Goede wifi op elke verdieping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanetjuh
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-10-2021
Goedeavond,

Ik wil in mijn huis een goed wifi netwerk opzetten. Ik woon in een huis van 3 verdiepingen met +/- 60 m2 per verdieping. Nu staat er enkel beneden een Ziggo modem. Op zolder waar ik en mijn vrouw slapen hebben we vrijwel geen wifi, een aflevering op netflix streamen lukt niet.
Nu worden de kinderen ook ouder en die zeuren ook over slechte wifi in kamers op mobiel en gamen.

Zelf ben ik hier niet zo heel handig in. Ik heb het geprobeerd uit te zoeken maar met al die termen (mesh, backhaul, acces point, poe, wifi 6, dual band tri band etc) vind ik het een beetje lastig.

Ik wil denk ik op elke verdieping een router o.i.d. ophangen deze ga ik dan omdat ik kabels kan trekken, bekabeld aansluiten.

Wat ik wil is dat er overal sterke wifi, zonder hapering is, dat ik niet elke keer een andere router hoef te kiezen om mee te verbinden. Eigenlijk zou het mooist zijn dat er automatisch de sterkste verbinding word gekozen (mesh?)
Ik wil op de eerste verdieping hem centraal hangen op de overloop, afstand naar beide slaapkamers is dan +/- 7 meter.
Op zolder hang ik hem in onze slaapkamer op.

Wat raden jullie aan? Ik denk dat het qua prijs ongeveer tot 400 euro mag gaan. En ik zou het fijn vinden als het over poe beschikt dan hoef ik geen extra stroomkabels te trekken, maar is geen must.

Mvg shane

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:39
Koop een access point voor elke verdieping. Sluit ze aan met een netwerkkabel. Geef ze hetzelfde SSID en wachtwoord maar een eigen kanaal. Zoek even welke kanalen redelijk leeg zijn, voor 5GHz zal het niet zo uitmaken uitgaande van dat je stenen muren hebt, het moeten wel aparte kanalen zijn anders gaan ze elkaar storen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb hier sinds enkele weken 2 SmartWifi pods van Ziggo. Kun je met kabels aansluiten, maar ook geheel draadloos. Dat laatste heb ik, werkt uitstekend. Met 4 personen in huis allemaal tegelijk op verschillende apparaten gamen (PS)/uitzendinggemist/tiktok/netflixen, zonder problemen. (Standaard internet abo van Ziggo). Kost €2,50 per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door Plof-kip op 22-10-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:15
3x unifi ac lite, gevoed vanuit de meterkast via poe

Of 3x aruba instant on met poe injectors

Als poe niet boeit is een simpele deco m4 al afdoende

[ Voor 52% gewijzigd door laurens0619 op 22-10-2021 20:05 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:10
Zelfde situatie hier,
Deco setje via Ziggo gekregen bij een abonnementaanpassing.
Op iedere verdieping staat er 1 en ze zijn draadloos verbonden. Werkt vlekkeloos en nooit geen storing gehad in de 7 maanden dat ze nu staan.
Je kunt deze via Ziggo krijgen of kopen. Ik heb toen een beetje gepusht en kreeg ze bij kleine aanpassing.