Toon posts:

bestanden delen wel mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Erm, wij hebben thuis 2e pc aangeschaft, wilden we internet delen, keurig een 2e netwerkadres bij essent aangevraagd, hubje ertussen en internet op beide pc's doet het, volkomen legaal ook nog... :)
Nu wilden we ook bestanden en de printer delen, is dat uberhaupt mogelijk op deze manier, en zo ja, hoe?
Het gaat overigens om een win98 en een winME bak

/me heeft de search gebruikt maar nix gevonden waar hij iets aan had :)

edit:

bovenstaande geldt dus ook voor de faq :)

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Op maandag 20 augustus 2001 19:22 schreef J-roen het volgende:
/me heeft de search gebruikt maar nix gevonden waar hij iets aan had :)
FAQ ?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

In principe kan het wel, maar bedenk wel dat je dan je thuisnetwerkje rechtstreeks aan het @home netwerk koppelt en dus buurmanlief ook op je netwerkje kan kijken!!

Ik azou het zeer zeker niet doen! Gebruik dan liever 1 pc als server en hang de rest er veilig achter, kun je dat 2e ip-adres ook weer weg doen :)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bestanden delen is dus mogelijk, maar zoals eerder gezegd: je koppelt je thuisnetwerkje aan het internet, dus zorg voor een goeie beveiliging.

Firewall, shares beveiligen met een wachtwoord en evt. hidden maken, etc :)

Verwijderd

Topicstarter
goede beveiliging spreekt voorzich, maar hoe?

Verwijderd

oude 3/486 werkt nogsteeds et beste hoor..

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:56

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 20 augustus 2001 19:52 schreef mbitnl het volgende:
maar bedenk wel dat je dan je thuisnetwerkje rechtstreeks aan het @home netwerk koppelt en dus buurmanlief ook op je netwerkje kan kijken!!
En dat kan bij @home nou juist weer niet :( |:(

edit : Zonder al te veel geknoei :)
Pagina: 1