Toon posts:

is er nog een redden aan mn WD Caviar 450AA ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een HEEL groot probleem nu.
Ik heb een 45gb Western Digital zoals in de topic al stond.
Nou wil het toeval dat ie ineens van de een op de andere dag fouten gaat geven bij sommige dirs en/of hij valkt gewoon uit lijkt het wel.
Aan de kabel ligt het iig niet, want met een andere doet hij het net zo goed.
PLZ zeg me niet dat ie dood is, want echt ALLES staat erop van backups (school,muziek,films,etc).
Ik heb deze in duitsland gekocht, maar dat maakt niet uit op zich, want hij is toch al meer dan een jaar oud en er zat maar een jaar garantie op dan.
Ik heb geloof ik nog wel fabrieksgarantie anders, maar kweet niet hoe en wat ik dan moet doen.

Heeft iemand nog enig idee wat ik kan doen ?!?! Formatteren is geen optie, zonder dat ik alles moet gaan branden. hetzijn 3 partities 8, 20, rest gig. Hij loopt vooral op de laatste vast.

http://www.westerndigital.com/products/drives/wd450aa.html

Verwijderd

als er nog fabrieksgarantie opzit dan zou ik hem opsturen als ik jou was.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 19:33 schreef BloX het volgende:
als er nog fabrieksgarantie opzit dan zou ik hem opsturen als ik jou was.
AFAIK is die 3 jaar toch?
edit:

van de site:

Component Design Life
5 years

Warranty Period
3 years

Maar nou las ik op de site het volgende:

No limited warranty is provided by WDC unless your WDC Product ("Product") was purchased from an authorized distributor or authorized reseller. Distributors may sell Products to resellers who then sell Products to end users. Please see below for warranty information or obtaining service. No warranty service is provided unless the Product is returned to an authorized return center in the region(Americas, Europe-Middle East-Africa, or Asia Pacific) where the Product was first shipped by WDC.

Verwijderd

hiero http://websupport.wdc.com/websupport/clearexp_scripts/warrantystart.asp

kun je controleren of er idd nog garantie opzit!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 19:41 schreef BloX het volgende:
hiero http://websupport.wdc.com/websupport/clearexp_scripts/warrantystart.asp

kun je controleren of er idd nog garantie opzit!
tnx
code:
1
2
Serial No    Model No    Status       Exp. Date 
WMA2E1139129 WD450AA-00BAA0 In Limited Warranty 8/11/2003

oftewel ik heb nog wel garantie, das alvast 1 opluchting

Verwijderd

dan zou ik hem gewoon als RMA opsturen naar WD, krijg je een nieuwe! ik weet nie of WD ook een vestiging in nederland heeft zitten anders kun je die evt. ff een belletje geven

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 19:51 schreef BloX het volgende:
dan zou ik hem gewoon als RMA opsturen naar WD, krijg je een nieuwe! ik weet nie of WD ook een vestiging in nederland heeft zitten anders kun je die evt. ff een belletje geven
Nope die zit er geen
http://www.wdc.com/service/fsproviders.html
Maar er staat wel zo'n heel gedoe over RMA's. Ik wist niet eens wat het waren, maar nu zie ik het.
Ik zoek ff verder dan.
Heeft iemand misschien nog tips ?

Verwijderd

mail ze dan ff http://websupport.wdc.com/webemail/

en kies als subject Warranty and RMA, die vertellen je wel wat je moet doen.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-04 16:21
Gebruik de search en je vindt hun nummer. Ik heb het al twee keer gepost, zo'n twee weken geleden. Het is een nummer op Schiphol. Het staat ook op hun site.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 20:59 schreef Heintje het volgende:
Gebruik de search en je vindt hun nummer. Ik heb het al twee keer gepost, zo'n twee weken geleden. Het is een nummer op Schiphol. Het staat ook op hun site.
ik heb het ff opgezocht aangezien Heintje :Z
European Support Center:
+31-20-4467651

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-04 16:21
Ik ben een groot voorstander van zelfwerkzaamheid zodat anderen niet lekker kunnen :Z ...

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Man, je kunt toch gewoon een RMA aanvragen voor END USERS.
Is dat nu zo moeilijk :? of kijk ik verkeerd?

Normaal is het bij die HD fabrikanten een fluitje van een cent, zon RMA aanvragen..

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Als je nou ook eens de DataLifeGuard Tools van WD probeert, dan ben je ook al een heel stuk verder.

Verder nog een tip: Back al je belangrijke data op voordat je HD het licht gaat zien. Ook voor als je hem op gaat sturen, want als je hem terug krijgt is ie meestal leeg.

-

Verwijderd

Topicstarter
jah ze hebben al gezegd dat ik een nieuwe kan krijgen, maar denk dat ik beter ff een nieuwe HD kan kopen voor erbij, anders ben ik alles kwijt en dat is niet de bedoeling. die diag tool gaf een nummer op basis daarvan konden hun me vertellen dat ik dus zo een nieuwe zou kunnen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
heintje in combo met blox bedankt voor het nummer iig, kon het niet vinden in de lijst, het NL nummer.
Pagina: 1