Wij ontvangen iedere twee maanden een magazine van Computable in onze bus. Twee jaar geleden zijn we verhuisd en de vorige eigenaar heeft gebeld en gemaild, maar ze wijzigen niks. Ook ik krijg geen gehoor bij de klantenservice. Wat kan je in zo'n geval doen?
Het magazine lezen of weggooien of 'composteren'. Er zijn wel meer dingen die je kan doen, maar het is maar eens per twee maanden de betrokkenen zijn allemaal op de hoogte dus tenzij je het echt erg vind om dat blad te ontvangen, let it be. Komt ooit wel goed. Mocht het je echt te doen zijn om dat er elke 2 maanden 'spam' in je brievenbus zit, dan ben ik jaloers op je.
Maargoed:
https://account.computable.nl/show-account
Hier kan je een adreswijziging doorvoeren, laat de oud bewoner inloggen en het regelen.
Maargoed:
Hier kan je een adreswijziging doorvoeren, laat de oud bewoner inloggen en het regelen.
[ Voor 16% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-10-2021 06:34 ]
Van post.nl:
Post gericht aan iemand anders
Waarschijnlijk heb je post ontvangen voor de vorige bewoner(s). Je kunt de post terugsturen naar de afzender. Dit doe je als volgt:
Zet met pen een kruis door de adresgegevens.
Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.
Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt.
PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender. Ook als je het nieuwe adres van de geadresseerde op de envelop hebt geschreven.
Waarschijnlijk heb je post ontvangen voor de vorige bewoner(s). Je kunt de post terugsturen naar de afzender. Dit doe je als volgt:
PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender. Ook als je het nieuwe adres van de geadresseerde op de envelop hebt geschreven.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Vind het je reinste plastic en papierverspilling. En zwaar asociaal dat ze niet reageren op herhaaldelijk bericht. Gegevens wijzigen wil de vorig bewoner ook niet, die heeft ook meermaals tot stopzetten gevraagd.TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 06:32:
Het magazine lezen of weggooien of 'composteren'. Er zijn wel meer dingen die je kan doen, maar het is maar eens per twee maanden de betrokkenen zijn allemaal op de hoogte dus tenzij je het echt erg vind om dat blad te ontvangen, let it be. Komt ooit wel goed. Mocht het je echt te doen zijn om dat er elke 2 maanden 'spam' in je brievenbus zit, dan ben ik jaloers op je.
Maargoed:
Allright dat dan maar consequent gaan doen. Kijken of ze dan daar wel wakker worden.Microkid schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 06:33:
Van post.nl:
Na verhuizing hier ook gehad. Uiteindelijk lijkt het enige te zijn dat werkt het maar op de socials openbaar te gaan bespreken inclusief argumenten van plastic- en papierverspilling. Triest, maar het werkt vaak beter dan “retour afzender”.
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Zoals al vaker in andere topics aangeven, schrijf dat de geadresseerde is overleden. Dit werkt vaak wel en de vorige bewoner lijkt het ook gewoon helemaal te willen stoppen.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Je kan het dan wel niet eens zijn met hun idiote gang van zaken, maar zodra het simpel opgelost zou kunnen worden door je te confirmeren aan hun idiote systemen telt het milieu ineens niet meer? Kom op man, oke je hebt OOK te maken met de wil van de vorige bewoner, maar die zal een vriendelijk verzoek van jou toch wel inwilligen om het dan maar te doen zoals computable wil ipv via de mail/telefoon? Poog dan op zijn minst om zowel via 'het account' iets te doen als 'retour afzender' bij postnl indien de account eigenaar mee wil werken.Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 06:37:
[...]
Allright dat dan maar consequent gaan doen. Kijken of ze dan daar wel wakker worden.
Had eigenlijk verwacht te horen dat de vorige bewoner het al via 'mijn account' had gedaan en dat dat niet geholpen heeft..
[ Voor 7% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-10-2021 06:46 ]
Via mijn account kun je alleen adres wijzigen, niet stopzetten. De vorige bewoner had voordat er überhaupt over verkoop nagedacht werdt al gepoogd de bedoeling stop te zetten. Die zegt nu ook, Computable is het probleem, ik ga het niet overschrijven naar mijn adres om het probleem te verplaatsen.TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 06:45:
[...]
Je kan het dan wel niet eens zijn met hun idiote gang van zaken, maar zodra het simpel opgelost zou kunnen worden door je te confirmeren aan hun idiote systemen telt het milieu ineens niet meer? Kom op man, oke je hebt OOK te maken met de wil van de vorige bewoner, maar die zal een vriendelijk verzoek van jou toch wel inwilligen om het dan maar te doen zoals computable wil ipv via de mail/telefoon? Poog dan op zijn minst om zowel via 'het account' iets te doen als 'retour afzender' bij postnl indien de account eigenaar mee wil werken.
