1 poort forwarden op Ziggo connectbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 13:04
Hallo allemaal,

Ik probeer 1 port te forwarden op mijn Ziggo connect box.
Zelf heb ik al meerdere poort geforward dus ik dacht dat het geen probleem moest zijn.
Helaas krijg ik nu de melding "Poortnummers zijn dubbel." Beetje vreemd daar ik een aantal andere poorten wel open heb.

Ik dacht: nou dan doe ik een reeks, dit accepteert de box ook niet meer. De melding die dan verschijnt is: De poortreeks moet gelijk zijn.

Als ik de poortreeks gelijk heb dan zegt ie weer dat de poortnummers dubbel zijn.
Arrghl, ik moet poort 51820 open krijgen voor mijn Home Assistant maar ik krijg het niet voor elkaar op de Connect box.
Iemand een tip? (behalve dat ding het raam uit sodemieteren :)

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:35
En als je wireguard even test met een ander poort nr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
Nou ja zeg. Dat werkte!
Ik heb de poort veranderd en overal hetzelfde ingevuld en toen deed die het.
Heel erg bedankt, was er zelf niet op gekomen.
Wat vreemd dat die met de 51820 poort steeds met die melding kwam.

Opgelost weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:28
51820 is de standaard poort van wireguard, gebruik je een VPN?

Als jij een melding krijgt dat het poortnummer al geforward is dan is dat natuurlijk gewoon zo hoe vaak je het ook probeert.
Heb je misschien UpNp in je router aan staan.

Als dat niet zo is en je ziet die forward niet in het overzicht van je router dan zou ik die router terug zetten naar fabrieks instellingen en hem opnieuw configureren.
Een router die onder water porten geforward heeft zonder dat je het ziet wil je natuurlijk niet in gebruik hebben, dat is een serieus risico.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:16
nodri2000 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:56:
Wat vreemd dat die met de 51820 poort steeds met die melding kwam.
Je modem had waarschijnlijk al een (tijdelijke) NAT mapping omdat Wireguard ook uitgaande handshakes zal proberen op te zetten vanaf dezelfde poort.

Als je zou willen kun je 'm nu vast wel wijzigen. Pas daarna de poort in Wireguard aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
Ik zie in mijn CB dat er op een ander IP-adres een reeks is aangemaakt in de port forwarding.
Moet alleen nog uitzoeken of dat IP nog wel in mijn netwerkt zit :)
IP-adres Poortreeks Poortreeks Protocol
192.***.***.*51 51819-51821 51819-51821 Both

De portforwarding die ik aan wilde zetten op 51820 is inderdaad voor wireguard maar wel voor een ander IP adres, kan dat dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:11

lier

MikroTik nerd

Elke combi van publiek IP adres en poort nummer kan maar een keer geforward worden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:28
Nee natuurlijk kan dat niet.
Je hebt een wan ipadres (je internet ip adres van je router) en vandaar forward je verkeer per poort naar lan ipadressen
Je kunt niet naar twee ipadressen forwarden, hoe moet die router dan weten naar welk lan ipadres het verkeer moet?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1