Vorig jaar deze dongle gekocht om met mijn (kleine) gedateerde laptop Wifi signaal onderzoek te kunnen doen.
Hiervoor gebruik ik het programma Acrylic_Wifi_home.
Mijn interne Wifi kaart is alleen 2,4 GHz en enkele buren en ik stapten over op een Connect Box.
Vandaag weer zo'n survey bij buren gedaan ivm installatie van hun Connect box.
In de Connect box de 5 GHz SSID een aparte naam gegeven.
Hierdoor zie ik het onderscheid als ik uit de lijst met routers/SSID's de juiste moet kiezen.
Maar de connect in de 5 GHz band lukte niet, na ingeven van ww de melding "kan geen verbinding tot stand brengen".
Met de smartphone van mijn buurman wel.
Bij mij thuis lukte het ook niet.
Dus naar een andere buurman, die recent overgestapt van Ziggo naar KPN en dus een ander modem heeft.
Daar lukte de connect in de 5 GHz band wel.
Onze iPads zijn weer wel in de 5GHz band met de Connect box verbonden.
Voorzichtige conclusie, het ligt aan de Connect box en niet aan mijn Wifi dongle.
Nu las ik ook, dat Ziggo in augustus een upgrade in de Connect box heeft gedaan ivm hun Wifi Pods.
Voor zover mijn kennis gaat, vermoed ik, dat in de router ook het "Mesh" protocol is gezet om direct met de Pods te communiceren.
Kan dit de oorzaak zijn?
Anders gezegd, wat wordt er allemaal bij het maken/testen van een verbinding gecontroleerd?
De dongle ziet wel de 5GHz SSID, maar kennelijk is er toch een soort van mismatch.
Hiervoor gebruik ik het programma Acrylic_Wifi_home.
Mijn interne Wifi kaart is alleen 2,4 GHz en enkele buren en ik stapten over op een Connect Box.
Vandaag weer zo'n survey bij buren gedaan ivm installatie van hun Connect box.
In de Connect box de 5 GHz SSID een aparte naam gegeven.
Hierdoor zie ik het onderscheid als ik uit de lijst met routers/SSID's de juiste moet kiezen.
Maar de connect in de 5 GHz band lukte niet, na ingeven van ww de melding "kan geen verbinding tot stand brengen".
Met de smartphone van mijn buurman wel.
Bij mij thuis lukte het ook niet.
Dus naar een andere buurman, die recent overgestapt van Ziggo naar KPN en dus een ander modem heeft.
Daar lukte de connect in de 5 GHz band wel.
Onze iPads zijn weer wel in de 5GHz band met de Connect box verbonden.
Voorzichtige conclusie, het ligt aan de Connect box en niet aan mijn Wifi dongle.
Nu las ik ook, dat Ziggo in augustus een upgrade in de Connect box heeft gedaan ivm hun Wifi Pods.
Voor zover mijn kennis gaat, vermoed ik, dat in de router ook het "Mesh" protocol is gezet om direct met de Pods te communiceren.
Kan dit de oorzaak zijn?
Anders gezegd, wat wordt er allemaal bij het maken/testen van een verbinding gecontroleerd?
De dongle ziet wel de 5GHz SSID, maar kennelijk is er toch een soort van mismatch.