Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
Mijn vraag

Hey Tweakers. Het is bijna halloween en ik zag dat Resident Evil 8 in de aanbieding is voor +/- 35€ in de psn store. Nu ben ik zelf geen groot horror fan. Maar ik heb deze game gezien en deze lijkt me echter niet echt eng. Zelf ben ik na 6 uur in RE7 afgehaakt en eigenlijk weet ik niet waarom. Zelf heb ik zo'n 40 uur in Phasmophobia zitten en dit vind ik persoonlijk ook niet echt eng.

Is RE8 Village voor deze prijs en mijn niet zo grote liefde voor horror wat?

B.v.d.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Phasmophobia, RE7 (gedeeltelijk), ''Horror'' Anime zoals Highschool of the Dead

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Ik ben zelf niet van de horror games. Ik heb daarentegen een lets play op YouTube gekeken. Het is toch een vrij lineaire game en kan redelijk snel uitgespeeld worden. In ieder geval had ik met de lets play niet het idee dat ik alleen was :D

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
batumulia schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:54:
Ik ben zelf niet van de horror games. Ik heb daarentegen een lets play op YouTube gekeken. Het is toch een vrij lineaire game en kan redelijk snel uitgespeeld worden. In ieder geval had ik met de lets play niet het idee dat ik alleen was :D
Dit heb ik ook. En in Phasmophobia speel ik best wel veel co-op. Dus ben je niet alleen haha :*)

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:41

KneoK

Not in a million lightyears

Ik ben zelf net begonnen aan RE8 en vind de sfeer tot nu toe geweldig. Ik ben geen die hard horror game fan, maar heb elke Resident Evil game gespeeld en ik vind dat ze met 7 en 8 weer een prima boost hebben gegeven aan de franchise.

Ook redelijk zacht voor de portemonnee is bijvoorbeeld Alan Wake Remastered. Ik heb genoten van het origineel en bewaar de remake voor na RE8.

Ook The Medium schijnt een prima game te zijn in dit genre. Heb 'm even geprobeerd op Xbox Game Pass en daar ga ik ook zeker nog aan beginnen.

Deze drie games passen wat mij betreft prima in het horror genre zonder echt schokkende survival horror te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 22-10-2021 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:24
Zoek je nu een game die echt eng is of niet? De sfeer in RE8 is fantastisch en er zitten zeker spannende momenten in, maar echt eng zou ik 'm niet noemen. Ik ben persoonlijk geen groot horror fan maar de RE games wordt ik vaak toch wel blij van.

Als je aan RE8 wil beginnen: Speel eerst even RE7 en Not a Hero uit of kijk een playtrough van bijvoorbeeld Carcinogen op YouTube. RE8 is namelijk een direct vervolg op RE7.