Hi all!
Ik heb nu al een geruime tijd mijn desktop in bezit (2017). Alle onderdelen waren besteld bij Azerty. Zij hebben tevens de assemblage gedaan. Ik gebruik mijn desktop voor games en daarbij vooral RTS (Total War) en emulators zoals Dolphin. De desktop doet het nog meer dan prima, maar het lijkt me wel tijd voor een upgrade.
Ik heb hieronder de huidige specs neergezet en ik ben benieuwd welke onderdelen aan vervanging toe zijn. Ik sta open voor elk merk en ik heb een budget van 2000-3500 EUR.
Specs:
Intel Core i5-7600 - 3.5 GHz
MSI B250 PC MATE - Moederbord -ATX
MSI RX 480 GAMING X 8G - Grafische kaart
WD Blue WD10EZEX - Vaste schijf
Fractal Design Define S - Towermodel
Corsair Vengeance LPX - DDR4
Corsair RMx Series RM550x - Voeding (intern)
Crucial MX300 - Solid state drive
ASUS VG248QE (monitor)
Ik denk dat het verstandig is om het volgende te doen:
CPU vervangen: Intel Core i5-7600 naar Intel Core i7 10700K
GPU vervangen MSI RX 480 GAMING X 8G - Grafische kaart
naar MSI Radeon RX 6800 GAMING X TRIO 16G
Monitor vervangen ASUS VG248QE naar LG 27GL850
Intern geheugen vervangen WD Blue WD10EZEX naar WD Gold WD102KRYZ 10TB
De totale kosten komen dan uit op: +/- 2500 EUR. Ik moet alleen nog een dubbele check doen of ik de voeding/koeling moet vervangen, omdat ik met de nieuwe CPU/GPU een groter 'vermogen' heb. Ik hoor het graag!
Bij voorbaat dank!
Wouter
Ik heb nu al een geruime tijd mijn desktop in bezit (2017). Alle onderdelen waren besteld bij Azerty. Zij hebben tevens de assemblage gedaan. Ik gebruik mijn desktop voor games en daarbij vooral RTS (Total War) en emulators zoals Dolphin. De desktop doet het nog meer dan prima, maar het lijkt me wel tijd voor een upgrade.
Ik heb hieronder de huidige specs neergezet en ik ben benieuwd welke onderdelen aan vervanging toe zijn. Ik sta open voor elk merk en ik heb een budget van 2000-3500 EUR.
Specs:
Intel Core i5-7600 - 3.5 GHz
MSI B250 PC MATE - Moederbord -ATX
MSI RX 480 GAMING X 8G - Grafische kaart
WD Blue WD10EZEX - Vaste schijf
Fractal Design Define S - Towermodel
Corsair Vengeance LPX - DDR4
Corsair RMx Series RM550x - Voeding (intern)
Crucial MX300 - Solid state drive
ASUS VG248QE (monitor)
Ik denk dat het verstandig is om het volgende te doen:
CPU vervangen: Intel Core i5-7600 naar Intel Core i7 10700K
GPU vervangen MSI RX 480 GAMING X 8G - Grafische kaart
naar MSI Radeon RX 6800 GAMING X TRIO 16G
Monitor vervangen ASUS VG248QE naar LG 27GL850
Intern geheugen vervangen WD Blue WD10EZEX naar WD Gold WD102KRYZ 10TB
De totale kosten komen dan uit op: +/- 2500 EUR. Ik moet alleen nog een dubbele check doen of ik de voeding/koeling moet vervangen, omdat ik met de nieuwe CPU/GPU een groter 'vermogen' heb. Ik hoor het graag!
Bij voorbaat dank!
Wouter