Grundig hifi box 406

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shortttrack
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik was op zoek naar mooie oude speakers en kwam ineens deze tegen. De "Grundig hifi box 406". Ik vind maar bar weinig informatie over deze set. Wat ik wel vond is dat je er aparte tweeters op kunt aansluiten. Maar de set lijkt ook bruikbaar zonder de extra tweeters.

Heeft iemand deze speakers of kent iemand hier meer over? De tweeters komen zitten niet bij de set die ik vond. Maar volgens mij zijn deze ook niet noodzakelijk om toch goed geluid te krijgen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:48
Hier staat best veel info. Zeker als je de foto's bestudeert.

https://www.radiomuseum.org/r/grundig_hifi_box_406.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:13
https://www.hifi-wiki.de/index.php/Grundig_Box_406

Er is genoeg over deze luidsprekers te vinden. Ze waren destijds best prijzig en hebben een softdome tweeter. De specs zijn prima voor een luidspreker uit begin jaren 70.

Kijk ook eens naar de B&W DM 4 luidsprekers, wat mij betreft de beste vintage speaker onder/op de 100euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Roderiktweaker op 21-10-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shortttrack
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik mis vooral de user reviews. Ik heb 1 filmpje gevonden waarbij iemand met zijn telefoon de speakers filmt wanneer ze aan staan. Ondanks dat het opgenomen is door een telefoon denk ik wel dat de geluidskwaliteit goed genoeg zal zijn voor wat ik verwacht van de speakers.

Over andere types uit hetzelfde jaar vind ik precies wat meer. Maar ik heb de indruk dat deze speakers inderdaad bij het betere segment hoorde destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:13
Waarschijnlijk zijn er weinig user reviews te vinden over deze luidsprekers. Je kunt ze gewoon proberen wel niet meer betalen dan een paar tientjes.