Kant en klare game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:12
Hallo,

Ik zoek hulp bij het kiezen van een kant en klare game PC. Ik kies voor kant en klaar omdat ik zelf niets wil assembleren (geen zin in :) ). Een systeem van een winkel die alles assembleren is ook een optie.
Ik kijk nu naar systemen van MSI, Lenovo, HP etc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de meest recente PC games kunnen spelen. 4K is voor mij niet belangrijk, 1080p zou al genoeg zijn. Ik wil later eventueel wel een VR set kunnen aansluiten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijsbereik tussen de € 1.400 - € 1.600. Ietsjes meer kan maar dan moet het voordeel wel groot zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een toetsenbord en monitor, het gaat mij dus puur om de kast (met inhoud).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 TB opslag lijkt me wel handig en nog de mogelijkheid om een extra HDD intern aan te sluiten. Verder heb ik niets bijzonders nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI en Asus maken zelf hardware, dus ik denk dat de componenten in hun systemen goed op elkaar ingeregeld zijn. Maar Medion is voor mij ook een optie. Ik ben niet merkgebonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille PC vind ik wel redelijk belangrijk. Ik heb nu een minitower met een GTX 1060 erin en die maakt best veel lawaai.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Welke CPU kan ik het beste kiezen Intel of AMD Ryzen? Ik ben niet meer op de hoogte van de laatste GPU's, maar ik zie een RTX 3060 in veel systemen, dit lijkt me dan genoeg? Minimaal 16GB RAM is ook wel handig lijkt me.

Ik zoek hulp bij mijn keuze. Zijn er bepaalde merken die ik beter niet kan bekijken? Zo ja, waarom?
Zijn er merken die de voorkeur hebben (zoals ik denk Asus, MSI), zo ja, waarom?

Zijn er bepaalde zaken die belangrijk zijn? Misschien mis ik iets? Bluetooth bv. belangrijk?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 22:23
Ga eens even door de verschillende topics en kom aub zelf met een lijstje van onderdelen. Om het je nog makkelijker te maken, heeft Alternate bijvoorbeeld een PC-Builder op hun site, waarmee je de onderdelen een voor een kan toevoegen en zij kunnen hem dan ook assembleren en installeren voor je. Dit zou sowieso mijn voorkeur genieten i.p.v. een prebuilt.

Als je uitgaat van een Ryzen 5 5600X + bijpassend B550-mobo + 16GB DDR4 + RTX3060 + 1TB SSD + ...
zal je ongeveer aan die prijs uitkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door 2.DIE.4 op 21-10-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 05-06 13:17
Azerty heeft ook een flink aantal door hen prebuilt systemen: https://azerty.nl/categor...ing=15&limit=30&view=grid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 22:23
Met als nadeel dat je dan niet alle onderdelen individueel kan gaan selecteren. Ik zie bijvoorbeeld de SN550 van WD dikwijls als NVME staan of een "Delta"-voeding --> Beiden zaken die beter kunnen en waar je op het eind van de rit waarschijnlijk niet meer betaalt dan voor zo'n systeem te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:26
Met een hexcore, een RTX 3060 (Ti?) en 16GB RAM heb je de meeste VR platformen wel te pakken qua vereisten. Voor 1080p gaming zijn de eisen nog wat lager. Als je dan iets als het 'BBG - Gamesysteem voor 1440p/144fps-gaming', met daarin een videokaart uit deze Pricewatch filter in elkaar laat zetten ben je goed op weg met jouw budget - en heb je een systeem wat nu beter presteert en wat later makkelijker upgradebaar is met evt. een betere videokaart, of moederbord/CPU dan dat je met een pre-built hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xK0etj3
2.DIE.4 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:00:
[...]

Met als nadeel dat je dan niet alle onderdelen individueel kan gaan selecteren. Ik zie bijvoorbeeld de SN550 van WD dikwijls als NVME staan of een "Delta"-voeding --> Beiden zaken die beter kunnen en waar je op het eind van de rit waarschijnlijk niet meer betaalt dan voor zo'n systeem te kiezen.
Klopt ook zeker, maar mogelijk was het zelf samenstellen van de onderdelen nog teveel moeite. Daarom bied ik een alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06 17:36
Omdat je aangeeft dat je ook VR wilt gaan gamen, heb je een 8 core processor nodig. Liefst zo krachtig mogelijk omdat bij VR gaming de processor meer van belang is dan de videokaart. Kwa videokaart is het merk Nvidia erg geschikt voor VR gaming heb ik begrepen. De game pc edux Gamer a230 afgeprijsd van €1796 voor €1569 wel een leuke aanbieding die voldoet aan jouw wensen. Je krijgt er ook nog een gratis XXL muismat en Marvel's Guardians of the galaxy game bij. Ook zit er 3 jaar garantie op. Het gaat om deze game pc > https://reduxgaming.nl/gaming-pc/redux-gamer-a230/

