pioneer dvd-116 terroriseert systeem?

Pagina: 1
Acties:

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
dag allemaal,

Ik heb vanmiddag ff een pioneer dvd-116 gekocht. Mooi ff dvdtjes kijken dacht ik dus. NIET dus. Als ik het ding in mijn pc hang dan knalt windows erom de haverklap uit, hij reboot gewoon! Ik kan ff (2 a 3 sec) een dvd afspelen.

Maargoed bij het booten kreeg ik ook nog eens ff lekker de melding: "Secondary IDE Channel no 80 conductor cable installed" Wat betekend dit?

Ik heb een bigtower A-open (300watt) met een abit kt7 mobo, 128 + 256 mb geheugen. realtek 10/100 mbit , simpele scsi + plextor 40, verder een 12/10/32 plextor fikker en een matrox g400 videokaart in mijn systeem, en ook nog een floppydrive natuurlijk.

Ik heb zonet ook maar eens ff een asus50speed achter mijn pc gehangen en dan knalt windows er dus ook lekker uit als ik er een cdtje in stop en die wil verkennen.

Zo als ik mijn pc nu heb, 2 alineas boven dus, loopt mijn pc zeer stabiel.

Het lijkt me een voedings probleem, iemand anders suggesties? wat moet ik doen?

• joostdiepenmaat
is er nou echt niemand die me kan helpen?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zitten alle jumper wel goed?
of gebruik je oude kabels?
anders ben ik bang dat je mamabord kapoet is..

• joostdiepenmaat
't moederbord kapot lijkt me niet, als ik die voedingenstekkers verwisseld doet de bende het gewoon goed. En jumpers kan ik ook wel verplaatsen, de kabels enzo zijn prima, is nog maar een half jaartje oud en weinig meer geknutseld

Verwijderd

Misschien even op een andere computer proberen? Bijvoorbeeld bij een buurjongen?

• joostdiepenmaat
die dvd doet het wel, alleen mijn systeem gaat gewoon rebooten op de een of ander manier, als ik mijn beide cdromspelers er uit haal dan doet het ding het wel geloof ik

Verwijderd

Verwissel je cdrom speler eens met je dvdspeler, mischien werkt het dan wel. Zo ja, dan zou ik eens een extra voeding kopen.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Klinkt alsof de 12V meer trekt dan je voeding kan leveren. Als er geen 12V over is voor essentiele onderdelen dan doet-ie 'plop' reboot.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Op maandag 20 augustus 2001 18:47 schreef deepman het volgende:
Maargoed bij het booten kreeg ik ook nog eens ff lekker de melding: "Secondary IDE Channel no 80 conductor cable installed" Wat betekend dit?
Dat betekent dat je geen 80-aderige IDE kabel hebt, dat heb je o.a. nodig voor ATA66/100 drives.

I love watercooling

Verwijderd

Ehm wat betekend dit:

NOU dat je geen goede UDMA kabel gebruikt voor de speler... koop dus ff een nieuwe kabel en gebruik geen oude troep,

ZOrg dat MASTER-SLAVE settings goed staan...

• joostdiepenmaat
een extra voeding, normaal gespoken moet dit toch echt voldooende zijn?

• joostdiepenmaat
hmmm, zal eens kijken wat een andere kabel doet........goed idee!

Verwijderd

JE HD, staat op de eerste BUS neem ik aan op MASTER
daarna zet je bv je fikker op de 2e BUS op master
ALs je nog meer bussen overhebt kan je je DVD speler op een eigen Kanaal laten en ook op MASTER laten staan (default)

Als je maar 2 Kanalen hebt, zet dan je DVD speler jumper op SLAVE en sluit hem aan op dezelfde kabel als die van je fikker... MITS dit wel een ATA 100 kabel is

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
ik heb ook die dvd speler, maar bij mij werkt ie gewoon op een (oude) standaard ide kabel, hij is dan wel ata33.

die 80 conductor kabels zijn jammer genoeg tamelijk duur :)

• joostdiepenmaat
ik heb nu het volgende:

primary master: maxtor 30 gb hd met kabel bij mobo
primary slave: -
secondary master: plextor 12/10/32 met standaard ide kabel
secandary slave: pioneer dvd-116

scsi-1: plextor 40x

kan er nog steeds niet uitkomen, als ik de beide plextors erachter hang gaat het goed, maar de dvd met de scsi plextor geeft ook al weer hangers. Het lijkt me dus echt voeding, maar volgens mij moet zo'n 300w voeding het zat kunnen hebben

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 17:42
en als je je cdrom met je dvd verwisselt ?

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Pagina: 1