Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keekeboo
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mijn vraag

Ik heb Office 2010 op mijn pc (32 bit). Vanuit mijn werk heb ik Office 365 (64 bit) die ik ook thuis op mijn pc mag installeren. Beiden draaien naast elkaar (ondanks dat ik op verschillende plekken lees dat dit niet kan heb ik slechts beperkte problemen ondervonden).

Het liefst zou ik alle gebruikers (lees mijn kinderen) ook toegang geven tot Office365 maar ik begrijp dat ze dan mijn werk account moeten hebben. Dan kunnen ze bij mijn werkdocumenten en dat vind ik niet prettig.

Het alternatief is dat zij Office 2010 gebruiken en ik Office 365. Het lukt me alleen niet om per user andere standaard bestandsassociaties voor Office apps te selecteren. Sterker nog: als ik nu onder mijn eigen account aangeef dat een XLSX bestand met de nieuwe office geopend moet worden, wordt hardnekkig excel 2010 geopend.

Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:02
Kids op Libreoffice? Kan praktisch hetzelfde
Enkel even instellen bij Libreoffice dat het automatisch opslaat als docx/xlsx etc

'File association' zou geloof ik moeten werken per user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:13
Je kan vanuit je abonnement iig bij een family abo tot 5 accounts uitnodigen, zakelijk kan dat natuurlijk niet.
Daarnaast kun je met jouw abonnement het product Office 365 op 4 of 5 apparaten activeren, zonder dat je 'signed in' in office bent.

Dan heb je wel de functionaliteit maar niet dat ze bij jouw bestanden kunnen. Technisch gezien kan dat, licentie technisch gezien vanuit MS niet helemaal zuiver.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keekeboo
  • Niet online
loewie1984 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:33:
Je kan vanuit je abonnement iig bij een family abo tot 5 accounts uitnodigen, zakelijk kan dat natuurlijk niet.
Daarnaast kun je met jouw abonnement het product Office 365 op 4 of 5 apparaten activeren, zonder dat je 'signed in' in office bent.

Dan heb je wel de functionaliteit maar niet dat ze bij jouw bestanden kunnen. Technisch gezien kan dat, licentie technisch gezien vanuit MS niet helemaal zuiver.
Die 'niet signed in' volg ik niet. Ik krijg de melding om me aan te melden. Als ik dat niet doe is Office voor die user slechts een beperkte periode bruikbaar (melding voor activatie binnen x periode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keekeboo
  • Niet online
osmosis schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:32:
Kids op Libreoffice? Kan praktisch hetzelfde
Enkel even instellen bij Libreoffice dat het automatisch opslaat als docx/xlsx etc

'File association' zou geloof ik moeten werken per user.
Ik zal eens kijken. Het is alweer tijden geleden dat ik dat bekeken heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:13
@keekeboo
Zie, als je Word opent, en je klikt op in een blanco document op "File" dan heb je links onderin het menu toegang tot je account.

Daar kun je op 2 plekken inloggen:
1. Aan de linkerkant je Office account waarmee je vanuit de Office applicaties toegang krijgt tot je Office account en dus SharePoint en Onedrive kunt gebruiken, en je Office account aan de rechterkant wat puur voor de activatie van de software wordt gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcK8Z5yUiABSQghzkbRWyUbVv58=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TgALiYaFiFaA73IBbur4M2Jw.png?f=user_large

Dit zelfde zie je ook boven in Word als je in een document aan het werken bent. Daar staat dan je naam. Als je daar uit logt, dan kun je dus niet over de cloud functionaliteit beschikken, maar blijft Office wel geactiveerd voor gebruik.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keekeboo
  • Niet online
@loewie1984 misschien dat het in de laatste versie van 365 gewijzigd is, maar als ik mijn account activeer dan wordt tevens toegang tot werk-onedrive/sharepoint ingelogd. Ongeacht waar ik uitlog wordt altijd het product gedeactiveerd. Bij een geactiveerd product kan ik alleen een persoonlijk account toevoegen, maar niet het werkaccount voor onedrive/sharepoint verwijderen zonder het product te deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1960
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-06-2022
goewde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1960
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-06-2022
goede avond,
ik heb diverse bestanden jpg overgezet van mijn pc naar microsoft one drive.
als ik in one drive kijk zie ik alleen de bestanden en deze worden niet als foto s weergegeven.
wat ik graag wil is als ik de map open de bestanden als foto zie staan.
is dit aan te passen?
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:55
keekeboo schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:43:
@loewie1984 misschien dat het in de laatste versie van 365 gewijzigd is, maar als ik mijn account activeer dan wordt tevens toegang tot werk-onedrive/sharepoint ingelogd. Ongeacht waar ik uitlog wordt altijd het product gedeactiveerd. Bij een geactiveerd product kan ik alleen een persoonlijk account toevoegen, maar niet het werkaccount voor onedrive/sharepoint verwijderen zonder het product te deactiveren.
Klopt dit is een aantal release geleden gewijzigd. Vroeger kon je inderdaad afmelden. Tegenwoordig deactiveer je dan ook je office… en is je werk account dus verplicht.

Cloud ☁️

Pagina: 1