Dit staat op de website: Game PC met een AMD Ryzen 7 3800X en Nvidia GeForce RTX 3060 Ti
De Redux Gamer a230 is een krachtpatser voor gaming, geschikt voor alle games op 1080p (Full HD) en 1440p (WQHD) op 120Hz+ en zelfs 4K! De AMD Ryzen 7 3800X geeft je 8 krachtige processorkernen (16 Threads) met een laag stroom verbruik terwijl de PC koel en stil blijft door de speciale ARGB luchtkoeling. Samen met de Nvidia GeForce RTX 3060 Ti (8GB) videokaart is dit een game pc die veel waarde biedt. Verder beschikt deze gaming pc over 16GB RGB geheugen op 3200MHz en een super snelle 1TB M.2 NVMe SSD (2.400MB/s) die ervoor zorgt dat Windows en al je games super snel inladen! De behuizing is voorzien van een venster van gehard glas en ARGB verlichting door 4 ARGB ventilatoren en zorgt voor een zeer fraaie look.

[ Voor 108% gewijzigd door Glamourt op 21-10-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
Bedankt voor de reacties. Ik kies bewust voor pre-built omdat ik geen zin heb om me te verdiepen in bv specs van cooler A tegen B. Noem het luiheid .. lol. Maar ik zal de bbg lezen. Ik laat mijn vraag nog even open staan, sluitbik deze voor eind dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xK0etj3
gron74 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:35:
Bedankt voor de reacties. Ik kies bewust voor pre-built omdat ik geen zin heb om me te verdiepen in bv specs van cooler A tegen B. Noem het luiheid .. lol. Maar ik zal de bbg lezen. Ik laat mijn vraag nog even open staan, sluitbik deze voor eind dit weekend.
Hou er dan wel rekening mee dat later upgraden eventueel lastig kan gaan worden, maar daar zal je vast al over nagedacht hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:03
Als je per se een pre-build wilt krijg je hiermee het meeste denk ik, 5800 + RTX3070.
Met de huidige viodekaart prijzen ga je dat met zelfbouw niet voor elkaar krijgen voor deze prijjs, alleen de videokaart+proccesor kost je al ~1400 euro los.

https://www.cdromland.nl/...3070-NON-LHR-PC-Gaming-PC

Maar verwacht wel dat er voor deze prijs waarschijnlijk bezuinigd is op zaken die niet op de specsheet staan, zoals bijv. langzamer werkgeheugen, proccesorkoeling en de voeding. Ook zal het besturingssysteem met de nodige zooi vanuit Lenovo komen, een herinstallatie is dan bijna noodzakelijk helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door !mark op 22-10-2021 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gron74
xK0etj3 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Hou er dan wel rekening mee dat later upgraden eventueel lastig kan gaan worden, maar daar zal je vast al over nagedacht hebben ;)
Ja klopt. Mijn ervaring leert dat ik niet upgrade omdat ik mijn pc pas laat vervang, dan is alles toch al verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-06 10:32

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

!mark schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:51:
Als je per se een pre-build wilt krijg je hiermee het meeste denk ik, 5800 + RTX3070.
Met de huidige viodekaart prijzen ga je dat met zelfbouw niet voor elkaar krijgen voor deze prijjs, alleen de videokaart+proccesor kost je al ~1400 euro los.

https://www.cdromland.nl/...3070-NON-LHR-PC-Gaming-PC

Maar verwacht wel dat er voor deze prijs waarschijnlijk bezuinigd is op zaken die niet op de specsheet staan, zoals bijv. langzamer werkgeheugen, proccesorkoeling en de voeding. Ook zal het besturingssysteem met de nodige zooi vanuit Lenovo komen, een herinstallatie is dan bijna noodzakelijk helaas.
Klopt. Ik heb deze onlangs gekocht. Zit een MSI 3070 in. de 5800H is iets minder snel dan de 5800X.
Wel oppassen als je geheugen uit wilt breiden. er moet JEDEC compatible geheugen in. XMP werkt niet kan ik uit ervaring zeggen.
Voor de rest bestaat dit systeem uit standaard componenten en is updaten in de toekomst geen probleem.
Pagina: 1