Advies nodig mbt. Speakers en Receiver vervanging.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratilim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-03 10:10
Dag Tweakers,

Mijn huidige receiver is het helaas aan het begeven dus ik ben aan het kijken naar een vervangende situatie. Dat hoeft niet persee een nieuwe receiver te zijn maar kan ook een nieuwe setup zijn. Ik heb zitten kijken naar bijvoorbeeld soundbars, met name omdat het dan de kabel spagetti ook op zou lossen. Ik gebruik de receiver momenteel enkel als speaker amp en doorgeefluik voor mijn consoles (een PS5 en Xbox one X). Vandaar dat ik dus zat te kijken of een ietswat eenvoudigere opzet wellicht een optie is. Ik heb echter geen ervaring met soundbars of alles in 1 oplossingen. Een ding die ik belangrijk vind om te behouden of verbeteren is mijn surround/atmos opstelling. Al zijn de speakers een beetje een bij elkaar geraapt zooitje die niet op elkaar is afgesteld). Ik ben geen audiofiel of wat dan ook. Maar ik zou graag een goede sound setup willen :). Ik heb ook een afbeelding gemaakt die een schets geeft van mijn woonkamer opstelling. Voor surround opstellingen/oplossingen kan dit van belang zijn. Ik kan bijvoorbeeld geen echte ceiling speakers plaatsen omdat ik niet in het plafond wil/kan boren.

Mijn huidige receiver en speakers:Ik zoek een?
Vervanger van mijn receiver (Onkyo TX NR-656) die mijn huidige situatie verbeterd. Ik houd opties over om de hele bende te vervangen voor 1 goed systeem. Of dat nu een soundbar is of een andere oplossing. De HKTS16 delen van mijn setup zijn bijvoorbeeld ook wel aan vervanging toe, vandaar dat een all-in-one oplossing voor mij ook interessant is.

Wat is je budget?
Ik zat te denken aan ergens tussen de 1000 en 2000 euro. Minder mag ook natuurlijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn setup met name voor games, films en series. Ik houd van immersive experiences, dus een goede surround setup is een pre. Dolby Atmos zou ik daarom bijvoorbeeld graag behouden en/of uitbreiden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua receivers heb ik nog niet veel kunnen vinden wat aansluit, daar heb ik niet genoeg verstand van helaas. Wel heb ik naar een aantal soundbars zitten kijken. Zo heb ik de Samsung Q950a voorbij zien komen. De Sonos Arc en de Sony HT-A9. Dit soort oplossingen zijn voor mij dus interessant omdat het all-in-one oplossingen zouden zijn. Maar andere oplossingen heb ik ook oor naar.

Hierbij een schets van mijn opstelling
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjtDs2aC5U8HqaOUpfczT8oxUXw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LiB08fwX6o7CPoZzNsnhUxFR.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

Ik mis welke TV/beamer/monitor er in deze setup aanwezig is. In andere woorden, op welke resolutie moeten de consoles hun werk doen. Als de wens 4K @120Hz is dan wordt het anders naar dit plaatje kijken als dat de wens "slechts" 4K @60 Hz is. De TV kan ook een beperkende factor zijn als je mogelijk gebruik wilt maken van ARC/eARC.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratilim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-03 10:10
Ik zal de post updaten. Maar momenteel heb ik een lg 55C7. Deze gaat tot 4k@60. Maar heeft wel eARC. Afhankelijk van de audio keuzes (kosten) komt er misschien ook nog een nieuwe tv in 65". Maar dat heeft geen prioriteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Kratilim op 21-10-2021 22:40 ]