Ondervloer veilig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
In het appartement van mijn schoonzusje gaan we nieuw laminaat leggen. Onder de oude vloer kwamen dit soort groene vezelachtige platen tegen. Ze zijn vrij stug. Wat kan dit zijn? Is het gevaarlijk/zit er asbest in? Het appartement is uit de jaren 70, maar we weten niet hoe lang de vloer al ligt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/napl1w_XG13tnc_MqrllL8wXtyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdbOpwlCeHskC176wduKviX8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-01 14:06

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Dit lijkt mij eigenlijk een vrij normale ondervloer, die nog steeds bij de bouwmarkt te koop is.
Isoboard geloof ik. Tegenwoordig zijn ze meestal groen.

[ Voor 25% gewijzigd door The Milkman op 22-10-2021 13:33 ]

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Inderdaad, groene ondervloerplaten voor laminaat. Wordt idd nog steeds verkocht. Had het 12 jaar geleden ook al gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:02
Dat gerafelde wat je ziet is als je ze in tweën breekt.
(verder inderdaad wat de 2 boven mij aangeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lijken mij normale ondervloer platen, al wel 10j oud zo te zien

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:25

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Standaard Isofeltplaten, idd. Geen asbest, dus kan je bij grofvuil zetten of kijken of ze er wat mee kunnen bij de mileustraat. Ze zien er in elk geval aardig oud uit, ik zou ze lekker vervangen voor nieuwe voordat je de nieuwe vloer gaat leggen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Normaal en ongevaarlijk spul

Als het een koophuis is en je legt er duur laminaat op wat 10+ jaar mee moet gaan, dan zou ik een nieuwe ondervloer nemen. Als het huur is en je wilt kosten besparen, dan zou ik deze ondervloer gewoon lekker gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat zijn inderdaad gewoon ondervloer platen, zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/497/568/DV_8_7114485_01_4c_DE_20200901124759.jpg

https://www.hornbach.nl/s...7-m2/7114485/artikel.html

Betere demping dan die el-cheapo rollen piepschuim met een laagje alu-folie van 3mm dik.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

RaZ schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:52:
Dat zijn inderdaad gewoon ondervloer platen, zoals dit:
[Afbeelding]

https://www.hornbach.nl/s...7-m2/7114485/artikel.html

Betere demping dan die el-cheapo rollen piepschuim met een laagje alu-folie van 3mm dik.
Het ligt aan de ondergrond. Heb je beton, dan zou ik lekker voor die rollen schuimfolie gaan. Voor een houten ondergrond zou ik altijd Isofeltplaten aanraden.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

FooLsKi schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Het ligt aan de ondergrond. Heb je beton, dan zou ik lekker voor die rollen schuimfolie gaan. Voor een houten ondergrond zou ik altijd Isofeltplaten aanraden.
Daar heb je ergens wel gelijk in, maar een goeie ondervloer heb je zelf ook meer plezier van, want daardoor hoor je zelf ook minder van je buren. Isoleren werkt namelijk 2 kanten op he. Dus ik zou zeker niet op een ondervloer besparen, en die el-cheapo rollen niet kopen want wat er nu ligt is een stuk beter :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackshelve
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 14:02
FooLsKi schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Op beton heb ik best goeie ervaring met isosilence. Zware plaat maar toch 3mm dik. En geeft een mooie demping. Wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Bedankt voor alle snelle antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

RaZ schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

Daar heb je ergens wel gelijk in, maar een goeie ondervloer heb je zelf ook meer plezier van, want daardoor hoor je zelf ook minder van je buren. Isoleren werkt namelijk 2 kanten op he. Dus ik zou zeker niet op een ondervloer besparen, en die el-cheapo rollen niet kopen want wat er nu ligt is een stuk beter :P
Ik heb hier ook schuimfolie onder mijn laminaat liggen, maar da's geen el-cheapo spul. En die rollen zijn een stuk makkelijker te hanteren/plaatsen dan die platen. Maar dat wil idd niet zeggen dat je dat niet kan doen. Andersom (schuimfolie op houten ondergrond) zou ik wèl afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Folie of deze platen: in een appartement moet je heel goed kijken naar de dempingswaarde. Daar heb je in je rijtjeswoning geen/minder last van terwijl in veel appartementencomplexen écht eisen op papier staan. In veel gevallen is laminaat zelfs niet toegestaan vanwege het geluid wat naar beneden wordt doorgegeven.
Pagina: 1