Audiolab Thesis bedrading/stekker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westfellow
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-12-2024
goedemiddag,
In mijn ouderlijk huis staan nog twee goedklinkende Audiolab Thesis speakers. Jaren '90 bouwstijl.
Aansluitingen zoals op het plaatje.
Nu mijn vraag: Kan ik van deze draadaansluiting een moderne aansluiting maken (met een verloopstekker oid) die ik kan pluggen op mijn LG OLED TV? In mijn ouderlijk huis zijn deze aangesloten op een Denon versterker (ook jaren '90).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vKovTnESUalED5nSbNSkqCiF88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LKd2ELudIjqKVy3xlAKRf3g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXjPi5dGVTfz3_rWZyq8Gtp_mgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8VSc6RWhPEwsaDa6o1zI5BF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Westfellow op 22-10-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Hoe bedoel je een moderne aansluiting? Je kan deze gewoon op een willekeurige moderne versterker aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westfellow
Hoi Oon,

Met 'moderne aansluiting' bedoel ik een verloopstekker waarbij de koperdraad in de ene kant van de verloopstekker gaat en ik de uitgang in mijn speakeraansluiting van de tv douw. Zoals ik nu met mijn Bose boxen doe in mijn LG OLED. Nogmaals, geen expert in mogelijkheden tbv verloopstekkers :(
Of moet ik deze aansluiting altijd in een versterker gebruiken?
Thanks voor de bevestiging dat ik deze nog altijd kan pluggen in een moderne versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:53
Deze speakers zijn passief, en zullen daarom altijd een versterker nodig hebben.
Een audiopoort van een televisie levert simpelweg niet genoeg stroom om deze aan te sturen.

[ Voor 36% gewijzigd door HikariMisako op 22-10-2021 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westfellow
Dank je wel Hikari!
Ga ik oude versterker ook weer gebruiken. Mooi werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Je moet inderdaad een versterker hebben, en deze aansluiten op je TV, eventueel/waarschijnlijk via een DAC.

Wel even een vers stukje kabel maken met een striptang, de kabel is behoorlijk geoxideerd.

Je kan de plastic kapjes uitdraaien, en daar de kabel monteren en klemmen. (met de juiste polariteit)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrKXRrMCO2ZH9nYifYod43safQE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6031jjPBXKuRphB4qPzKFNjY.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Roderiktweaker op 22-10-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roderiktweaker schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:25:
Je moet inderdaad een versterker hebben, en deze aansluiten op je TV, eventueel/waarschijnlijk via een DAC.

Wel even een vers stukje kabel maken met een striptang, de kabel is behoorlijk geoxideerd.

Je kan de plastic kapjes uitdraaien, en daar de kabel monteren en klemmen. (met de juiste polariteit)

[Afbeelding]
De polariteit doet er niet toe, zolang beide luidsprekers maar op dezelfde wijze worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Dat is wel makkelijker om uit te leggen, rood bij rood, zwart bij zwart. Anders staat het uit fase en klinkt het nergens naar, maar het is natuurlijk wisselspanning.
Pagina: 1