Had eigenlijk verwacht te horen dat de vorige bewoner het al via 'mijn account' had gedaan en dat dat niet geholpen heeft..
Dus... hij kan het dus WEL naar zijn eigen adres laten sturen, maar in plaats daarvan zadelt hij jou op met het probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 06:55:
[...]
Via mijn account kun je alleen adres wijzigen, niet stopzetten. De vorige bewoner had voordat er überhaupt over verkoop nagedacht werdt al gepoogd de bedoeling stop te zetten. Die zegt nu ook, Computable is het probleem, ik ga het niet overschrijven naar mijn adres om het probleem te verplaatsen.
Er betaald dus ook inmiddels ook gewoon niemand meer..? Heb je zelf ook al de telefoon opgepakt of enige actie ondernomen? Als de vorige bewoner er inmiddels los van staat lijkt het me logisch dat je zelf even de telefoon oppakt en om de juiste afdeling vraagt om dit probleem op te lossen. Ik wil ze anders ook wel even voor je bellen hoor (ja ik ben serieus).Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 06:55:
[...]
Via mijn account kun je alleen adres wijzigen, niet stopzetten. De vorige bewoner had voordat er überhaupt over verkoop nagedacht werdt al gepoogd de bedoeling stop te zetten. Die zegt nu ook, Computable is het probleem, ik ga het niet overschrijven naar mijn adres om het probleem te verplaatsen.
EDIT: 'Ik krijg geen gehoor'. alsin je krijgt ze niet te pakken of ze willen/kunnen/doen niks voor je?
EDIT2: Leuk artikel https://www.computable.nl...zeggen-bewust-lastig.html
[ Voor 35% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-10-2021 07:02 ]
Dus zet jij een streep door het adres en zet er het nieuwe adres bij van de oude bewoner en gooit hem weer zonder iets te doen, terug in de bus.Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 06:55:
[...]
Na een paar keer wordt de vorige bewoner vast geirriteerd.
De vorige bewoner moet in ieder geval stoppen met betalen en, indien mogelijk, afschrijvingen gaan storneren.
PostNL brengt het dan alsnog naar Computable, niet naar de nieuwe bewoner. En nogmaals, die heeft echt wel zijn best gedaan het stop te zetten, we hebben een goede verstandhouding.Vorkie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 06:57:
[...]
Dus zet jij een streep door het adres en zet er het nieuwe adres bij van de oude bewoner en gooit hem weer zonder iets te doen, terug in de bus.
Na een paar keer wordt de vorige bewoner vast geirriteerd.
Het is een gratis magazine, geen sprake van abonnement.sypie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 06:58:
De vorige bewoner moet in ieder geval stoppen met betalen en, indien mogelijk, afschrijvingen gaan storneren.
Er is gebeld en gemaild maar het wordt niet geregeld. Zal de hoofdredacteur wel eens bellen, misschien dat hij wat kan betekenen.TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 06:57:
[...]
Er betaald dus ook inmiddels ook gewoon niemand meer..? Heb je zelf ook al de telefoon opgepakt of enige actie ondernomen? Als de vorige bewoner er inmiddels los van staat lijkt het me logisch dat je zelf even de telefoon oppakt en om de juiste afdeling vraagt om dit probleem op te lossen. Ik wil ze anders ook wel even voor je bellen hoor (ja ik ben serieus).
EDIT: 'Ik krijg geen gehoor'. alsin je krijgt ze niet te pakken of ze willen/kunnen/doen niks voor je?
EDIT2: Leuk artikel https://www.computable.nl...zeggen-bewust-lastig.html
Nee, hij heeft al meerdere malen gecontacteerd om het stop te zetten, over een periode van meer dan twee jaar. Die zegt ook, ik ga niet meer wijzigen.Sir_Lion schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 06:57:
[...]
Dus... hij kan het dus WEL naar zijn eigen adres laten sturen, maar in plaats daarvan zadelt hij jou op met het probleem.
Maar die maakt er wel er jouw probleem van.Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:09:
[...]
Nee, hij heeft al meerdere malen gecontacteerd om het stop te zetten, over een periode van meer dan twee jaar. Die zegt ook, ik ga niet meer wijzigen.
Computable maakt er ons probleem van.Sir_Lion schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:11:
[...]
Maar die maakt er wel er jouw probleem van.
Nee, de vorige bewoner maakt het jouw probleem, Computable maakt het de vorige bewoner zijn probleem.
Het siert je dat je het ziet als "ons probleem" en dat je op goede voet bent, maar de lachende derde is gewoon de vorige bewoner, die krijgt niet steeds een blaadje binnen.
Tsja, dan schrijven we het adres over en vraag ik de vorige bewoner hier wel een topic te openen. Uiteindelijk is het Computable die het hier verkloot. Die negeren immers al meer dan twee jaar verzoeken tot stopzetten, zelfs toen de vorige bewoner hier nog woonden.Vorkie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:18:
[...]
Nee, de vorige bewoner maakt het jouw probleem, Computable maakt het de vorige bewoner zijn probleem.
Het siert je dat je het ziet als "ons probleem" en dat je op goede voet bent, maar de lachende derde is gewoon de vorige bewoner, die krijgt niet steeds een blaadje binnen.
Adreslabel op een doos met bakstenen plakken, RETOUR AFZENDER.
I have stability. The ability to stab.
Laat hem dan nog eenmaal het adres wijzigen:Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:09:
[...]
Nee, hij heeft al meerdere malen gecontacteerd om het stop te zetten, over een periode van meer dan twee jaar. Die zegt ook, ik ga niet meer wijzigen.
Naar het adres van Computable.
"What do you get if you multiply six by nine..."
En de postbode lekker opzadelen met 5 kilo bakstenen... (los daarvan dat niet iedereen dat heeft liggen).SmurfLink schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:38:
Adreslabel op een doos met bakstenen plakken, RETOUR AFZENDER.
Retourafzender blijven sturen, contact blijven zoeken desnoods via de socials en anders als kattenbak vulling gebruiken.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Hier vind je emailadressen en 06 nummers
https://www.computable.nl...1198/1511179/colofon.html
Als ze niet stoppen kan je ze op alle telefoonnummers / e-mail adressen blijven vragen ermee te stoppen. 2 jaar is lang genoeg geduld.
Als ze niet stoppen kan je ze op alle telefoonnummers / e-mail adressen blijven vragen ermee te stoppen. 2 jaar is lang genoeg geduld.
Misschien een adreswijziging doorgeven en dan het adres van Computable zelf gebruiken als nieuw adres?
Ik heb geen toegang tot het account van de vorige bewoner en ga hem hier niet verder mee lastig vallen.servies schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:57:
Misschien een adreswijziging doorgeven en dan het adres van Computable zelf gebruiken als nieuw adres?
even heel simpel. Ik denk dat de mensen hier voorbij gaan aan 1 heel simpel ding door constant de schuld af te schuiven op de vorige bewoner.
Computable heeft dus het klantenservice niveau van van 0.
Computable had gewoon moeten zeggen "yo! we zetten het stop, sorry voor het ongemak." Ergens in de 2 jar dat de vorige bewoner bezig was. Dan kan iedereen hier wel lekker roepen "Ja maar de vorige bewoner!!!!". Dat is lekker makkelijk
Computable had gewoon moeten zeggen "yo! we zetten het stop, sorry voor het ongemak." Ergens in de 2 jar dat de vorige bewoner bezig was. Dan kan iedereen hier wel lekker roepen "Ja maar de vorige bewoner!!!!". Dat is lekker makkelijk
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ja het probleem is natuurlijk de verzender. Maar dat maakt dit idee extra geinig, Als oud bewoner zou ik dit met een enorme glimlach doen namelijkservies schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:57:
corset schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:06:
even heel simpel. Ik denk dat de mensen hier voorbij gaan aan 1 heel simpel ding door constant de schuld af te schuiven op de vorige bewoner.
Dat Computable fout zit wordt ook niet ter discussie gesteld... maar de huidige bewoner heeft geen overeenkomst met Computable, dat is de vorige bewoner en die zegt namelijk tegen de nieuwe bewoner, "zoek het uit met je blad, ik doe niets meer, veel succes".
aah ja.. "Computable klantenservice is ruk, dat is niet de schuld van de vorige bewoner" is ook zo onduidelijk.. Hoeveel lastiger kan dat zijn. Alleen proberen hier heel veel mensen dat de schuld van de vorige bewoner te maken.Vorkie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:12:
[...]
dat even simpel makes no sense at all...
Dat Computable fout zit wordt ook niet ter discussie gesteld... maar de huidige bewoner heeft geen overeenkomst met Computable, dat is de vorige bewoner en die zegt namelijk tegen de nieuwe bewoner, "zoek het uit met je blad, ik doe niets meer, veel succes".
Ja, de oude bewoner zal ook iets meer moeten doen, maar computable maar compleet buiten schot houden is gewoon

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Hij zegt, ik heb al meerdere keren met ze gebeld en gemaild, wat meer kan ik doen? Ik ga hem ook niet iedere twee maanden meer lastig vallen dat het blad weer op de mat ligt.Vorkie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:12:
[...]
dat even simpel makes no sense at all...
Daarom wil ik het zelf aanpakken, dus retour sturen en blijven klagen via zo veel mogelijk kanalen is blijkbaar dan nog de enige optie.
Waar wordt deze compleet buiten schot gehouden? Waar staat dat Computable niets aangerekend mag worden...?corset schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:15:
[...]
aah ja.. "Computable klantenservice is ruk, dat is niet de schuld van de vorige bewoner" is ook zo onduidelijk.. Hoeveel lastiger kan dat zijn. Alleen proberen hier heel veel mensen dat de schuld van de vorige bewoner te maken.
Ja, de oude bewoner zal ook iets meer moeten doen, maar computable maar compleet buiten schot houden is gewoon
Zoals een aantal al gezegd heeft: Oud bewoner > inloggen > adres wijzigen naar Computable zelf > done. Probleem weg bij TS, die geeneens een actieve rol hoeft te spelen in het verhaal, hij is namelijk de dupe van de laksheid van de vorige bewoner en natuurlijk Computable.
Straks komt ook de Wehkamp gids en de Ikea gids op de deurmat en zegt de vorige bewoner, ciao, adios, niet mijn probleem.
Snap het sentiment, maar het Computable blaadje is echt het enige wat nog op de mat valt, rest heeft hij allemaal prima geregeld. Om nu nog na een jaar geen contact meer hierover te beginnen, voelt een beetje flauw, als het zo simpel zou moeten zijn als Computable bellen/mailen.Vorkie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:20:
[...]
Waar wordt deze compleet buiten schot gehouden? Waar staat dat Computable niets aangerekend mag worden...?
Zoals een aantal al gezegd heeft: Oud bewoner > inloggen > adres wijzigen naar Computable zelf > done. Probleem weg bij TS, die geeneens een actieve rol hoeft te spelen in het verhaal, hij is namelijk de dupe van de laksheid van de vorige bewoner en natuurlijk Computable.
Straks komt ook de Wehkamp gids en de Ikea gids op de deurmat en zegt de vorige bewoner, ciao, adios, niet mijn probleem.
Wat meer kan hij doen? Het adres wijzigen, zodat jij er geen last meer van hebt. En het dan daarna zelf oplossen. Dat kan hij doen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:16:
[...]
Hij zegt, ik heb al meerdere keren met ze gebeld en gemaild, wat meer kan ik doen? Ik ga hem ook niet iedere twee maanden meer lastig vallen dat het blad weer op de mat ligt.
Daarom wil ik het zelf aanpakken, dus retour sturen en blijven klagen via zo veel mogelijk kanalen is blijkbaar dan nog de enige optie.
Of je moet het leuk vinden om het zelf op te lossen, maar je komt hier klagen, dus dat lijkt me ook niet het geval. Ik had zelf in ieder geval een andere keuze gemaakt.
[ Voor 13% gewijzigd door Ruzor op 22-10-2021 09:25 ]
Heb je het topic gelezen? Hoe vaak dat al is geprobeerd? De meerdere malen contact die er al met de klantenservice is geweest?Ruzor schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:23:
[...]
Wat meer kan hij doen? Het adres wijzigen, zodat jij er geen last meer van hebt. En het dan daarna zelf oplossen. Dat kan hij doen.
Nee jij leest niet goed...corset schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:25:
[...]
Heb je het topic gelezen? Hoe vaak dat al is geprobeerd? De meerdere malen contact die er al met de klantenservice is geweest?
Die zegt nu ook, Computable is het probleem, ik ga het niet overschrijven naar mijn adres om het probleem te verplaatsen.
Wat kost je meer energie: deze ' strijd' aangaan of dat blad iedere twee maanden bij het oud papier gooien.
Uit ervaring weet ik dat een adreswijziging bij Computable niet mogelijk lijkt te zijn. Een paar jaar terug heb ik ook geprobeerd een gratis abonnement naar een nieuw adres te krijgen, maar dat is ondanks meerdere mails niet gelukt. Omdat bij de verhuizing ook het mailadres kwam te vervallen, wat via de site niet te wijzigen was, was mail ontvangen daarna niet meer mogelijk. Dus ik ben bang dat de nieuwe bewoners ook nog lang Computable hebben 'mogen' ontvangen.
Iedere paar jaar stuurt Computable een vragenlijst die je in zou moeten vullen om het gratis abonnement te behouden. Misschien dat na het uitblijven van antwoord het abonnement vanzelf wordt stopgezet.
Iedere paar jaar stuurt Computable een vragenlijst die je in zou moeten vullen om het gratis abonnement te behouden. Misschien dat na het uitblijven van antwoord het abonnement vanzelf wordt stopgezet.
Hier ik heb het voor je opgezocht Jaarbeurs is eigenaar van het tijdschrift dus als hij zegt wat meer kan ik doen dan zegt jij:Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:16:
[...]
Hij zegt, ik heb al meerdere keren met ze gebeld en gemaild, wat meer kan ik doen?
Even inloggen en je adres aanpassen naar:
Computable
Jaarbeursplein 6
3521 AL Utrecht
Wedden dat ie het met een big smile doet
Ik zelf zou de klantenservice hierover mailen - en dan vooral heel veel meer aan mederwerkers op de CC erbij zetten - liefst managers die direct invloed hebben, maar anders:
...genoeg mailadressen om te gebruiken. Als Computable jou ongevraagd spamt - zelfs geinformeerd is en doorgaat - zie ik niet in waarom jij niet wat medewerkers mag spammen.
Je kan ook nog google gebruiken - "linkedin computable" en eens kijken of je van daaruit een manager van de klantenservice kan vinden.
Dit alles heeft dan meerdere kanten: niet alleen benader je de klantenservice nogmaals, maar je maakt de diverse anderen op CC duidelijk dat klantenservice slecht werk levert.
En bericht inhoudelijk wel netjes, beleefd, feitelijk maar dwingend over laten komen.
...genoeg mailadressen om te gebruiken. Als Computable jou ongevraagd spamt - zelfs geinformeerd is en doorgaat - zie ik niet in waarom jij niet wat medewerkers mag spammen.
Je kan ook nog google gebruiken - "linkedin computable" en eens kijken of je van daaruit een manager van de klantenservice kan vinden.
Dit alles heeft dan meerdere kanten: niet alleen benader je de klantenservice nogmaals, maar je maakt de diverse anderen op CC duidelijk dat klantenservice slecht werk levert.
En bericht inhoudelijk wel netjes, beleefd, feitelijk maar dwingend over laten komen.
Ik heb speciaal een twitter account aangemaakt voor dit soort klantvriendelijk bedrijven.
Gewoon publiekelijk klagen: hallo <bedrijf>, ik krijg al x tijd post van jullie voor de vorige bewoners. Terugsturen en bellen heeft hierbij niet geholpen. Hoe kom ik van jullie ongevraagde post af?!?! Gaarne hulp hierbij.
Of in sterkere bewoording mocht bovenstaande niet helpen 🙃, maar tot nu toe ging dit bij mij goed (keer of 3 gebruikt bij hardnekkige bedrijven).
Gewoon publiekelijk klagen: hallo <bedrijf>, ik krijg al x tijd post van jullie voor de vorige bewoners. Terugsturen en bellen heeft hierbij niet geholpen. Hoe kom ik van jullie ongevraagde post af?!?! Gaarne hulp hierbij.
Of in sterkere bewoording mocht bovenstaande niet helpen 🙃, maar tot nu toe ging dit bij mij goed (keer of 3 gebruikt bij hardnekkige bedrijven).
Uhm nee? De vorige bewoner heeft een conflict met X. (of het nou computable, de belastingdienst of pipo de clown is).corset schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:06:
Het is aan de vorige bewoner om zijn problemen met X mee te nemen of op te lossen en niet het probleem van de nieuwe bewoner te maken.
Anyway: Ik zou het lekker in de kliko flikkeren, niet te druk over maken.
[ Voor 4% gewijzigd door KirovAir op 22-10-2021 16:45 ]
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Inderdaad.corset schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:06:
Ik kocht een kleine twee jaar geleden een huis, waarbij de voormalige eigenaren naar Australië geëmigreerd zijn. Ik heb in die twee jaar toch bij de nodige clubs allerlei post weten op te zeggen... ondanks opmerkingen aangaande dat ik niet de geadresseerde was. En dat heb ik bij lokale clubs in orde gekregen (zoals het plaatselijk dierenasiel, met een jaarlijkse bedelbrief) maar ook bij clubs als de postcodeloterij en de ABN Amro.
In alle gevallen ben ik snel, adequaat en vriendelijk geholpen. Zeker op het moment dat je aangeeft dat je niet de geadresseerde bent, en ook niet in staat om met de geadresseerde contact op te nemen. In geval van de ABN Amro was vriendelijk wijzen op het verschijnsel 'briefgeheim' ook best doorslaggevend
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Pagina: 1