• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 10:35
OK, ik heb vorige week weer es een meesterlijke actie gehad |:(

Ik ging er ff Palm OS 3.3 opzetten (stond oudere versie op) en tijdens het flasehn vond mijn pc het nodig om te crashen...
Gevolg: Palm doet het dus niet meer :(

Het staat halfvol met zwarte pixels en dat ding kan niet eens uit :D (ok, is nu wel uit omdat de accu leeg is)

Maar heeft iemand nog een id hoe ik dit kan fixen?
En zeg niet ga terug naar de leverancier of iets dergelijks, ik heb dat ding viavia, dus dat gaat niet lukken :)
Lijkt mij dat dat ding opnieuw e flashen moet zijn... maar hoe? kan niet via cradle omdat je dan toch eerst een proggie op de palm zou moeten starten ofzo? :?

Verwijderd

hardereset?

• BrZ
Op maandag 20 augustus 2001 20:01 schreef RobinVR het volgende:
hardereset?
volgens mij is het originele OS nergens meer op dit ding terug te vinden :)

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 21:36

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Ik heb mijn Palm V ook een aantal keren geflashed, ben van 3.0 naar nu uiteindelijk 4.0 gegaan. Altijd zonder problemen.
Wat jij zegt over het opstarten van een progje weet ik niet. Kijk eens op de volgende site http://www.sfinx.demon.nl/palm/index.html of kijk op http://www.sfinx.demon.nl/Software/. De tweede link heeft instructions voor flashen. Je kan de site ook mailen voor hulp. Zeer goede en behulpzame site.

Bennie gek, ben een koe!

Verwijderd

Laat in ieder geval even weten hoe het afloopt.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Kan ie ook niet meer debug mode in (reset + down-knop)? Als ie daar nog in komt kun je hem opnieuw flashen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• BrZ
Op dinsdag 21 augustus 2001 16:53 schreef Acolyte57 het volgende:
Kan ie ook niet meer debug mode in (reset + down-knop)? Als ie daar nog in komt kun je hem opnieuw flashen.
Nope.. dat lukt dus ook niet meer :(
Denk dat ik maar es wat mailtjes naar dat bedrijf ga sturen... misschien dat zij hem opnieuw kunnen flashen ofzo :(

• Acolyte57

Acolyte57

Dan een mailtje sturen naar Palm nederland met uitleg wat er gebeurt is. Ik weet niet hoe moeilijk ze er over doen ivm garantie en aankoop enzo, maar over het algemeen vragen ze jouw Palm terug en krijg je een refurbished model teruggestuurd (waarna jouw palm ook de refurbish-recycle-lijn in gaat)....

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• SvMp
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 20:53 schreef Acolyte57 het volgende:
Dan een mailtje sturen naar Palm nederland met uitleg wat er gebeurt is. Ik weet niet hoe moeilijk ze er over doen ivm garantie en aankoop enzo, maar over het algemeen vragen ze jouw Palm terug en krijg je een refurbished model teruggestuurd (waarna jouw palm ook de refurbish-recycle-lijn in gaat)....
dus je krijgt niet dezelfde Palm terug begrijp ik?
Dus als je je initialen er in hebt gekrast (netjes aan de onderkant) dan kan iemand anders daar tegenaan gaan kijken?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 20:18 schreef BrZ het volgende:

[..]

Nope.. dat lukt dus ook niet meer :(
Denk dat ik maar es wat mailtjes naar dat bedrijf ga sturen... misschien dat zij hem opnieuw kunnen flashen ofzo :(
In noodgevallen kan je contact opnemen met http://www.sfinx.demon.nl/palm/

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 16:45
Probeer het anders eens bij de Nederlandse PalmClub. Die gasten weten echt alles van die dingen en weten misschien ook wel wat adresjes waar je terecht kan

http://www.palmclub.nl/index.shtml

suc6

• BrZ
Op woensdag 22 augustus 2001 01:46 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Dus als je je initialen er in hebt gekrast (netjes aan de onderkant) dan kan iemand anders daar tegenaan gaan kijken?
Er staat "KPN Telecom" ingegraveerd O-)

• Acolyte57

Acolyte57

Op woensdag 22 augustus 2001 01:46 schreef svdmeer het volgende:
Je krijg bijna nooit je eigen Palm terug. Maar hoe het gaat met duidelijk aangepaste Palms weet ik niet... Ik heb bv een Palm V8, die is opengemaakt om er een 8 mb chip in te leggen. Daarmee is de garantie genaaid, dus daar zou ik op zich al geen vervanging voor krijgen. Maar iets simpels als initialen erin krassen.... ik weet het niet.

• SvMp
  • Niet online
Ik vind het een rare gang van zaken, want als je je Palm inlevert, kan het dus best zijn dat je een Palm terug krijgt van iemand die er altijd ruig mee heeft gedaan.
Die lijkt me stukken minder duurzaam als je eigen Palm waar je altijd zuinig op bent geweest.

Verwijderd

Een foute upgrade moet als het goed is gewoon te verhelpen zijn, ook als je scherm niet reageerd:
Plaats de Palm in de cradle en voer gewoon het upgrade programma uit.
't Kan zijn dat dit niet helpt, dan probeer je het via debug mode (die zou niet aangetast moeten zijn):
1) met de scroll-down knop ingedrukt resetten, hou de scroll-down knop ingedrukt voor een seconde of tien!
2) als je nu niet linksbovenin het scherm een paar pixeltjes ziet knipperen, herhaal vorige stap
3) gewoon weer in de cradle en het upgrade prog starten, dat zegt dat je in debug zit, blablabla
Kijk anders wat verder bij de Palm Knowledge Finder, afdeling upgrade 8)

Ik heb nogsteeds het zelfde probleem met m'n Ericsson A1018s, heel ander ding maar ik kom er niet uit ::(

• BrZ
Hmm.. nou heel wat keer proberen om in die debug mode te komen lukte het na een tijdje opeens wel :?

Nou jah, boeie, hij werkt weer, heb er ook meteen maar PalmOS 4.0 opgezet :)

Thanks! :)
Pagina: 1