Geheugen game laptop verhogen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouben
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-04-2024
Mijn vraag
...
Beste mensen, met interesse naar de oplossingen gekeken. Mijn kleinzoon heeft de IdeaPad 34015iRH 81 LK.
Daarin zit 8Gb intern geheugen in 1 slot. Meer slots zijn er niet. Hij speelt veel games en af en toe loopt het vast. Ik denk erover de 8 naar 16Gb uit te breiden. Wel wat duur.
Wat de SSD betreft zou de 512 GB naar 1 TB moeten omdat hij nu 75 GB vrij heeft en kennelijk niet genoeg om meer spellen te downloaden. Dat kan door een grotere SSD van dat smalle langwerpige type . Maar ik zie ook een lege ruimte waar een meer (gangbaar) type HDD of SSD in past. Maar geen extra slot daarvoor. Kennelijk moet er dan een verloopkabeltje van type Data naar de smalle kleine poort tussen geplaatst worden.
Hebben jullie meer info en adviezen hiervoor voor mij. Mvg Jan

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vastlopen kan meerdere oorzaken hebben. Maar een volle disk helpt meestal niet echt mee. Zijn alle drivers etc. up to date?
Je kunt het RAM upgraden en eventueel extra schijf plaatsen, maar dat is nogmaals geen garantie dat hij niet meer vast loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouben
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-04-2024
Dank! Drivers zoeken we uit. Mvg Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:18
Ik zou eerst uitzoeken waarom het vastloopt voordat je dingen gaat upgraden. 8GB RAM zou er niet voor mogen zorgen dat iets vastloopt en 75GB vrije ruimte ook zeker niet. Hoe ziet het vastlopen eruit? En met welke spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:29
Ik denk dat je het eerder moet zoeken in de problemen van hitte en oude drivers.

Zorg eerst dat alle drivers bijgewerkt zijn (ervan uit gaan dat je Windows draait).
Dus chipset, geluid, Video, wifi, etc.

Windows Updates ook helemaal up2date.

Verder is het van belang dat je wel voldoende vrije ruimte overhoud op je SSD inderdaad. Beste is om Overprovisioning toe te passen. Dit betekend dat je 10% van de totale capaciteit ongebruikt laat zodat de SSD dit als cache kan gebruiken.

Kijk dan eens met MSI Afterburner de temperaturen te monitoren als hij een game aan het spelen is. Hiermee weet je of de temperatuur een issue is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!