Hier jarenlang en tientallen iMac's (de dikke modellen) helemaal uit elkaar gehaald, alles met een tandenborstel en stofzuiger schoongemaakt. Bewust niet met een compressor omdat ik het stof weg wil hebben, niet onder een stukje elektronica geblazen. De ventilatoren konden redelijk makkelijk uit elkaar dus dig gingen ook uit elkaar. Zo kon de waaier maar ook het slakkenhuis netjes schoongemaakt worden.
De GPU en CPU deed ik met een andere tandenborstel, speciaal voor het vuilere werk. Daarmee gingen de grote brokken wel weg. Daarna met een stukje keukenpapier de restanten er afschrapen. De coolingpads die op de geheugenchips van de videokaart zaten deed ik eerst met een afbreekmesje er af schrapen, de rest poetste ik er af met een busje
Zettex Security Cleaner, die had ik ooit gekregen met de mededeling "Machtig mooi spul". Inderdaad het werkte uitstekend om de boel schoon te maken.
De vlakke delen van de koelblokken deed ik met een stukje toiletpapier en poetste ik op met diezelfde Zettex bus.