Vraag

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-03 19:27
Ik zoek een?
Android telefoon die niet te breed is, liefst ook niet te hoog maar dat is van minder belang. Daarnaast het liefst een recente Android versie en moet zeker draadloos kunnen laden. De snelheid van het draadloos laden is van minder belang. Wel hecht ik waarde aan een redelijke accuduur. Niet zo zeer voor nu maar wel voor x aantal jaar.

Wat is je budget?
500-600 euro ongeveer maar voor een echte goede optie wil ik daar wel overheen gaan.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat eenvoudige games, bellen, Whatsapp, Facebook, browsen, zo nu en dan een fototje. Niets spannends

Wat heb je zelf al gevonden?
Ter vervanging van mijn trouwe S8(4 jaar in bezit) ben ik op zoek naar een opvolger welke niet veel breder mag zijn(S8 is 68,1 mm breed met ronde randen). Op die manier kan ik tenminste nog altijd met 1 hand berichten typen en het eea uitvoeren. Ik ben hiervoor al in de pricewatch gedoken en heb een aantal kanshebbers bekeken zoals een S20 FE(74,5 mm) of een S21(71,2 mm) maar in het echt bleek dat toch net dat beetje extra wat het te breed maakt voor mijn handen. Een S20(69,1 mm) zou een betere mogelijkheid zijn maar die is niet zomaar overal te krijgen en voor mijn gevoel betaal ik dan te veel voor wat ik krijg. Een Xperia 10 III heeft wel een fijne breedte(68 mm) maar de hoogte is dan wel echt weer wat te veel en daarnaast ontbreekt de mogelijkheid tot draadloos laden.

Daarnaast zou een Pixel 5 een mooie telefoon zijn maar ook daarvoor heb ik het idee dat je te veel betaald voor wat je krijgt.

Zijn er wellicht nog opties die ik over het hoofd zie?

Alle reacties

Als de Pricewatch niets levert op je huidige eisen, kun je kijken of er een duurder toestel is wat wel past qua formaat.
Black Friday en Cyber Monday komen er aan, dus misschien dat er iets leuks voorbij komt.
Kijk ook over de grens in Duitsland bij Amazon of MediaMarkt of er een leuke aanbieding voorbij komt als je een interessant duurder toestel gevonden hebt.

• la_fusion
swhnld schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:17:
Als de Pricewatch niets levert op je huidige eisen, kun je kijken of er een duurder toestel is wat wel past qua formaat.
Black Friday en Cyber Monday komen er aan, dus misschien dat er iets leuks voorbij komt.
Kijk ook over de grens in Duitsland bij Amazon of MediaMarkt of er een leuke aanbieding voorbij komt als je een interessant duurder toestel gevonden hebt.
Nou ik heb nog niet eens zo strak mijn budget ingesteld in de pricewatch om mijn opties open te houden en zodoende is ook de s21 naar voren gekomen samen met de pixel 5.

Hoopte dat er wellicht een fout in de pricewatch zou zitten mbt de breedte en of draadloos laten functie maar dat lijkt vooralsnog niet te zijn.
Tsja, alleen iPhone SE 2020, 12 mini en 13 mini mis je nog in je lijstje als je ook draadloos laden wil naast smal formaat.

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Samsung Galaxy S22 wordt naar verwachting ook relatief klein voor een Android-telefoon. Misschien is het een optie om daarop te wachten.

• la_fusion
NY_Giant schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:05:
De Samsung Galaxy S22 wordt naar verwachting ook relatief klein voor een Android-telefoon. Misschien is het een optie om daarop te wachten.
Ik ga eens kijken, mijn huidige s8 kan nog wel even door maar voor de s22 voor een aantrekkelijke prijs te koop is, zijn we denk ik ook wel weer een jaar verder.

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:10
Interessant topic, zit een beetje met hetzelfde "probleem"... O-)

Heb zelf dus ook een S8, van bijna 4 jaar oud, en nog niet echt een alternatief gevonden, naast de voorbeelden die je zelf noemt. Telefoon werkt op zich ook nog prima.

Wel kwam ik nog de Asus Zenfone 8 tegen, die bijna exact dezelfde afmetingen heeft als een S8, met een Snapdragon 888 en 4000 mAh batterij.
Ik vind hem alleen relatief duur, vergeleken met bijv. een S21, als je kijkt naar de prijs in combinatie met abonnement (weinig korting dus voor de Zenfone).

Ook is mij niet helemaal duidelijk hoe lang deze software updates krijgt. Als ik weer uitga van 4 jaar gebruik, is dat toch wel een belangrijk punt. Overigens ook iets wat bij Samsung tegenwoordig goed geregeld is, als je bijv. ziet dat een Galaxy A52S al 4 jaar updates krijgt.

Misschien dus ook maar wachten op de S22... :z (of een goede Black Friday-deal voor de S21)

• la_fusion
-Eraser- schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:05:

Heb zelf dus ook een S8, van bijna 4 jaar oud, en nog niet echt een alternatief gevonden, naast de voorbeelden die je zelf noemt. Telefoon werkt op zich ook nog prima.

Wel kwam ik nog de Asus Zenfone 8 tegen, die bijna exact dezelfde afmetingen heeft als een S8, met een Snapdragon 888 en 4000 mAh batterij.
Ik vind hem alleen relatief duur, vergeleken met bijv. een S21, als je kijkt naar de prijs in combinatie met abonnement (weinig korting dus voor de Zenfone).

Ook is mij niet helemaal duidelijk hoe lang deze software updates krijgt. Als ik weer uitga van 4 jaar gebruik, is dat toch wel een belangrijk punt. Overigens ook iets wat bij Samsung tegenwoordig goed geregeld is, als je bijv. ziet dat een Galaxy A52S al 4 jaar updates krijgt.

Misschien dus ook maar wachten op de S22... :z (of een goede Black Friday-deal voor de S21)
Helaas ook geen wireless charging..

Vooralsnog kijk ik ook uit naar een erg goede BF deal voor de S21 maar dan is de telefoon eigenlijk alsnog breder dan ik zou willen helaas.

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-03 15:09
-Eraser- schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:05:

Ik zit ook al even met exact hetzelfde probleem. Ik moet een ander toestel voor het werk kiezen (heb nu een S10e) en de keuze valt tussen een Pixel 5, een S21 en een Zenfone 8...

Ik leun naar de Zenfone (cause awesome specs) maar het draadloos laden is wel een gemis aangezien in mijn wagen het wel makkelijk is dat ik de draadloos laden pad kan gebruiken.

Anderzijds heb ik de S21 al even kunnen gebruiken omdat mijn broer deze heeft, maar die kan geweldig warm worden, en dan bedoel ik echt heet tijdens Spotify, Waze en laden tegelijk in de wagen. Zo erg dat die al wel eens uitvalt...

De Pixel 5 is dan weer geen top spec phone, de processor blijft hier wat achter, dus ja...

Maar de 3 bovenstaande zijn de enige die mij aanstaan owv size, IP68 en specs (en geen Apple)

Edit: typo's
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee