Toon posts:

Aopen HQ08 goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zijn de meesten hier zo enthousiast over die AOpen fulltower. Ik moest een nieuwe kast hebben en heb hier even rond gekeken en zag dat veel mensen een HQ08 hebben en deze aan anderen adviseren.

Ik naar een winkel en vroeg of ik hem van binnen mocht bekijken, geen probleem.

Minpunten:

2x 80mm casefan boven voeding (1 onder voeding had leuker geweest voor cpu)

raar gat ter hoogte van voeding waar ide en voedingskabels doorgaan (gat is veel te klein)

scherpe randen aan de binnenkant

slordig afgewerkt

pluspunten;

mooie voorkant

verdr niets kunnen vinden.

kan iemand mij uitleggen waarom er toch zoveel hq08's verkocht worden onder de tweakers?? Goedkoop zijn ze niet.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
zezijn zeer mod-vriendelijk :)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ze zijn gewoon hartstikke tof en moeilijker te modden , heel vaak verneuk je eht gewoon maar dan ziet het er toch vrij koel u it en dan heb je een nieuwe type mod ontdenkt :D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:10
Ik heb zelf een HX-08, maar die heeft dezelfde binnenkant als de HQ-08.
Ik denk dat veel mensen zo'n kast hebben omdat:

<li>Ze goed verkrijgbaar zijn.
<li>Niet zo heel duur.
<li>Stevig frame.
<li>Zien er goed uit.

Genoeg? ;)
Met een beetje modden heb je gewoon een goeie kast hoor :)

Verwijderd

> 2x 80mm casefan boven voeding

Dit is juist geweldig, ik heb mijn HD hier achter gemonteerd en die wordt nu perfect gekoeld. Zeker aan te raden wanneer je nog eens voor RAID gaat

> raar gat ter hoogte van voeding waar

Het gat is niet veel te klein, er blijft alleen weinig ruimte over. De airflow onder/boven in de kast zijn dus goed gescheiden. Dit is zowel positief als negatief.

> scherpe randen aan de binnenkant
> slordig afgewerkt

Dan heb je een brakke Aopen gezien. Ik heb met heel veel merken towers gewerkt (Aopen, In-win, Rainbow, diverse white label merken en vele anderen) en niets monteerde zo prettig als de Aopen. De enige kasten waar ik mijn handen nog NIET aan open gehaald heb ;)

Nog goede pluspunten?

De temperatuur in mijn HX08 (zelfde kast, zonder dat brede frontje omdat die niet tussen de poten van mijn 2 buro's past) is nog niet boven de 31 graden geweest in een kamer die 25 graden was. (Mede te danken aan mijn Spire 5P53B3 koeler btw). En die 31 graden is dus de CPU-temp :9

Nog een pluspunt is dat de voeding alleen op volle toeren gaat draaien wanneer dat echt nodig is. Zo niet dan is hij lekker stil. (Bij het P4 model althans)

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Nou ik heb een Aopen HX08 is percies het zelfde alleen de het frontje is anders, en ik kan geen scherpe randen vinden hoor, en die blowholes zijn daar prima geplaatst want de warmte gaat naar boven en als je fans onder je voeding plaatst heeft het niet echt veel zin, en deze kast is super goed te modden. Hehe dit moest ik ff kwijd

Twitter | Linkedin

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 09:40

Tusk

Sticky Bomb likes you!

idd zeer mod vriendelijk

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 16:24

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod1.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod2.jpg

I rest MY case :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het is een mooie kast, een vriend van mij heeft hem ook, alleen dat gat is inderdaad erg klein.
Echter er is erg veel ruimte boven in de kast alleen de kabels moet je mooi weg werken.

Ik zelf wacht totdat de H600A van Aopen uit gaat komen, hij staat op hun site alzijnde nieuw dus ik w8 nog ff af.

pic van kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/housing/images/h600a.jpg

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op maandag 20 augustus 2001 19:39 schreef Peewee het volgende:
Het is een mooie kast, een vriend van mij heeft hem ook, alleen dat gat is inderdaad erg klein.
Echter er is erg veel ruimte boven in de kast alleen de kabels moet je mooi weg werken.

Ik zelf wacht totdat de H600A van Aopen uit gaat komen, hij staat op hun site alzijnde nieuw dus ik w8 nog ff af.

pic van kast:
[afbeelding]
damn die meot ik ook hebebn is gewoon koel :o

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• NEOTEK
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Op maandag 20 augustus 2001 19:24 schreef bouncin-j het volgende:
Waarom zijn de meesten hier zo enthousiast over die AOpen fulltower. Ik moest een nieuwe kast hebben en heb hier even rond gekeken en zag dat veel mensen een HQ08 hebben en deze aan anderen adviseren.

Ik naar een winkel en vroeg of ik hem van binnen mocht bekijken, geen probleem.

Minpunten:

raar gat ter hoogte van voeding waar ide en voedingskabels doorgaan (gat is veel te klein)

slordig afgewerkt

pluspunten;

mooie voorkant

verdr niets kunnen vinden.

kan iemand mij uitleggen waarom er toch zoveel hq08's verkocht worden onder de tweakers?? Goedkoop zijn ze niet.
Je noemt exact de redenen op waarom ik mijn HQ-08 heb weggedaan. Daarnaast vond ik nog als nadeel dat de voeding herrie maakte, die heb ik vervangen door een Enermax :9~ en dat je de zijkant helemaal naar achteren moet schuiven om hem te verwijderen. Ik heb een Antec ( Chieftec) DX-01-WD
gekocht zonder voeding, en ben nu een zeer gelukkig mens. :+

Kubuntu

• Chiron
  • Laatst online: 22-08 16:24

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op maandag 20 augustus 2001 19:24 schreef bouncin-j het volgende:

Minpunten:

zaag die 2x80 uit en verplaats de voeding naar de bovenkant, en hang 2x80 onder de voeding, ik heb ze gewoon laten zitten en alleen de roosters uitgezaagd
gat uitgezaagd, is nu wel groot genoeg
slordig afgewerkt
dat is nou juist net iets wat ik niet heb kunnen vinden aan m'n aopen, alles was netjes omgebogen

verder nadeel>
zijpanelen kunnen alleen schuivend open, maar dit is op zich af te vangen door de lipjes om te buigen of weg te dremelen

kortom als je alleen een kast wil kopen en dan verder niks aan wil doen zou ik idd verder kijken naar een antec ofzo, wil je zelf nog wat klussen enzo dan is een aopen hq08 prima
hx is nog zelfs beter te modden qua front maar weer minder mooi imho

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Rappie
  • Laatst online: 12-08 21:15
ik heb maar 1 nadeel bij mijn a-open en dat is het zijpaneel als je hem vaak opendoet :)

van die scherpe randjes is bullshit en dat extra gat onder de voeding heb je niet nodig omdat de voeding genoeg weghaalt

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Aopen towers slordig afgewerkt en scherpe randen???
Dan heb jij volgens mij een neppe gezien, want ik heb hier een HX08 staan en ik heb alleen scherpe randen daar waar ik heb zitten zagen...

Minpunten:
-Fans boven de voeding ipv er onder
-Kabel gat is te klein

Pluspunten:
-Lekker groot
-Stevig
-Goed afgewerkt
-Mooi uiterlijk
-Goede prijs/kwaliteits verhouding
-Elke echte computerzaak heeft ze

Iemand die hier nog wat over te zeiken heeft? Nee? Mooi zo.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 20 augustus 2001 20:29 schreef Rappie het volgende:
ik heb maar 1 nadeel bij mijn a-open en dat is het zijpaneel als je hem vaak opendoet :)

van die scherpe randjes is bullshit en dat extra gat onder de voeding heb je niet nodig omdat de voeding genoeg weghaalt
DAt van dat zijpaneel is heel simpel op te lossen.. buig die uhmz... metalen gevallen aan de bovenkant gewoon om... en klaar :D
Dan nog ff thumbscrew gebruiken en hij is in 3 seconden open :)

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

Millennium

Bug free !!!

