Laptop vind geen audio

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokkesis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-01-2022
Hoi mensen,

ik heb hulp nodig, ik loop al 2 dagen te zoeken en het internet af te zoeken voor een oplossing maar niks werkt.
ik heb een nieuwe laptop alleen bij elke headset of oortjes wat ik aansluit ziet hij wel mijn headset maar geen microfoon, ik help elke optie die op het internet staat geprobeerd.
Heeft er iemand een oplossing hier voor aub ik word gek
Ps op mijn andere laptop doen al mijn headsets het wel meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je geeft geen enkele informatie over de laptop, operating system, welke headphones, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokkesis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-01-2022
sorry, het gaat om een acer nitro 5. headset is corsair hs50, maar geen enkele headset of oortjes ziet hij de microfoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:08
werkt de interne mic wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

tokkesis schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:21:
sorry, het gaat om een acer nitro 5.
Die zie ik alleen een Headphone Out hebben, geen MIC In.
...headset is corsair hs50..
Headset met volgens de handleiding twee keer 3,5 mm jack: eentje voor de audio maar de headset en één voor de microfoon naar een pc/laptop.

Oftewel, hoe sluit je alles aan? Als ik het zo zie kan je deze headset alleen gebruiken op het gros van de PC's die met zowel een groene als roze 3,5 mm jack komen. Niet op een laptop met slechts alleen een Audio Out.

Die twee keer 3,5 mm jack is een accessoire, een extra verloop vanaf een vier-polige 3,5 mm jack (dus microfoon en speakers in één). Dan vraag ik me af of de Acer laptop wel een gecombineerde in/uitgang heeft voor dit soort devices. Een gecombineerde 3,5 mm jack zie je volgens mij vooral bij devices als mobiele telefoons. Ook als je stelt dat de audio wel werkt maar niet de microfoon lijkt het op een dergelijke oorzaak.

Aanvullend:
Doe eens het gehele type van de Acer. Er zijn diverse modellen/series met verschillende specs waardoor het nu wel erg lastig trouble shooten wordt. Zo kan bovenstaande op gaan voor mogelijk een model wat jij niet hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 21-10-2021 22:01 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

Hit and Run...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.