Moswand maken op vochtige muur

Pagina: 1
Acties:
  • 684 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngridSJ
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-10-2021
Mijn huis is gebouwd tegen een rotswand. In één ruimte is de rotswand te zien. Deze wand is 's zomers droog en 's winters vochtig. Ik zou heel graag een (levende) moswand tegen die rotswand maken. Heeft iemand tips en/of ideeën of dit kan tegen zo'n wand? Ik zou zeggen dat het vochtig genoeg is. Er is geen verwarming in die ruimte. Hoe zou ik het het beste kunnen bevestigen? Op kippengaas?
Ik hoop dat iemand ideeën en/of ervaring hiermee heeft!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Er is op Google ongelofelijk veel informatie te vinden over het maken en onderhouden van een moswand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:08

D4NG3R

kiwi

:)

Een maat van mij heeft wat mos verzameld, en deze samen met wat yoghurt, suiker en een hoop water in een blender gegooid alsvoren dit met een kwast grof op een rotsmuur te 'schilderen'.

Elke dag met een plantenspuit met water er overheen en na een paar weken was het mooi donzing groen. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:34
Puur uit interesse, heb je er wellicht een foto van hoe dat er uit ziet? Wordt die ruimte zelf ook niet heel vochtig dan in de winter?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zonder eigen inbreng gaat een dergelijk topic dus nergens heen.

Tweakers Discord

Dit topic is gesloten.