Toon posts:

GeForce 3D Prophet II MX Koeler probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afijn, ik dus zaterdag dat gratis koeltje van guillmot gekrege :7 , en die gast aan de telefoon zei dat je dat snoertje simpel aan je videokaart kon inplugge, dus ik vet blij :)
nou, ik heb wel elke mm2 bekeken van de kaart maar ik kon nergens een dingetje zien waar ik mn stekkertje in moest proppe :?

Wat kan ik er nog met dat koelertje doen?
Kan ik em op een of andere manier op mn mobo aansluiten (nu past dat niet, en het snoertje is ook te kort)
Of misschien kan ik em wel op dat DDR koelblok plakke?
Of moet ik weer ff belle voor een andere koeler B-)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Als het goed is moet je het stekkertje (plastic met gaatjes aan 1 kant) over 3 kleine pinnetjes steken.

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten in totaal maar 2 gaatjes in, en bij een CPU koeler heb je er 3 gaatjes in...
deze is kleiner, dus past niet op een mobo FAN dinges

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dan knutsel je er toch zelf een draadje aan en connect dat gewoon aan je PS.

En heeft GF2MX wel een onboard stroomvoorziening voor een fan? Misschien was ie in de war met een GF2 GTS.

Divide and conquer.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Heb net even een plaatje van een Prophet II MX uitvergroot en kon inderdaad nergens een aansluiting vinden. Dat word knippen en aan je PSU knopen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/963865353.jpg

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:49

LopeZ

Too much is never enough

De prophet II mx heeft geen aansluiting voor een fan, zit er standaard ook geen 1 op. Dat wordt dus ff wat solderen, zo gedaan toch :)

Verwijderd

Topicstarter
solderen :? ik weet niet eens hoe je zon soldeerbout vast houd :7
En waar moet ik dan solderen
maar wat een klunzen dan bij guillmot, het lijkt mij dat de GTS versie toch standaard een koeler heeft? deze is volgens mij speciaal voor de MX versie bedoeld. |:(

En op hoeveel V zou dat koelertje lopen?

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Hij loopt op 12volt, dat zijn de gele en de zwarte draad. (geel is 12v en zwart is ground) Je kan gewoon een molex van een andere fan afhalen en de draadjes daarvan aan je nieuwe fan doen bijv.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een rood en een zwart draaitje uit mijn koelertje komen, geen gele
loopt ie dan ook op 12v ofnie?

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Bij je cooler is het weer verwarrend, de zwarte is weer de ground en de rooie de 12volt. Je moet dus de rooie op de gele van je voeding aansluiten, en zwart op zwart. Dan zou die het gewoon moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja... ehm ik zal wel wat gaan proberen dan...

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Wat je zou kunnen doen (zo ben ik begonnen) je knipt je die aansluiting van je hercules cooler af. Je hebt dan 2 draadjes de rooie en de zwarte, je pakt een floppy drive connector die uit je voeding komt. (bijna alle voedingen hebben 2 floppy drive connectoren en meestal gebruik je der maar 1 vandaar) Je knipt de floppydrive connector er ook vanaf, je krijgt dan 4 draden geel 2x zwart en rood. Je stript het stukje geel van de draad zelfde met de rooie draad van je fan, je draait de draden simpel weg aan elkaar :) en je dekt het af met plakband, tape of krimpkous. Zelfde doe je met de zwarte draad van je fan en je floppy drive connector. Dan doet je fan het ook prima.

Der zullen vast mense op got zijn die dit afkeuren maar je moet ergens beginnen als je nog niets met soldeerbouten doet :P
Pagina: 1