Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-08 11:53
Hoi allen,

Na lang wikken en wegen, reviews lezen en facebook groepen afschuimen ben ik tot een beslissing gekomen.

Voor mijn Simrace hobby ga ik mijn Illyama UltraWide weg doen en een triple monitor setup opzetten.
27" krijgt de voorkeur, 1440P VA of IPS en niet curved.

De Gigabyte M27Q komt sterk in de buurt van dat wat ik zoek.
Enkel de KVM, daar stel ik me wat vragen bij.

Zijn er mede Tweakers die deze monitor gebruik(t)en, ervaring willen delen en of voor de ene of andere reden iets anders aanraden?
Deze draad is al wat ik vind op tweakers (productreview: Gigabyte M27Q Zwart review door nefius)

Budget gewijs wil ik onder de 1000euro blijven voor 3 stuks.
Er komen nog degelijke DP kabels bij (advies hierover is welkom), en die kosten ook al wat.
Momenteel werk ik met verschillende VA panelen op zowel mijn Sim als Game en gewone deskop.
Behalve lichte blur en/of smearing, waarvan ik niet echt last heb is VA meer dan voldoende.

Echter zit in mijn keuzelijst (27" 1440P not curved en 144-165Hz) vooral IPS.
Is IPS, behalve gevoelig aan clouding en backlight bleeding nog gevoelig aan andere dingen?
In dit specifiek geval, dode pixels zou schering en inslag zijn. Overdreven of klopt dit?

alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:01
Wacht nog een weekje of 1-2 tot er nieuwe VR brillen worden uitgebracht, en ga _echt_ knap sim racen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-08 11:53
Vr heb ik meerdere keren geprobeerd maar ik kan het niet langer volhouden dan 30 minuten.
Mijn lichaam beweegt niet en mijn hoofd verwacht van wel. Ook vind ik het jammer dat die dure sturen en schermpjes waardeloos worden vanaf je die bril opzet.
Vandaar triple screen.