Kan records in Acces van MS SQLServer express niet wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasJanBolhuis
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-01 18:46
Hoe kan het dat ik records alleen kan raadplegen en niet kan wijzigen in Access van een met MS SQL-Server Express gekoppelde tabel?

Ik gebruik Access 2016, MS-SQL-Server 2019 en ODBC 64-bit versie 17. De SQL - server draait op een windows 10-pro NUC en ben bezig met het testen van een migratie van een Access backend naar MS-SQL.

De tabellen zijn probleemloos aangemaakt op de SQL server via exporteren naar ODBC-Database.
De tabellen koppelen gaat prima en ook testen met pass-through query's lopen prima. (De koppeling van de tabellen gaat via ODBC en het SA account en deze staat op 'readwrite').

Als ik een gekoppelde tabel open kan ik deze niet wijzigen (Dit Recordset-object kan niet worden gewijzigd).

Ik heb al veel gegoogled, maar misschien met de verkeerde zoekwoorden. Op de SQL server heb ik al geprobeerd met GRANT nog meer rechten te geven en verschillende instellingen geprobeerd bij 'users'. Het zal iets heel simpels zijn, wat ik over hoofd zie. De eigenaar van de gekoppelde tabel is 'beheerder'.

Waar moet ik zoeken?

Beste antwoord (via KlaasJanBolhuis op 17-11-2021 15:08)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@KlaasJanBolhuis Hebben de tabellen een “unique indentifier key” gekregen na de importering in SQL server?

https://www.office-forums...in-access-2002-fe.365750/

[ Voor 32% gewijzigd door Falcon op 28-10-2021 22:50 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Lukt het direct op SQL Server wel (via Management Studio of desnoods command line) met dezelfde user?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasJanBolhuis
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-01 18:46
Als ik inlog in Management Studio met SA en password lukt het prima om te wijzigen (edit top200 rows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is dat dezelfde user die je gebruikt om vanuit Access / een ODBC DSN de database te benaderen? Laat maar die vraag had je al in de topic start beantwoord :)

[ Voor 26% gewijzigd door spone op 23-10-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
hoe bedoel je 'beheerder'? heeft deze de systemadmin roll en ALLE rechten op de DB?
kun je niet met SA proberen vanuit client?

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@KlaasJanBolhuis Hebben de tabellen een “unique indentifier key” gekregen na de importering in SQL server?

https://www.office-forums...in-access-2002-fe.365750/

[ Voor 32% gewijzigd door Falcon op 28-10-2021 22:50 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1