Betaalbare verticale open air ITX case in de EU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:06
Ik zoek een open air ITX case
Ik gebruik nu een Phanteks P200A en zou graag overstappen naar een open air kast om alles te kunnen showen.

Wat is je budget?
Ca 100-150 euro inclusief verzendkosten.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zag op Reddit een build met de Xtia Xproto, waar de videokaart ook verticaal hangt. Gezien ik een reference blower kaart heb is het wel mooi om die warme lucht omhoog te blazen. Echter is deze behuizing wel duurder en komt deze uit China, dus ik vermoed dat er op de 200 euro (Aliexpress) nog BTW/douane betaalt moet worden wat de prijs dan weer niet rechtvaardigt. Koeling kan ik wel aanpassen aan een nieuwe case, op de CPU staat nu een Hyper 212 black edition. Ik heb nu de Thermaltake The Tower 100 op net oog, maar deze is dan weer niet open. De Phanteks Evolv Shift Air is beter dan de TT voor airflow, maar toont de hardware dan weer minder goed.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel een Ryzen 5600x, Asus B550 ITX, Nvidia Titan X Pascal blower en een Corsair SF750 voeding.

Wat ik had gedacht ervan te maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwHCfi3LY-wt0C3P1bb0tYjikx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2O5toe3UfRKdOEYERFeB4uTH.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via deSenna24 op 25-10-2021 08:11)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als AliExpress BTW rekent dan kiezen ze voor een éénloketsysteem. Dat betekent dat Aliexpress jou meteen al de BTW laat betalen. Dan hoeft de BTW dus niet voorgeschoten te worden door de douane over DHL/PostNL of UPS, en is er dus ook geen sprake van inklaringskosten. Je hoeft immers niks in te klaren, het is puur transport van A naar B.

Het bedrag dat je dan bij AliExpress betaalt is dus een all-in tarief zonder extra verborgen kosten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
AliExpress handelt de europeesche BTW voor je af en prijzen zijn dus incl. belastingen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XawjaTe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
PROnline schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:58:
AliExpress handelt de europeesche BTW voor je af en prijzen zijn dus incl. belastingen.
[Afbeelding]
Geen extra kosten aan douane? Kan enkel shippen vanuit China naar België, de prijs is dus 203 euro. Dat is al tamelijk wat en daar wil ik niet nog eens invoer op betalen. Met Ali heb ik eigenlijk enkel ervaring met smartphone-hoesjes van 0.50 euro maar de laatste is al enkele jaren geleden. Vanaf 1 januari veranderde er ook vanalles omtrekt de regeling van pakketjes buiten de EU dus ben niet zeker of 203 euro echt all-in is.

[ Voor 40% gewijzigd door deSenna24 op 22-10-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Nee, voor zover ik kan zien betaal je voor pc-onderdelen alleen BTW. Aangezien Ali de BTW al afdraagt, zitten er geen inklaringskosten bij. Want de inklaring wordt door Ali (gratis) gedaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als AliExpress BTW rekent dan kiezen ze voor een éénloketsysteem. Dat betekent dat Aliexpress jou meteen al de BTW laat betalen. Dan hoeft de BTW dus niet voorgeschoten te worden door de douane over DHL/PostNL of UPS, en is er dus ook geen sprake van inklaringskosten. Je hoeft immers niks in te klaren, het is puur transport van A naar B.

Het bedrag dat je dan bij AliExpress betaalt is dus een all-in tarief zonder extra verborgen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
stin00 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:59:

Bedankt om uit te klaren! Dan is het misschien toch interessanter om daar te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 10:05
Let erop dat zo'n open air kast niet gemaakt is voor blower videokaarten waar de warme lucht naar de achterkant wordt geblazen en de kast een obstructie vormt. De niet blower varianten stoten hun warmte uit aan de zijkant.

Afbeeldingslocatie: https://www.pugetsystems.com/pic_disp.php?id=52658
Pagina: 1