Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gigabyte B365M DS3H

Pagina: 1
Acties:

• verbatim
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01-2024
Het blijkt dat mijn moederbord Gigabyte B365M DS3H ook RAID ondersteunt.
Ik wil daarop Synologysoftware op installeren. Maar bij het download center van Synology moet je dan ook een modelnummer opgeven alvorens je de software kan downloaden. Ik heb al met google gezocht op B365M DS3H, Synology maar kan niet echt een modelnummer vinden wat betrekking heeft op mijn moederbord.

Mijn vraag: Wat is nu de beste manier om erachter te komen welk modelnummer van Synologysoftware geschikt is voor mijn moederbord.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40
Synology-software op de pc is om je Sylology-nas te configureren en ermee te verbinden. Die software doet werkelijk niets met je moederbord.

Of ben je aan het proberen om een Xpenology-systeem te maken? Want dan mag je je nog wel eens inlezen.

• verbatim
White Feather schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:49:
Synology-software op de pc is om je Sylology-nas te configureren en ermee te verbinden. Die software doet werkelijk niets met je moederbord.

Of ben je aan het proberen om een Xpenology-systeem te maken? Want dan mag je je nog wel eens inlezen.
Ik weet nog weinig van Synology of Xpenology. Het enige wat ik graag wil is de Synology software downloaden en installeren. Maar bij het Synology downloadcenter moet ik naast NAS opgeven ook een modelnummer opgeven en ik weet dat dus niet. I

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40
Wat wil je überhaupt gaan doen dan?

Dat je moederbord Raid ondersteunt heeft werkelijk niets te maken met Synology.

Synology levert software om op hun nassen te draaien en die kunnen vaak in Raid-configuraties ingesteld worden. Die software kun je trucken zodat een pc zich als een Nas gedraagt (Xpenology), maar dat is zeker niet geschikt voor een beginner hierin.

Ook leveren ze software om je Synology nas te configureren.

• verbatim
Oke die software van Synology is dat ook als een iso of img ergens te verkrijgen. Wat ik nu heb gedownload is een .pat file en dat lijkt mij niet echt de main software voor synology maar meer een update.

Ik gebruik al een NAS met de raspberry pi maar ik wil mij ook verdiepen in Synology software.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

verbatim schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:53:
Oke die software van Synology is dat ook als een iso of img ergens te verkrijgen. Wat ik nu heb gedownload is een .pat file en dat lijkt mij niet echt de main software voor synology maar meer een update.

Ik gebruik al een NAS met de raspberry pi maar ik wil mij ook verdiepen in Synology software.
Je kunt geen Synology DSM installeren op jouw PC. Daar kun je beter een Synology NAS voor kopen. Xpenology is een aangepaste 3rd party versie van Synology DSM maar dat is niet voor beginners. Ook is het niet helemaal legaal omdat het een gekraakte versie is zonder ondersteuning.

Stap 1 is dus goed onze reacties lezen en dan zelf bedenken wat de logische vervolgstap is als je Synology DSM wilt verkennen :)

[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 23-10-2021 21:28 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1