Upgraden componenten Packard Bell Imedia S I4612

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_v_wijk
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-06-2024
Is de Packard Bell Imedia S I4612 customizable? Hiermee bedoel ik of ik de desktop behuizing eraf kan schroeven en bepaalde componenten zoals de memory kan vervangen.

Ik was namelijk niet in staat deze informatie te vinden. Ik ga ervan uit dat het mogelijk is, maar wilde dit graag aan jullie vragen voordat ik een fout bega.

Link naar de desktop: pricewatch: Packard Bell Imedia S I4612

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:57

DarkSide

theres no place like ::1

Wat is je uiteindelijke doel?

Het is oude generatie met oud geheugen DDR3 (dit kan je nog wel vinden btw).
Als je tegen issues aanloopt. Zou je over moeten stappen op nieuwere componenten.
Nieuwere CPU met DDR4 geheugen etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:48
rick_v_wijk schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:03:
Hiermee bedoel ik of ik de desktop behuizing eraf kan schroeven en bepaalde componenten zoals de memory kan vervangen.
Ja, dat kan. Werkgeheugen uitbreiden en de HDD vervangen voor een SSD is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:34
Het kan, maar een bijna negen jaar oude entry level pre-build PC heeft geen enorme levensverwachting meer - ik zou er geen honderden euros instoppen.

[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 22-10-2021 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:42

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

martyw schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:41:
Het kan, maar een bijna negen jaar oude entry level pre-build PC heeft geen enorme levensverwachting meer - ik zou er geen honderden euros instoppen.
True en alleen een SATA SSD want die zou je kunnen meenemen naar de nieuwe pc.

6GB werkgeheugen is nogal raar of bedoelen ze 8GB waar maar 6GB van gebruikt kan worden want 2GB is voor de iGPU?

[ Voor 14% gewijzigd door Damic op 22-10-2021 19:21 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Damic schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:20:
[...]
True en alleen een SATA SSD want die zou je kunnen meenemen naar de nieuwe pc.

6GB werkgeheugen is nogal raar of bedoelen ze 8GB waar maar 6GB van gebruikt kan worden want 2GB is voor de iGPU?
6 is gewoon 2+4GB. Goedkoper voor de fabrikant dan 8 GB, maar wel afwijkend van de toen veel aangeboden 4 GB.

Er draait maar een deel in dual channel, maar dat maakt op dit soort systemen niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:42

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@White Feather zou natuurlijk ook kunnen maar dan heb je geen dual channel.

In ieder geval ding is al oud en was traag toen ie uitkwam. Gewoon even doorbijten en een nieuw systeem kopen met 2x8GB 3600MTs geheugen met strakke timings :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:48
Met wat extra geheugen (DDR3 kost gebruikt bijna niets meer) en het OS op een SSD kan een Ivy Bridge i3 nog prima mee voor browsen en officewerk totdat W10 EOL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_v_wijk
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-06-2024
martyw schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:41:
Klopt, ben ik ook niet van plan. De PC wordt vrijwel alleen nog gebruikt voor het maken van fotoboeken en browsen. Het jammere is dat de memory zo slecht is en dat er gebruik wordt gemaakt van een HDD dus mijn plan is om de memory te upgraden en er een SSD in te stoppen. Bedankt voor jullie antwoorden! :)

Edit: zou je aanraden 2x8GB memory te kopen of is 1x8GB naast de bestaande 4GB ook prima voor browsen (Chrome)? Ik weet dat Chrome best heavy kan zijn, maar normaal gesproken staan er niet bijzonder veel tabs en windows open.

[ Voor 16% gewijzigd door rick_v_wijk op 23-10-2021 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:34
rick_v_wijk schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:12:
[...]

Klopt, ben ik ook niet van plan. De PC wordt vrijwel alleen nog gebruikt voor het maken van fotoboeken en browsen. Het jammere is dat de memory zo slecht is en dat er gebruik wordt gemaakt van een HDD dus mijn plan is om de memory te upgraden en er een SSD in te stoppen. Bedankt voor jullie antwoorden! :)

Edit: zou je aanraden 2x8GB memory te kopen of is 1x8GB naast de bestaande 4GB ook prima voor browsen (Chrome)? Ik weet dat Chrome best heavy kan zijn, maar normaal gesproken staan er niet bijzonder veel tabs en windows open.
Voor browsen met niet te veel tabs is 8GB prima
Pagina: 1