Tv voor ps5 welke is goed?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartw33
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-11-2021
Hallo,

Ik ben net verhuisd en zoek een tv voor de nieuwe woning.
Ik wil dat deze voor een ps5 alle functies geeft, zelf weet ik niks van tv's af en zie door de bomen het bos niet meer.

Dus welke functies ik wil weet ik eigenlijk niet eens precies.

Het liefst heb ik een redelijk egaal beeld, geen vlekken en zoek een wat grotere tv 65- of anders 55 inch. Budget is ongeveer 1000.

Zelf kwam ik eerst op de Samsung 65q80t, maar zag dat deze niet per se aangeraden worden.
Een andere optie is de lg a1, of de c1 maar die 2e is iets buiten budget.

Is er een tv te vinden die 65 inch is, geschikt voor ps5 binnen dit budget of kan ik beter doorsparen/wachten op een goede aanbieding?

Hartelijk bedankt allemaal.

Beste antwoord (via Bartw33 op 22-10-2021 18:34)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

DarkSide

theres no place like ::1

naast functies (HDMI 2.1) en later VRR moet je ook even denken over beeldkwaliteit.

In de basis is OLED beter/mooier. Als je dat wilt kan je beter doorsparen voor een goede OLED.

Voor ervaringen en vragen mbt Oled zijn er ook al vele topics geweest.

TLDR:
- burn in / image retention is eigenlijk geen probleem meer. Maar kan nog wel voorkomen
- licht ruimtes is LCD vaak beter
- direct zonlicht vind een OLED ook niet fijn.

Dat gezegd hebbende hier al 5 jaar een OLED zonder issues. En werkt ook met de PS5 meer dan prima

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18:14

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

DarkSide

theres no place like ::1

naast functies (HDMI 2.1) en later VRR moet je ook even denken over beeldkwaliteit.

In de basis is OLED beter/mooier. Als je dat wilt kan je beter doorsparen voor een goede OLED.

Voor ervaringen en vragen mbt Oled zijn er ook al vele topics geweest.

TLDR:
- burn in / image retention is eigenlijk geen probleem meer. Maar kan nog wel voorkomen
- licht ruimtes is LCD vaak beter
- direct zonlicht vind een OLED ook niet fijn.

Dat gezegd hebbende hier al 5 jaar een OLED zonder issues. En werkt ook met de PS5 meer dan prima

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartw33
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-11-2021
Dank jullie wel,

Duidelijk zo, ik ga doorsparen voor de c1. Of hopelijk een aanbieding scoren de komende tijd.

Bedankt ook voor de link, precies wat ik zocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 16:14
Staar je ook niet blind op de prijzen zoals deze in de pricewatch. De C1 is een uitstekende keuze en ook al te krijgen voor minder dan in de pricewatch. In dit topic kun je vaak de aanbiedingen vinden OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic. Als je dan bij de betreffende winkel verwijst naar dat topic krijg je vaak dezelfde korting. Laatste keer dat ik het topic een beetje volgde was de 55C1 al rond de €1000 te krijgen. Volgens mij is er nu ook een cashback gaande.

Ik heb zelf de LG OLED 55A1 laatst besteld voor €649 incl. cashback en heb ook een PS5. Ik heb zelf persoonlijk geen behoefte aan 120Hz en mijn kamer is niet zo super licht dat ik de extra helderheid nodig heb. Ik ben zeer tevreden met het beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Uit de A1 zijn veel functies die bedoeld zijn voor spelamusement verwijderd. Als spelfanaat is de C1 daarom de televisie die je wilt hebben. De A1 is desondanks nog steeds een goede televisie voor spelamusement, omdat OLED simpelweg erg geschikt is voor spellen. Voor wie weinig geld heeft is de A1 daarom zeker geen slechte keus, beter dan menig LCD in die prijsklasse. De C1 heeft echter zijn meerwaarde op spelgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 16:14
dmantione schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:12:
Uit de A1 zijn veel functies die bedoeld zijn voor spelamusement verwijderd. Als spelfanaat is de C1 daarom de televisie die je wilt hebben. De A1 is desondanks nog steeds een goede televisie voor spelamusement, omdat OLED simpelweg erg geschikt is voor spellen. Voor wie weinig geld heeft is de A1 daarom zeker geen slechte keus, beter dan menig LCD in die prijsklasse. De C1 heeft echter zijn meerwaarde op spelgebied.
Klopt inderdaad. Toen ik de A1 kocht ging de C1 nog voor rond de €1200 over de toonbank daardoor vond ik het prijsverschil te groot voor de extra features die de C1 biedt. Dat is natuurlijk een persoonlijke keuze en ik denk zelf dat game developers ook meer gaan inzetten op 40 fps waar ze gebruik maken van de 120Hz modus, dat is iets wat de A1 dus niet gaat kunnen. De mindere helderheid van de A1 zie ik niet als belemmering omdat ik eigenlijk alleen ‘s avonds tv kan kijken of gamen, maar de keren die ik overdag kan kijken heb ik eigenlijk ook nooit problemen.

Conclusie ik vond zelf de A1 de beste bang for buck (voor mijn gebruik) maar de C1 doet het allemaal net een beetje beter.
Pagina: 1