Bij een kennis een leuk Dell machientje neergezet (i5 7e generatie,8GB, 256GB SSD) met een verse installatie van Win 10 Pro met de laatste updates en drivers. Machine heeft standaard geen wifi dus een wifi dongle in de USB 3.0 poort voor WiFi. Echter nu komt het: ik krijg de internetverbinding maar niet aan de praat met de Ziggo Horizon router. Volgens windows is deze "verbonden, internet" maar geen enkele website laad. De router interface laad heel traag/met veel moeite.
Korte resume van de gebruikte hardware
- Horizon Mediabox
- TP-Link Wifi USb Dongle
- Dell Optilex 3050
Het gekke is:
- Bereik van netwerk is goed (alle streepjes vol). Geeft aan 'verbonden" en "internet toegang"
- De PC verbinden (internet) via telefoon wifi hotspot of wifi bij mij thuis werkt perfect
- De PC Verbinden (internet) via UTP kabel rechtstreeks in Horizonbox werkt perfect
- Alle andere apparaten (telefoons, laptop) ondervinden geen problemen via de wifi
Reeds geprobeerd:
- Nieuwe installatie Windows
- Nieuwe Wifi dongle (zat eerst een van een ander merk in)
- 5 Ghz uit gezet in router
- Dongle in andere USB poort (voorkant, achterkant PC)
In de router onder de logs vind ik het volgende:
:strip_exif()/f/image/wwMtRRVhEuIWVFGEP2eStMSk.jpg?f=fotoalbum_large)
Het genoemde MAC adres in de logs is van de Dell machine. Dus het gaat dus vermoedelijk ergens niet goed met de Horizon router, maar hoe los ik dit in hemelsnaam op?
Update: Kennis heeft gebeld met Ziggo/Vodafone en ze waren verbaasd dat hij nog zo'n oud ding thuis had staan. Ze sturen een nieuw model op. Hopelijk lost dat het op.
Korte resume van de gebruikte hardware
- Horizon Mediabox
- TP-Link Wifi USb Dongle
- Dell Optilex 3050
Het gekke is:
- Bereik van netwerk is goed (alle streepjes vol). Geeft aan 'verbonden" en "internet toegang"
- De PC verbinden (internet) via telefoon wifi hotspot of wifi bij mij thuis werkt perfect
- De PC Verbinden (internet) via UTP kabel rechtstreeks in Horizonbox werkt perfect
- Alle andere apparaten (telefoons, laptop) ondervinden geen problemen via de wifi
Reeds geprobeerd:
- Nieuwe installatie Windows
- Nieuwe Wifi dongle (zat eerst een van een ander merk in)
- 5 Ghz uit gezet in router
- Dongle in andere USB poort (voorkant, achterkant PC)
In de router onder de logs vind ik het volgende:
:strip_exif()/f/image/wwMtRRVhEuIWVFGEP2eStMSk.jpg?f=fotoalbum_large)
Het genoemde MAC adres in de logs is van de Dell machine. Dus het gaat dus vermoedelijk ergens niet goed met de Horizon router, maar hoe los ik dit in hemelsnaam op?
Update: Kennis heeft gebeld met Ziggo/Vodafone en ze waren verbaasd dat hij nog zo'n oud ding thuis had staan. Ze sturen een nieuw model op. Hopelijk lost dat het op.
[ Voor 40% gewijzigd door Terrz op 21-10-2021 17:04 ]