Ik heb hier een Gira 245000 universele wanddimmer aangesloten op een aantal leds. Toen ik de stroom inschakelde gingen de leds eerst feller branden om daarna te blijven flikkeren, waarna de dimmer niet meer reageert op draaien of drukken. Enige manier om uit te schakelen is dus stroom er weer af. Als ik de stroom opnieuw inschakelen beginnen de lampen meteen te flikkeren (dus zonder eerst van gedimd naar feller te gaan).
Ook de instelfunctie voor minimumniveau uit de handleiding (knop 10sec indrukken) werkt niet.
NB De dimmer was aangesloten zonder nulleider. Maar ook als ik een proefopstellinkje maak mét nulleider (Bruine draad op L, Schakeldraad naar lamp, blauwe draad op N) en diverse andere lampen blijft het beeld hetzelfde.
Is mijn dimmer overleden?
Ook de instelfunctie voor minimumniveau uit de handleiding (knop 10sec indrukken) werkt niet.
NB De dimmer was aangesloten zonder nulleider. Maar ook als ik een proefopstellinkje maak mét nulleider (Bruine draad op L, Schakeldraad naar lamp, blauwe draad op N) en diverse andere lampen blijft het beeld hetzelfde.
Is mijn dimmer overleden?