Azerty toetsenbord cijfers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 16:14
Dag Tweakers,

Ik kom uit België en dus werken wij met een azerty toetsenbord indeling.
Nu heb ik meer en meer bureau werk en zou ik het prettiger vinden om met een compacter toetsenbord te werken. Zonder keypad en wil ik dus meer gebruik maken van de cijfers boven aan het toetsenbord. Alleen moet je bij een azerty indeling constant de shift toets indrukken.

Is er hiervoor een oplossing dat de cijfers altijd actief staan en dat je de shift toets moet indrukken wanneer ik een letter of dergelijk wil gebruiken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 22:59
Je zou eens kunnen kijken naar een key remapper. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet dat het bestaat.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Bij ieder fatsoenlijk besturingssysteem kun je toch gewoon instellen als welke type toetsenbord de invoer geinterpreteerd moet worden? Dan maakt het niet uit wat er feitelijk op de toetsen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 16:14
Krulliebol schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 05:00:
Bij ieder fatsoenlijk besturingssysteem kun je toch gewoon instellen als welke type toetsenbord de invoer geinterpreteerd moet worden? Dan maakt het niet uit wat er feitelijk op de toetsen staat.
Ja dit klopt. Maar als ik de cijfers wil gebruiken moet ik de toetsenbord layout instellen als QWERTY. Maar dit is dan te verwarrend om te typen. Ik wil dus gewoon een AZERTY layout behouden met de cijfers uit een QWERTY layout.