten, dus krijg je 2x hetzelfde beeld op de aangesloten monitoren.

Er mist ook informatie zoals type van de 2e monitor.

Zoals @jodeltje al aangeeft heb je gewoon een usb-C-poort op je laptop die Displayport ondersteunt.
Site Asus:
1x Type C USB 3.2 Gen 2 met Power Delivery en Display Port
Een simpele Usb-C naar Displayport-kabel doet dus al wat je wilt. Daarmee kun je tot 4K@60hz sowieso aansturen.

[ Voor 6% gewijzigd door White Feather op 24-10-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deuwie
@whitefeather Bedankt voor de toelichting. Fijn dat je me even corrigeert met de benamingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax201
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-09-2024
https://ifworlddesignguid...display-ergo-dual-27qp88d
Misschien is dit iets voor jou?
Check ook zeker deze link: https://www.lgnewsroom.co...stations-maximum-comfort/

Prijs zal zeer scherp zijn: ongeveer 699 a 799 euro 😊 (speculaties internet)
Pagina: 1