Toon posts:

12V batterij bij model 3

Pagina: 1
Acties:
  • 974 views

Onderwerpen

Vraag

• DannyDj
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-05 05:01
De 12v batterij moet al na 1,5j worden vervangen. Kan deze enkel bij Tesla worden aangekocht of weet iemand waar ik deze nieuwe batterij kan kopen? Is het aangeraden om zelf een nieuwe te plaatsen of kan er daardoor data verdwijnen? Normaal zou dit toch nog onder garantie moeten zijn! Veel vragen die hopelijk worden beantwoord :)
...

Alle reacties

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:46
Bij je aankoop is vast ook verteld wat je garantie is. Mocht je het niet weten doe even een belletje naar de dealer, die kan vast vertellen of je garantie hebt.

Ik zou verwachten dat er geen data verdwijnt, maar zeker weet ik het niet. Wil je zekerheid, laat het dan vervangen.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:49

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:07
Wat @Silent7 ook aangeeft met de link. 1,5 jaar is wel erg snel. Dit zou richting de 3 a 4 jaar moeten zijn.

• Silent7
Doe zelf alles aan onze auto, een diesel die gekke geluiden begon te maken. Google en youtube zijn zo handig, en ik heb aan gereeedschappen, onderdelen en de werkplaats handleiding veel minder uitgegeven dan als de dealer hetzelfde had gedaan, en kennis opgedaan. Een accu vervangen is echt niet moeilijk maar voordat je het doet zeker eerst kijken of de dealer het onder garantie kan doen, dat is natuurlijk voor jou het fijnste en goedkoopste

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Je hebt meer dan 80k gereden? Dan is de garantie verlopen. Via de standaard accu sites zijn ze er wel vervangende te krijgen. Varta kost 60 EUR. Vervangen kan wel zelf, gewoon even een YT volgen. Auto helemaal uit zetten etc. Anders door Tesla laten doen. Zal daar ~ 250 kosten dacht ik.

De accu bij de Model 3 is prima te bereiken.

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:04
Inspired schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:09:
Je hebt meer dan 80k gereden? Dan is de garantie verlopen. Via de standaard accu sites zijn ze er wel vervangende te krijgen. Varta kost 60 EUR. Vervangen kan wel zelf, gewoon even een YT volgen. Auto helemaal uit zetten etc. Anders door Tesla laten doen. Zal daar ~ 250 kosten dacht ik.

De accu bij de Model 3 is prima te bereiken.
In Europa heb je altijd 2 jaar garantie.

OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), DS918+ 4x8TB WD RED, Odroid H2/N2+/C4/C2

• Inspired
  • Nu online
Videopac schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:12:
[...]

Niet op een accu. (En andere onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage.)

[Voor 13% gewijzigd door Inspired op 21-10-2021 08:30]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

• Silent7
Ja dat las ik ook. zo zwaar is een accu nu ok weer niet, dikke winterkleding tov zomerse outfit zou dan ook meer geluid/lager bereik zijn, beetje spijkers op laag water maar het ging me vooral om de simpele handleiding van het eigenlijke vervangen op de site

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14
Videopac schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:12:
[...]

Normale slijtage is uitgesloten van garantie natuurlijk.
Komt alleen de opvolgvraag, mag de accu verslijten in 1.5 jaar.

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:04
Inspired schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:19:
[...]

Niet op een accu. (En andere onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage.)
Eens. Maar die 80.000km grens slaat dus nergens op.

OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), DS918+ 4x8TB WD RED, Odroid H2/N2+/C4/C2

• Inspired
  • Nu online
Videopac schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:10:
[...]

Eens. Maar die 80.000km grens slaat dus nergens op.
Hoezo niet? Is toch gangbaar om bij een auto garantie aan een kilometerstand te koppelen?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14
Inspired schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:12:
[...]

Hoezo niet? Is toch gangbaar om bij een auto garantie aan een kilometerstand te koppelen?
Dat is alleen gangbaar/toepasbaar op garantie die boven de wettelijke garantie gaat.
Dus Kia (dacht ik) mag prima garantie geven voor 7 jaar/200.000 km (ik noem maar iets), maar dat is alleen van toepassing op alles dat verder gaat dan de standaard (2 jaar en kilometerloos).

Buiten de wettelijke garantie mag je allerlei randvoorwaarden stellen, daarbinnen niet.

En normale slijtage is natuurlijk uitgesloten. Als je 2.5 ton rijdt in een jaar en de koppelingsplaten zijn versleten, dan is dat gewoon in lijn der verwachting.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:01

deepbass909

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Als een eerder topic is gesloten (12v batterij), is het niet de bedoeling om nogmaals een topic te openen met exact deze vraag!

Ook deze gaat dicht.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee