Eerste Auto 21 jarige

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom422
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-10-2021
Ik ben opzoek naar een leuke eerste auto ik ben 21 jaar, en heb bijna mijn rijbewijs,

Ik ben niet opzoek naar een auto voor een paar keer per week van a naar b, maar een auto waarmee ik best fijn kan genieten omdat ik auto rijden echt heerlijk vind en langere afstanden moet rijden, ik zat zelf te denken aan VW Polo 2011-2013, BMW 1 Serie 116i 2004-2007 maar die is best duur met de verzekering en misschien ook net iets te oud en ook met onderhoud, of een vw golf uit 2009-2011. mijn budet ligt rond de 3500-6500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-05 15:59
Genieten op de manier van lekker snelweg rijden? Dan is de Polo een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:53

Emiel1984

Made in NL

Gewoon wat auto’s gaan proberen lijkt mij dan een goed idee. Al is het maar voelen hoe een auto zit.
Wat voor afstanden moet je rijden? Geen mogelijkheid tot leasen via werkgever?
Je lichaamsbouw kan ervoor zorgen dat voor jou een auto prima is en voor een ander een ramp en andersom.
Houd ook rekening met eventuele onderhoud en en andere variabele kosten.
Een duurdere auto kan daardoor wellicht toch goedkoper uitvallen.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom422
Ja ben het vaaks op de snelweg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom422
De variabele kosten is ook zeker een dingentje inderdaard. leasen zit er helaas niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
Toyota Prius!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Toyota Starlet is wat je zoekt

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Het is niet de Huiskamer, dus graag serieus blijven.

[ Voor 84% gewijzigd door deepbass909 op 22-10-2021 14:25 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 19:13
Krentenbol schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:16:
[...]

Toyota Starlet is wat je zoekt
Hou op zeg, dat is inmiddels een veel te oude auto. En daarbij, de meesten zijn allemaal al op gereden door knakenrijders die 10 jaar geleden al te horen kregen dat die auto's niet kapot konden.

Maar goed, Toyota: ja! Yaris ofzo? Auto's uit de Volkswagen groep kan ik niet fatsoenlijk in zitten met mijn 2.03m, ik ben persoonlijk fan van Franse auto's, maar de wat moderne wagens is allemaal THP/VTI motoren ellende of die 3-cylinder rammelaars.

Anyway, genoeg opties

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 22-10-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kijk eens naar een Toyota Yaris. is ook lichter in gewicht, en dus lagere belasting

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:15

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Peugeot 107/C1/Aygo zijn goedkope en bijna niet kapot te krijgen kistjes. Maar ja hier geldt wel: het kost niet veel maar het is ook niet veel.

Ik ben zelf gegaan voor een paar jaar oude Kia Picanto. Die van mij specifiek was dan wel flink boven jou budget nu maar ze zijn ook prima binnen jou budget te krijgen. Het is toch echt een stuk meer ‘auto’ dan zo’n C1. En waarschijnlijk te duur voor jou budget maar ook met een 1.2 viercilinder te krijgen, die heeft net wat meer pit dan de driecilindertjes.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-05 21:12

PB-powell

Mr. Laziness

Kuusj schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:37:
Peugeot 107/C1/Aygo zijn goedkope en bijna niet kapot te krijgen kistjes. Maar ja hier geldt wel: het kost niet veel maar het is ook niet veel.

Ik ben zelf gegaan voor een paar jaar oude Kia Picanto. Die van mij specifiek was dan wel flink boven jou budget nu maar ze zijn ook prima binnen jou budget te krijgen. Het is toch echt een stuk meer ‘auto’ dan zo’n C1. En waarschijnlijk te duur voor jou budget maar ook met een 1.2 viercilinder te krijgen, die heeft net wat meer pit dan de driecilindertjes.
Als je veel snelweg kilometers maakt zijn die uit de eerste categorie echt wel een ramp weet ik uit ervaring. Die zijn gewoon niet gemaakt om comfortabel vaak langere afstanden te rijden, dan zou je eerder nog een VW Up of Seat Mii kunnen kijken. Die heb je voor een prijs van 5k als nieuwer model dan de polo met dezelfde aankleding vaak.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Bij je eerste auto begin je met kijken naar Audi, Volkswagen en BMW, maar je eindigt meestal met een Toyota, Kia of Daihatsu. :p

Ligt natuurlijk ook aan welk bedrag je te besteden hebt en hoeveel het onderhoud je mag kosten.

EDIT, als voorbeeld: toen ik mijn aller eerste auto'tje ooit kocht, jaaaaren geleden, had ik een budget van 5000 euro. Ik wilde een Golf GTI of een opgefokte Civic (don't ask, ik was jong) maar kocht uiteindelijk een Daihatsu Cuore 2002 met 30k op de teller waar ik jaren met veel plezier en heel goedkoop in gereden heb. Ik had voor 5000 ook een BMW of Audi met 300k op de teller kunnen kopen, maar gelukkig won mijn verstand het van mijn hart. :p

[ Voor 49% gewijzigd door Negakinu op 22-10-2021 14:42 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Hackus schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:30:
Kijk eens naar een Toyota Yaris. is ook lichter in gewicht, en dus lagere belasting
Dit kan ik beamen, zijn super auto's en omdat ze (nog) niet zo populair zijn bij jongeren zijn ze spotgoedkoop in zowel verzekering als aankoop.

Ik heb zelf een 2009 Yaris, rijdt gemiddeld 1 op 16-17 als je lekker gas geeft en super betrouwbaar dus de kosten in onderhoud e.d. zijn ook laag.

@TS: Als je nu maar 3500-6500 te besteden hebt zou ik zeker geen Polo, Golf of BMW kopen. Die zijn in de verzekering en in onderhoud een stuk duurder en er zijn hele leuke (minder populaire) auto's die net zo fijn rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 01-11-2023 01:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 57381 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:32:
Omdat je aangaf dat je iets zoekt om echt van te genieten? Ik neem aan dat je dan ook iets met character zoekt? Ik heb mijn Audi A5 coupé Quatro met 260Pk te koop staan..... persoonlijk zou ik dan door sparen voor zoiets (nee, ik verkoop hem niet binnen jouw budget, sorry!). Dat quatro is echt waanzinnig, daarna wil je nooit meer wat anders!
Ik heb mijn Porsche Cayenne Diesel S ook te koop staan :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 57381

.

[ Voor 145% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 01-11-2023 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 57381 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:36:
[...]

Diesel.... dat is lekker bijbetalen iedere maand....
Rij op Duits kenteken, Maar ook hier heeft TS niets aan.

Met een Toyota Yaris van 950kg zit je mooi laag in wegenbelasting, en verz. en kun je mooi een paar jaar no-claim opbouwen. ook zullen de onderhoudskosten laag liggen van de Yaris, mooi 'be'sparen dus

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 22-10-2021 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:11
Houd bij de kosten ook rekening met wat de verzekering gaat doen per maand. Als jonge, beginnende bestuurder zal een verzekeringsmaatschappij er niet echt happig op zijn om een auto met veel pk's van een polis te voorzien (iets met risico groepen en zo).

Als eerste auto zou ik beginnen met een niet te duur, ouder model (zeker gezien je budget) wat veel verkocht is. Dit betekent namelijk meer kans op tweedehands onderdelen. Mijn eerste auto was een (in de familie doorgeschoven) clio 1.4 automaat waar ik zelf licht units, ophanging, remblokjes en koplampen heb vervangen (glas was los gelaten...). Bij de tweede auto iets gekocht echt voor het rij plezier met de nodige extra schade vrije jaren op de verzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:19
Uit mijn familie kreeg ik de tip: Je eerste auto is een botsauto - spendeer niet teveel aan de aanschaf.
Ik moest ze helaas gelijk geven.

Ik ben ooit begonnen met een Hyundai Excel 1.3.
~82 pk (dus geen 'jeugd pk boete') , net onder de 1000kg (wegenbelasting is dan nog leuk) en had destijds een lage nieuwprijs (telt ook weer mee in je verzekeringspremie).

Mijn advies naar @Tom422 :
Zodra je een shortlist hebt, ga naar de carbase van autoweek en zoek de volgende zaken op:
* Gewicht (1150 kg of minder aanbevolen om de wegenbelasting leuk te houden)
* nieuwprijs van de auto (Probeer onder de 27.5k te blijven)
* vermogen (de boete werkt in categorieën, startend vanaf 136pk/100kW

Verder: Veel veilige km's gewenst. Het echte leerwerk start pas na het behalen van het roze pasje

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 19:13
Kuusj schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:37:

Bij de oude generatie C1/107/Aygo ben ik het met je eens. Maar de 2e generatie vanaf bouwjaar 2014 zijn een stuk meer auto. Die vind je echter nog weinig voor het gestelde budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 21:35

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

v70 classic: goedkoop, rijd fantastisch en onverwoestbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het is nogal een vage voorwaarde, dat het een leuke auto moet zijn. De ene vind vooral uiterlijk belangrijk, de ander rijgedrag.

Ik ben zelf ooit begonnen met een BMW 316i Compact uit 1995, nou zou ik een 2005 model kiezen of een 1-serie (feitelijk de opvolger van de 3-serie Compact). Is het snel? Nee! Is het mooi? Dat is persoonlijk, ik vond niet persé, maar ging voor rijgedrag. Rijdt het leuk? Ja!
Kosten van onderhoud vallen, zeker bij de BMW's met een 4-cilinder, doorgaans heel erg mee. En voor een budget tot 6,5k zijn er genoeg te vinden met minder dan 200.000km op de klok. En, ik kan het mis hebben, maar is een BMW 1-serie in de verzekering niet heel veel duurder dan een VW Golf.

Punt is alleen wel dat iedereen zijn voorkeur zal geven hier.

Mijn strategie voor een auto uitzoeken is je budget goed vaststellen, kijken met welke kilometerstand je kan leven (lager betekent doorgaans minder slijtage, maar wel hogere prijs) en vooral gaan kijken! Op foto's ziet een auto er altijd mooier uit. En ga proefrijden.

En, je bent met 21 nog jong, neem een ouder iemand mee, bij voorkeur vader of oom. Handelaren zijn dan een stuk vriendelijker dan als je als 21 jarige in je eentje of met vriend komt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

316i compact van +-2003 is best vlot. Op de snelweg in NL mag je overdag toch maar max 100km/u
nadeel is dat je wegenbelasting tot 1250-1350 zit dan, a E165,- p 3mnd. Als je hiervan de M versie hebt, met M onderstel is het net een kart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:01
Gewoon een leuke B-klasse. Swift, Fiesta, Ibiza, Polo. Evt. een klasse hoger als je wat compromissen wilt sluiten (Leon/Focus/Golf). Genoeg te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Als het om lekker rijden gaat qua rijgedrag dan zou ik kijken naar een Fietsa Mk7 of 7.5. Sturen fantastisch en zijn lichter dan de Polo, dus goedkoper in de belasting.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:42

Destruction

(ex-)Automonteur

D_Jeff schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:52:
Uit mijn familie kreeg ik de tip: Je eerste auto is een botsauto - spendeer niet teveel aan de aanschaf.
Ik moest ze helaas gelijk geven.
In mijn geval zeker, mijn eerste auto was om niet meer in de winter op de scooter naar m'n werk te hoeven. Ik kocht op de sloop een brik met een half jaar APK voor 200 euro. Geniaal was dat _/-\o_ :D

Het is zeker geen slecht idee om voor je eerste auto niet meteen al je geld uit te geven. Ik heb in m'n werk als auto monteur al een aantal verhalen gehoord van beginners die direct hun droomauto kochten voor alles wat op hun spaarrekening stond, en dat ding korte tijd later door een beginnersfout hebben opgevouwen. De kans dat je zo'n foutje maakt is aanwezig, en dan sloop je inderdaad liever dat goedkope beginners auto'tje van 1500-2000 euro, dan een dure/stoere wagen.

Los daarvan, kijk naar verzekeringspremie. Een BMW is over het algemeen een erg prettig rijdende auto, maar als beginner kun je zomaar geconfronteerd worden met een premie van tegen de 200 euro per maand. Ook raad ik aan meteen je eerste eigen auto op je eigen naam te zetten. Op naam van pa of ma zetten klinkt leuk en kan inderdaad fors premie schelen, maar bij een schade kan de verzekeraar soms erg ver gaan om onder betalen uit te komen. Mocht dan blijken dat de auto in werkelijkheid niet van jou, maar van je vader/moeder was, ben je flink genaaid (and not in the good way...) en is vervolgens een verzekeraar als Rialto je enige mogelijkheid. En bij Rialto betaal je de allrisk premie voor een WA verzekering, dat is dus ook alles behalve grappig. Gewoon direct op eigen naam, en dan zelf noclaim opbouwen. In het begin zakt de premie overigens ook wel vrij snel.

Maar omdat de premie in het begin dus altijd hoog is, adviseert iedereen altijd om een wat goedkopere/oudere auto te kopen, die niet alteveel vermogen heeft, nieuw niet heel duur was en niet al teveel weegt. Dat drukt de premie, zeker als beginner, enorm. Met zo'n goedkoop auto'tje wat schadevrije jaren opbouwen, en dan verder kijken naar de auto die je echt graag wil :) Nou hoeft dat natuurlijk niet persé een traag hok te worden, een Starlet weegt zo'n 750kg en heeft 75pk. Dat komt nog best leuk vooruit ook, en bij een verzekeraar gaan geen alarmbellen af als je zoiets wil verzekeren. Dat gebeurt wel bij een BMW, of iets met GTI/Sport in de type aanduiding, of iets met veel vermogen.

En trust me, een auto waar je niet heel zuinig op hoeft te zijn heeft absoluut zijn charmes. De auto die ik aan het begin van m'n post noemde, was een Nissan Micra uit 1989. Een 1.2 blokje onder de kap, 55pk ofzo. Snel? Nee, absoluut niet. Mooi/stoer? No way, het hok was spuuglelijk. Maar ik koester er altijd nog warme herinneringen aan :D Je iets vergissen in een bocht en 't zijscherm beschadigen. Omdraaien en de andere kant ook beschadigen, zodat de auto weer symmetrisch is :+ Dat soort geintjes, heerlijk 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 22-10-2021 22:24 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:53

Emiel1984

Made in NL

Destruction schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:19:
[...]
Omdraaien en de andere kant ook beschadigen, zodat de auto weer symmetrisch is :+ Dat soort geintjes, heerlijk 8)
Je profielnaam is wel toepasselijk :+

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:42

Destruction

(ex-)Automonteur

Emiel1984 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:24:
[...]

Je profielnaam is wel toepasselijk :+
Die is me op het lijf geschreven ja :P

Maar 't verhaal is wel, het begon met een inschattingsfoutje, die je als beginner allemaal wel eens maakt. Als het dan gebeurd bij je droomauto waar je lang voor hebt gespaard, kun je janken... Ik werd toen uitgelachen door m'n vrienden. Toen ik vervolgens de andere kant ook had beschadigd, uitstapte en zei "Zo klopt 't weer, mooi!" en mee begon te lachen was 't snel klaar met uitlachen :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:21
Ik ondersteun het advies van @Aziraphale
Ford Fiesta is in zijn klasse de auto voor het betere stuurwerk. En ook voor lange afstanden is het best comfortabel rijden. I.i.g. niet zo'n herrieding als de Aygo en aanverwanten.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:53
Toen ik mijn rijbewijs had heb ik in 2007 een 10 jaar oude Corolla aangeschaft met 100.000km op de teller voor rond de 5.000 euro. 10jaar later stond er bijna 300.000km op de teller en kreeg ik er nog bijna 1.000 euro voor. En naast de APK was het onderhoud enkel de remblokken, banden en olie filter op zijn.

Zoals anderen voorstellen. PK’s zeggen niet veel als het gewicht ook toeneemt. Zoek een fijne auto met wat kilometers op de teller van een merk die in onderhoud ook betaalbaar is. Ik denk dan ook aan Toyota of Opel. Vaak zijn ze wel wat duurder in aanschaf in vergelijking met andere auto’s met dezelfde leeftijd en kilometers maar uiteindelijk betaald het zich wel terug.

Of koop een zo goedkoop mogelijk auto met nog een jaar pak en gebruik dat als leer auto. Kan je bij de volgende APK kijken of je er nog een jaartje aan vast plak om door te sparen voor jou droom auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:54

-tom-562

Oliesjeik

Firestorm schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:07:
v70 classic: goedkoop, rijd fantastisch en onverwoestbaar.
Doubt :P
Zou zo'n auto alleen kopen als je zelf handig bent of bereidt bent om duur onderhoud op de koop toe te nemen. Een auto bestaat meer dan alleen uit een motor. Zo'n doen rijdend krijgen en houden zoals ze ooit de fabriek kwamen uit rollen kost aardig wat geld.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 12:01
Alles wat je koopt in dit budget zorg voor een goede buffer voor (achterstallig) onderhoud en komende reparatie.

Je kan heel veel geluk maar ook heel veel pech hebben en alles daar tussenin.

Uiteraard de standaard slijtage delen goed beoordelen (koppeling, banden, remmen, distributie) als je alles in 1 jaar moet vervangen kan je al 3-4K verder Zijn.

En logisch verstand. If it sound to good te be true..

En met de huidige brandstofprijzen wellicht liever een zuinige polo dan “een dikke” bmw

[ Voor 10% gewijzigd door wd200 op 23-10-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:48
Renault Clio IV? Vrij lichte wagen. Zeer betrouwbaar, ook al is het een Renault ;) Diesel variant is zuinig, wel meer wegenbelasting. Ziet er nog steeds goed uit. Standaard 90pk, met tunen kun je hem naar 120pk brengen voor zo'n 250-300 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Westland1940 op 23-10-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 21:35

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

-tom-562 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:21:
[...]

Doubt :P
Zou zo'n auto alleen kopen als je zelf handig bent of bereidt bent om duur onderhoud op de koop toe te nemen. Een auto bestaat meer dan alleen uit een motor. Zo'n doen rijdend krijgen en houden zoals ze ooit de fabriek kwamen uit rollen kost aardig wat geld.
Tsja, ik denk dat daar het verwachtingspatroon voor een eerste auto wat uit elkaar lopen. 'In showroomstaat' of 'rijdend houden' zijn twee verschillende dingen. Dat laatste gaat prima bij zo'n eenvoudige auto: wat er niet op zit gaat ook niet stuk.
Wat ik er mee gehad heb komt niet veel verder dan:
- een relais vervangen van de brandstofpomp
- gasveren van de achterklep.
- reservoir stuurbekrachtiging
- lamdasonde
- aandrijfas

plus dat er met het bedrag wat TS noemt er een aardig buffertje overblijft om eens wat te vervangen.
Zaak is wel niet al teveel te beknibbelen op je normale zaken zoals olie op tijd doen en regelmatig eens om de auto heenlopen en dingen bijhouden. Voor mij is het de goedkoopste auto die ik ooit gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Als je met een beperkt budget zit om tegenvallers op te vangen kies dan vooral Koreaans of Japans en absoluut niet Europees.
i10, Picanto, Swift, jazz, Civic, Yaris, zijn een aantal auto's die zeker aan te raden zijn.
Wil je liever een 'petjes-auto' (daar lijken de opties die je aandraagt icm je leeftijd naar te hinten) dan zou ik naar een MX5 kijken of een oude MR. (Een oude Celica of supra zal wel niet betaalbaar zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door eL_Jay op 23-10-2021 13:18 ]

Pagina: 1