Beste Tweakers,
Wij zijn nog aan het verbouwen (portaal) en isoleren van het plafond (benedenwoning) geplaatst en daardoor is een groot deel van de vloer eruit. Een mooi moment om misschien vloerverwarming aan te leggen.
Om te bepalen of het huis (en de vloer) daarvoor geschikt is heb ik de bouwtekeningen opgevraagd bij de gemeente. Het pand heeft geen kruipruimte en ik was vooral benieuwd hoe de vloer in elkaar steekt en in welke mate de vloer is geïsoleerd. Het is een pand uit 1902 welke in de jaren 80 is gerenoveerd. Het liefst laat ik het infrezen.
Het volgende heb ik gevonden:
- We hebben een zandcementvloer van 7 cm met daaronder een NEBI PS Isolatievloer. Volgens mij ook wel een broodjesvloer / systeemvloer genoemd. Verdere details kan ik niet vinden.
De renvooi van tijdens de verbouwing (jaren 80) en de specificatie van de vloer heb ik bijgevoegd. Ik ben geen bouwkundige, maar wel heel benieuwd of iemand iets zou kunnen zeggen of het slim is om hier een vloerverwarming in te frezen.:strip_exif()/f/image/CeoKhgNwzEZs1bhAIlO4ZDbM.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij zijn nog aan het verbouwen (portaal) en isoleren van het plafond (benedenwoning) geplaatst en daardoor is een groot deel van de vloer eruit. Een mooi moment om misschien vloerverwarming aan te leggen.
Om te bepalen of het huis (en de vloer) daarvoor geschikt is heb ik de bouwtekeningen opgevraagd bij de gemeente. Het pand heeft geen kruipruimte en ik was vooral benieuwd hoe de vloer in elkaar steekt en in welke mate de vloer is geïsoleerd. Het is een pand uit 1902 welke in de jaren 80 is gerenoveerd. Het liefst laat ik het infrezen.
Het volgende heb ik gevonden:
- We hebben een zandcementvloer van 7 cm met daaronder een NEBI PS Isolatievloer. Volgens mij ook wel een broodjesvloer / systeemvloer genoemd. Verdere details kan ik niet vinden.
De renvooi van tijdens de verbouwing (jaren 80) en de specificatie van de vloer heb ik bijgevoegd. Ik ben geen bouwkundige, maar wel heel benieuwd of iemand iets zou kunnen zeggen of het slim is om hier een vloerverwarming in te frezen.
:strip_exif()/f/image/CeoKhgNwzEZs1bhAIlO4ZDbM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CN8rVYnMTLH2cqya8hF1dxyh.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door webber87 op 21-10-2021 19:21 ]