Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-nl
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-03 17:52
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje wij hebben een Valiant vhr-c de ketel zit als sinds de bouw van het appartement in 20004 ingebouwd.
Deze ketel is naar mijn weten standaard aan/uit schakeling nu heb ik een NEST V3 gekocht maar op de heatlink kan je vele opties kiezen.

Wie kan mij het wat nader uitleggen welke ik moet hebben voor een oudere ketel google is hierin niet mijn vriend helaas.
Zelf denk ik dat het aansluiting 2&3 is? wie heeft zelfde ketel of ervaring met aansluiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0_t4IvW96lFBXgGjNDk4a2VxME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G50yRngWAZ8WXO1n1Lb6OIb8.png?f=fotoalbum_large

Bedankt alvast voor de toelichting.

Groet,
Andre

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:28
Waarom niet op OpenTherm aansluiten ?
Je ketel kan je bijstellen dat het binnen een bepaalde range watertemperatuur moet blijven.

Dus T1 & T2 gebruiken waar je oude thermonstaat ook waarschijnlijk op zat, de Nest heeft ook Opentherm.

Je ketel kan gewoon moduleren en dus niet alleen aan/uit.

[ Voor 41% gewijzigd door mr_evil08 op 21-10-2021 19:06 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-nl
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-03 17:52
mr_evil08 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:02:
Waarom niet op OpenTherm aansluiten ?
Je ketel kan je bijstellen dat het binnen een bepaalde range watertemperatuur moet blijven.

Dus T1 & T2 gebruiken waar je oude thermonstaat ook waarschijnlijk op zat, de Nest heeft ook Opentherm.

Je ketel kan gewoon moduleren en dus niet alleen aan/uit.
Omdat ik niet weet of de ketel dit kan, de "oude" thermostaat heb ik zelf geplaatst dit is de Honeywell connect.
Deze zit nog aangesloten, met een aan/uit module van Honeywell.
Het verschil is dat NEST een heatlink heeft met meerdere combinaties dat ik niet goed weet welke ik moet hebben.

Groet,
Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodico
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-05 19:35
Ik zit met hetzelfde probleem te worstelen. Maar volgens mij moet je gewoon aansluiting 1 en 2 hebben voor de 2 kabels naar de ketel. En T1 en T2 moet je verbinden met de kabel naar je oude Honeywell thermostaat. Deze thermostaat vervang je dan door de Nest 3.