Speakerkabel met electriciteitskabel door buis

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Kan ik mijn speakerkabel (van de stereo naar speaker) samen met de electriciteitskabel door dezelfde pvc-buis leiden zonder dat daardoor storing ontstaat??

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:05
Volgens mij gaat het wel goed. Ik heb hier zelf ook allerlei kabels (elektriciteit, antennekabel, luidsprekerkabel) een heel stuk parallel naast elkaar door m'n kamer lopen. En nog nooit last gehad van storing.

Maar probeer het eerst eens uit. Als je geen brom op je luidsprekers hoort moet het wel goed zijn.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 22:13

Jag

Geen enkel probleem. In het theater waar ik werk liggen er zelfs wel eens speakerkabels parrallel met meerdere multi's voor het licht, waar voor tientallen kW's licht aan hangen.

Dat zou je trouwens niet hoeven te proberen met mic kabels :P.

Verwijderd

Als je de PVC-buis van je vaste 230V-huisinstallatie bedoelt dan kan het wel maar dan mag het niet.

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
ehm..waarom mag dat niet? Van wie niet?
Op dinsdag 21 augustus 2001 01:01 schreef exter het volgende:
Als je de PVC-buis van je vaste 230V-huisinstallatie bedoelt dan kan het wel maar dan mag het niet.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Brandveiligheid, bouwnormen..... er zijn nogal wat van die regeltjes :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NEN 1010 valt me zo in als ik dit lees.
Bij 220 kabels mag je in principe nooit andere laagspannings kabels bijtrekken (audio, video, beldraden, CVdraden, etc...).
Het werkt uiteraard wel (tenzij je last krijgt van storing in bv. je audio), maar het mag dus niet.
De politie komt hier niet voor langs, maar het is gewoon niet de bedoeling. Je mag een geel-groene aarddraad ook niet gebruiken om een fase mee te verlengen, maar het werkt wel *D

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 10:12 schreef masaman het volgende:
[...] Je mag een geel-groene aarddraad ook niet gebruiken om een fase mee te verlengen, maar het werkt wel *D
En het is levensgevaarlijk ook! Iemand die het andere eind van die geel-groene kabel te pakken heeft en denkt "die is veilig" kan zich doodschrikken. >:) Letterlijk.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Denk dat het geen probleem is, beide kabels hebben dan ook aparte isolatie/afscherming. Dus geen vuiltje aan de hemel.

Dat ze toevallig samen in 1 buis zitten weten zIJ toch niet :) Zolang het maar geen 1mm2 kabeltjes zijn die zijn aangesloten op Marquant boxen met lage gevoeligheid :)))
Pagina: 1