Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juryf
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-05 11:23
Vandaag zag ik in de log files van mijn router (network range 192.168.0.0/23) een bijzonder IP adres (192.168.101.X). Nader onderzoek leert dat deze vermoedelijk van mijn iPhone afkomt.

Door een port scan uit te voeren op dit IP adres vanaf mijn iPhone met Fing merk ik, dat als WIFI en mobiel data netwerk aanstaat, DNS port 53 alleen open staat op dit IP adres. Als ik WIFI uitzet en mobiel data netwerk aan laat staan is alleen FTP port 21 open. DNS port 53 wordt dan niet gevonden.

Een port scan vanaf mijn PC naar dit IP adres levert niets op. PING ook niet btw.

Vandaag bezig geweest met het updaten van mijn iPhone en andere IOS devices naar IOS 15. Ook hotspot op mobiel aangehad voor ander IOS device.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-05 16:33
Is het niet gewoon de hotspot functionaliteit die de dns poort open zet?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juryf
Ja, dat was ook mijn vraag maar dan zou je verwachten dat deze ook weer uitgaat als je Hotspot uitzet en dat gebeurd dus niet. Zelf na een softe reset niet (Volume Up, Down, Power ingedrukt houden).

[ Voor 23% gewijzigd door juryf op 23-10-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Heb je iOS 15 op je iPhone staan? Zou misschien de private relay functie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juryf
Vanochtend nog niet en toen trad het al op. Vanmiddag backup van IOS14 gemaakt via PC, iPhone ge-update naar IOS15 en opnieuw een backup gemaakt maar dan via iCloud, compleet terug naar fabrieksinstellingen en backup uit iCloud teruggezet. Helaas treedt het nog steeds op.

Mogelijkerwijs komt het uit Fing zelf. Ik zal ze morgen een support request sturen om te zien of Fing dit zelf veroorzaakt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juryf
IPhone van mijn vrouw heeft het ook en mijn iPad ook. WIFI uit vind ik alleen FTP server, WIFI aan vind ik meestal alleen DNS server, 1 keer port 80 gehad van alle scans. Geen reactie op deze port 80 trouwens.
Vermoed dat het iets is van Apple…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juryf
Voor het grootste gedeelte opgelost. Als ik op WiFi zit zijn het de lokale servers van mijn VPN provider.
Daarnaast zorgt een rogue camera voor alarm meldingen in mijn firewall. Nadat deze offline is gehaald ben ik van die meldingen af.
Wat de servers zijn als ik WiFi uitzet weet ik niet maar die zullen van de mobiele provider zijn.
Hoe ik het voor elkaar heb gekregen dat het verkeer van mijn VPN provider via mijn DNS server verliep is nog het grootste vraagteken maar die ga ik op een ander moment proberen te reproduceren😂
Eerst kijken of ik camera volledig gereset krijg.
Bedankt voor het meedenken🙏
Pagina: 1