Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw1947
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-08 19:09
Vorig jaar deze dongle gekocht om met mijn (kleine) gedateerde laptop Wifi signaal onderzoek te kunnen doen.
Hiervoor gebruik ik het programma Acrylic_Wifi_home.
Mijn interne Wifi kaart is alleen 2,4 GHz en enkele buren en ik stapten over op een Connect Box.
Vandaag weer zo'n survey bij buren gedaan ivm installatie van hun Connect box.
In de Connect box de 5 GHz SSID een aparte naam gegeven.
Hierdoor zie ik het onderscheid als ik uit de lijst met routers/SSID's de juiste moet kiezen.
Maar de connect in de 5 GHz band lukte niet, na ingeven van ww de melding "kan geen verbinding tot stand brengen".
Met de smartphone van mijn buurman wel.
Bij mij thuis lukte het ook niet.
Dus naar een andere buurman, die recent overgestapt van Ziggo naar KPN en dus een ander modem heeft.
Daar lukte de connect in de 5 GHz band wel.
Onze iPads zijn weer wel in de 5GHz band met de Connect box verbonden.

Voorzichtige conclusie, het ligt aan de Connect box en niet aan mijn Wifi dongle.
Nu las ik ook, dat Ziggo in augustus een upgrade in de Connect box heeft gedaan ivm hun Wifi Pods.
Voor zover mijn kennis gaat, vermoed ik, dat in de router ook het "Mesh" protocol is gezet om direct met de Pods te communiceren.
Kan dit de oorzaak zijn?
Anders gezegd, wat wordt er allemaal bij het maken/testen van een verbinding gecontroleerd?
De dongle ziet wel de 5GHz SSID, maar kennelijk is er toch een soort van mismatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
De connectbox zit op een (dfs) kanaal waar je dongle niet mee kan verbinden?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw1947
(dfs) kanaal zegt mij niet.

Bij mij zit de Connect box achter de Signaal versterker, die direct is aangesloten op de "groene" coax kabel van UPC/Ziggo.
Idem bij de buren waar ik geen connect kan maken op het 5GHz kanaal.

Ik heb niet onderzocht welke checks er allemaal plaatsvinden tussen router en Wifi apparaat.
Want kennelijk leidt zo'n check tussen mijn Asus dongle en de Connect box tot een afwijzing, maar niet met de router van de KPN van een andere buur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw1947
Zojuist mijn oude UPC TC7200U modem/router aangesloten en hierin de 5GHz band ingeschakeld.
Met deze router kan ik vervolgens probleemloos een connect maken met mijn Asus USB-AC51 dongle.
Dus probleem toch in de Connect box van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
Welk 5ghz kanaal staat er ingesteld bij de werkende en niet werkende setup?
Evt achterhalen via een ssid scan

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:32
Half Nederland heeft een Connectbox en als het aan de Connectbox zou liggen dan zou het hier (en elders) vollopen met meldingen dat er problemen zijn op de 5Ghz band met een Connectbox.

Dus lijkt me toch eerder aan die AC51 te liggen.
Mede omdat als je even google er op loslaat je meteen een heleboel problemen met dat ding tegenkomt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw1947
Dat kan ook gezegd worden van de Connect box gezien de reviews van dit apparaat op deze site.
Op het Ziggo forum kreeg ik ook nog enige tips, die niet helpen.
Behalve dan, dat de USB-AC53 wel een connect kan maken.
Ik had gehoopt, dat iemand weet welke checks gedaan worden tussen dongle, cq interne Wifi kaart en Wifi router/AP bij het tot stand brengen van een verbinding.
Omdat ik mijn dongle voornamelijk gebruik om een survey uit te voeren, dit incidenteel gebeurt en een goed beeld geeft, laat ik het hierbij.
Pagina: 1