Het enige nadeel van mijn Hq08 vind ik eigenlijk, is dat de PSU en t*ring herrie maakt. Er schijnen versies te zijn die wel stil zijn. Zal de NoiseKiller wel niet stuk zijn. (Blijft raar dat een voeding stuk is direct uit de doos, en dat 90%% daar last van heeft)

MVG

Rampen bak 2004

Verwijderd

enige minpunten zijn de voeding die herrie maakt en de zijpanelen die helemaal naar achter geschoven moeten worden

dat er plaats isvoor 2 8cm fans boven de voeding is juist een voordeel,met 2 sunons achter mn maxtor dmax is ie na een uurtje files verschuiven van schijf naaar schijf nog net zo koel als wanneer ie uit staat *D

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MIN:
- Voorkant is helemaal niet mooi! (is omdat ik wat mod last had vandaag).

- Dat gat voor kabels is te klein ja.

PLUS:
- Die koelers boven de voeding zijn super goeie hard drive koelers :-)

- Er zijn geen scherpe randen hoor!

- Mooi te maken als je veel tijd hebt :-)

• loquitos
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

Op maandag 20 augustus 2001 19:39 schreef Peewee het volgende:

pic van kast:
[afbeelding]
Ik had ook al reeds contact gezocht met het moederbedrijf in Taiwan mbt de H600A kast.

Hetvolgende citaat:[quote]

-----Original Message-----
From: aopencase@aopen.nl [mailto:aopencase@aopen.nl]
Sent: Wednesday, August 01, 2001 6:40 PM
Subject: Re: [SALES] Casing H600a

Dear Sir,

Thank you for your interest in AOpen cases. H600A will only be available in Europe in the middle of September and the configuration will be with 300W power supply. Please check with your local shop/internet shop after this date.

Best regards,

AOpen Case Team
[/quote]

wilde dit even sharen :+

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
[quote]

-----Original Message-----
From: aopencase@aopen.nl [mailto:aopencase@aopen.nl]
Sent: Wednesday, August 01, 2001 6:40 PM
Subject: Re: [SALES] Casing H600a

Dear Sir,

Thank you for your interest in AOpen cases. H600A will only be available in Europe in the middle of September and the configuration will be with 300W power supply. Please check with your local shop/internet shop after this date.

Best regards,

AOpen Case Team
[/quote]

Snel zijn dus want alleen half september verkrijgbaar :+

Verwijderd

En de H800A ???

Waarom kun je op de site van Aopen nooit de kasten van binnen zien ???????????????????

Verwijderd

de HQ08 heeft een matige voeding voor het geld. de specs zijn beduidend minder goed dan die van een andere 300watt voeding die ik (los) heb gekocht

• KIMBLE
  • Laatst online: 17:31
is het nou beter dat die koelers boven de voeding gaan ipv onder???

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

mijn intel kooler maakt meer geluid dan de voeding die in de hq08 standaard nog steeds zit verder vind ik deze kast zeer handig op 1 minpunt die jij niet hebt genoemt
indien je een mobo hebt waar de aansluiting voor een floppy drive helemaal onderaan het mobo zit en je moet helemaal naar boven tot de 3.5 inch wordt het lastig maar verder is het een zeer goede kast

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op dinsdag 21 augustus 2001 00:18 schreef Camel het volgende:
En de H800A ???

Waarom kun je op de site van Aopen nooit de kasten van binnen zien ???????????????????
klik op deze link en je ziet (kleine) plaatjes van de binnenkant.

En nog eentje Deze heeft betere pics.

edit:

Nog een link erbij gepleurd

-

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De Hq-08 is een perfecte kast vindt ik, hij is lekker groot, veel plekken om koeling in te stoppen en is robuust :)

39

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik had liever nog 2x80 mm fanholes gezien achter de CPU (naast de I/O poorten dus), nu moet je dus zelf gaan zagen, maar aangezien de bouw van de kast past het dus niet :( Kunnen er wel 2x60mm in of is dat ook nog te groot (ik heb geen zin om onder me bureau te kruipen :P )

• BlauweFles
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 23:25 schreef loquitos het volgende:

[..]

Ik had ook al reeds contact gezocht met het moederbedrijf in Taiwan mbt de H600A kast.

Hetvolgende citaat:
[..]

[/i]

wilde dit even sharen :+
Heeel mooi nieuws, ik wil als het een beetje meezit begin volgend jaar een nieuwe pc kopen en dit wordt mijn kast dat is 99% zeker :)
En hij wordt dus leverbaar in Nederland, oh happy day :)
edit: ff voor de duidelijkheid dit is de binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/housing/images/ex-600serial/h600-1.jpg
Pagina: 1