Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Evohome Zone Regeling: avoid local override on HR92

Pagina: 1
Acties:

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-10 17:11

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Beste allen,

In een woning waar ik beheerder ben, heb ik dit Evohome Zone regelaar, en de bewoners zet de temperatuur in de keuken en woonkamer constant op 22 graden, dit is een handmatige overriding op de programma dat ik via de App heb gezet. Ik ben bang dat dit de CV ketel kapot zal maken.

1) Huis energie label C, dubbel glas, bouwjaar 1963, met 12 radiators

2) Evohome Honeywell Zone Regelaar:
- Wireless Relay Box BDR 91
- Controller ATC928G3000 (hoofd scherm bediening)
- 9 Radiator Controller HR 92 (9 knoppen op 9 radiators, 3 radiators hebben geen HR92 maar traditionele knoppen)

Omdat de berwoners de energie kosten niet hoef te betalen, zetten ze alle radiators op Max toegestaand temperature, ook 's nacht.

Ik heb, via de App, de programma gezet, bvb
- 0:00 10 graden
- 6:00 20 graden
- 22:00 19 graden

Maar de probleem is, vaak zetten de bewoner, bvb op 21:00 de temperature op bvb 21 graden, dit is een "local overriding" op de programma, dat betekent dat op 22:00 blijft de temperature op 21 graden tot altijd.

Hoe kan ik dit local overriding disablen / uitschakelen ?

Bedankt

7500 Wp = 5500 Kwh, alles e-bikes, considering Airco vs WarmtePomp

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:08
De mensen gewoon zelf laten bepalen welke temperatuur ze fijn vinden? En ze gewoon voor het verbruik laten bepalen?

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11 12:04
Inderdaad, het zijn huurders en ze betalen al voor energie.

Dat heb je als het goed is al ingecalculeerd.

Lesje nemen en het aan de huurders over laten.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
noucmen schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 00:57:
In een woning waar ik beheerder ben, heb ik dit Evohome Zone regelaar, en de bewoners zet de temperatuur in de keuken en woonkamer constant op 22 graden, dit is een handmatige overriding op de programma dat ik via de App heb gezet. Ik ben bang dat dit de CV ketel kapot zal maken.

[...]

Omdat de berwoners de energie kosten niet hoef te betalen, zetten ze alle radiators op Max toegestaand temperature, ook 's nacht.

[...]

Hoe kan ik dit local overriding disablen / uitschakelen ?
Een CV kan prima een temperatuur van 22 graden leveren, dus de angst dat de ketel kapot gaat is een non-argument.

Waarom denk jij dat je als verhuurder mag bepalen hoe warm of hoe koud mensen het in hun huis mogen hebben? Dat jij de kosten niet doorberekend is achteraf gezien onhandig, maar dat geeft jou nog niet het recht om te beslissen hoe warm zij het mogen hebben.

En ik durf hem nog sterker neer te zetten:
jij hebt blijkbaar jouw telefoon / een app op jouw telefoon gekoppeld met hun CV, waardoor jij precies in kan zien (tot op de minuut) wanneer zij de verwarming aan en uit zetten. Dit zal zeer waarschijnlijk een inbreuk op de privacy van de bewoners zijn en dus mag dit niet eens.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-10 17:11

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Ik ben een beheerder van temperature.
Ik heb met de bewoners gesproken, om hun uit te leggen hoe ze de App zelf kunnen gebruiken. Vroeger konden ze het niet goed doen.
Nu is alles goed.

7500 Wp = 5500 Kwh, alles e-bikes, considering Airco vs WarmtePomp

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:08
noucmen schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:50:
Ik ben een beheerder van temperature.
Dan kun je het beste zorgen dat je dit niet meer bent en de app voor die woning van je telefoon verwijderen. En alles door de huurders zelf laten regelen qua temperatuur.
Pagina: 1