Nu het wat kouder wordt ben ik onze nieuwe vloerverwarming aan het aansluiten (elektrische aansturing) en inregelen. Nu valt het me op dat de aanvoer temperatuur af en toe terugzakt naar 30 graden, waar ik hem standaard op 40 graden heb staan.
Als ik dan de CV ketel check, dan zie ik dat die temp. is gezakt tot net iets boven de 30 graden en dat hij dan na een tijdje dit weer verwarmt tot de 50 graden waar hij op in is gesteld.
De vloerverwarming vraagt wel continu om warmte.
Verder is de retour temp op de verdeler ong. 25 graden. Dat verschil lijkt me wat groot, maar krijg ik niet omhoog door de pomp hoger te zetten (staat nu op max)
De situatie is: 12 groepen verdeeld over 8 zones (in totaal 120m2). Allemaal begane grond. Eerste verdieping heeft nog wat radiatoren waarvan er 1 af en toe gebruikt wordt. Deze worden niet apart geregeld maar krijgen dus alleen warmte als de vloerverwarming warmte vraagt.
Uitbouw heeft glas rondom en hoog plafond (schuin dak, nok ong. 6m) en deze is moeilijk op temperatuur te krijgen zo lijkt het nu. Vloer wordt wel voelbaar warm.
De debieten van de groepen heb ik ingesteld volgens het plan van de leverancier. (maar zou de uitbouw bijv. nog wat meer kunnen geven of juist minder?)
CV ketel is een Nefit TrendLine HRC30 CW5 II
Instellingen van de ketel:
max aanvoertemp staat op 50 graden
max cv vermogen op 10.2kW
pomp max toerental 70%
pomp min toerental 30%
Vloerverwarming is Bekotec systeem:
:fill(white):strip_exif()/f/image/kdCBPMeRq9OBpGWkFoSfyHU1.png?f=user_large)
Pomp is een Wilo Para.
Die staat nu op 'Constant differential pressure' Δp-c en stand 3.
Is het normaal dat de aanvoer temp zo daalt af en toe? Nog tips en trics om instellingen te tweaken?
Als ik dan de CV ketel check, dan zie ik dat die temp. is gezakt tot net iets boven de 30 graden en dat hij dan na een tijdje dit weer verwarmt tot de 50 graden waar hij op in is gesteld.
De vloerverwarming vraagt wel continu om warmte.
Verder is de retour temp op de verdeler ong. 25 graden. Dat verschil lijkt me wat groot, maar krijg ik niet omhoog door de pomp hoger te zetten (staat nu op max)
De situatie is: 12 groepen verdeeld over 8 zones (in totaal 120m2). Allemaal begane grond. Eerste verdieping heeft nog wat radiatoren waarvan er 1 af en toe gebruikt wordt. Deze worden niet apart geregeld maar krijgen dus alleen warmte als de vloerverwarming warmte vraagt.
Uitbouw heeft glas rondom en hoog plafond (schuin dak, nok ong. 6m) en deze is moeilijk op temperatuur te krijgen zo lijkt het nu. Vloer wordt wel voelbaar warm.
De debieten van de groepen heb ik ingesteld volgens het plan van de leverancier. (maar zou de uitbouw bijv. nog wat meer kunnen geven of juist minder?)
CV ketel is een Nefit TrendLine HRC30 CW5 II
Instellingen van de ketel:
max aanvoertemp staat op 50 graden
max cv vermogen op 10.2kW
pomp max toerental 70%
pomp min toerental 30%
Vloerverwarming is Bekotec systeem:
:fill(white):strip_exif()/f/image/kdCBPMeRq9OBpGWkFoSfyHU1.png?f=user_large)
Pomp is een Wilo Para.
Die staat nu op 'Constant differential pressure' Δp-c en stand 3.
Is het normaal dat de aanvoer temp zo daalt af en toe? Nog tips en trics om instellingen te tweaken?