Wifi netwerk ''main'' huis en mantelzorg woning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-09 17:07
Mijn vraag

Vandaag heb ik een TP M9 Plus set van 3 kastjes geïnstalleerd om het wifi te verbeteren voor de cameras die er buiten komen voornamelijk. Deze missie is geslaagd lijkt het voor alsnog. Master in de meterkast 1 in de keuken en 1 in de woonkamer. Goede snelle wifi in het hele huis. De master is ingesteld als acces point de router/modem van KPN zelf gebruik ik dus als router.

Ik ben geen ICTer en loop nu dus tegen een probleem aan.

De muur tussen onze woning en de mantelzorg woning blokt op 1 of andere manier mega het wifi signaal. Zelfs als ik zon M9 Plus in onze kamer tegen de muur aanzet die tegen de aanleunwoning staat kan ik in de aanleunwoning geen goed wifi krijgen.

Nu heb ik al wel een netwerk kabel naar de woning gelegd vanaf de meterkast (op een switch) die dan weer op het KPN router zit. Nu ga ik daar uiteindelijk dan maar in hun meterkast ook een wifi kastje aan de kabel hangen die vanuit mijn meterkast gelegd is.

Waar ik nu niet helemaal uit kom. Er komt dus 1 kabel die woning in met internet daar moet een switch komen waar KPN TV aan komt te hangen en een PC. Kan ik nou aan die switch in die woning nou ook gewoon zon M9 hangen? Of om de boel toch wat te scheiden wellicht een acces point met ingebouwde switch gelijk beter?

Hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel.... 8)7

Alvas bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

Als ik het lees heb je nu in huis1: KPN tv + internet + M9 wifipunten (voor o.a. ip camera's).
En wil je in huis2 via een ethernet kabel ook van KPN-TV + internet en een M9 wifipunt voorzien?

Is het dan belangrijk dat de wifi in huis2 in hetzelfde netwerk zit als de andere M9 wifipunten (extra camera's?) of kan het zonder?

Als de wifi in huis2 gescheiden mag zijn van huis1, geen probleem knal alles op de zelfde switch in de meterkast van huis2 en maak een aparte groep in de app aan voor die enkele M9.
.
Moet het hetzelfde netwerk zijn (voor de camera's) dan heb je een uitdaging, de M9 in huis2 moet bedraad op de master in huis1 worden aangesloten en dan krijg je een ander IP adres/range.
Een ander ip adres/range gaat de KPN tv ontvanger weer niet leuk vinden....
Beste oplossing dan: 1 extra kabel rechtstreeks van master naar M9 in huis2.
(er zijn andere opties zoals switches met VLAN's ertussen, maar ik zou ik jou geval voor de simpele oplossing kiezen).

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Liefste hetzelfde idd.

Maar een extra kabel trekken moet wel lukken. Ik prik dus in de tweede aansluiting van de master een netwerk kabel en prik die dan in de M9 Plus in de andere woning en dan gewoon toevoegen op de app en dan gaat de rest vanzelf? Kwa bekabeld aansluiten zeg maar?

Dan 1 kabel voor de M9 Plus naar huis 2 vanaf de master M9 Plus in de meterkast en 1 kabel voor de tv in huis 2 die van de switch uit huis 1 naar de switch in huis 2 gaat.

Zo begrijp ik hem goed hè?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
d-Frag schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:18:
Als ik het lees heb je nu in huis1: KPN tv + internet + M9 wifipunten (voor o.a. ip camera's).
En wil je in huis2 via een ethernet kabel ook van KPN-TV + internet en een M9 wifipunt voorzien?

Is het dan belangrijk dat de wifi in huis2 in hetzelfde netwerk zit als de andere M9 wifipunten (extra camera's?) of kan het zonder?

Als de wifi in huis2 gescheiden mag zijn van huis1, geen probleem knal alles op de zelfde switch in de meterkast van huis2 en maak een aparte groep in de app aan voor die enkele M9.
.
Moet het hetzelfde netwerk zijn (voor de camera's) dan heb je een uitdaging, de M9 in huis2 moet bedraad op de master in huis1 worden aangesloten en dan krijg je een ander IP adres/range.
Een ander ip adres/range gaat de KPN tv ontvanger weer niet leuk vinden....
Beste oplossing dan: 1 extra kabel rechtstreeks van master naar M9 in huis2.
(er zijn andere opties zoals switches met VLAN's ertussen, maar ik zou ik jou geval voor de simpele oplossing kiezen).
Vandaag extra kabel getrokken van de main naar een 4e M9 Plus in de mantelzorg woning en alles werkt nu perfect 👍😎 bedankt!