SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Of het "waar gebeurd" is vraag ik me af.
Ik heb bijna alles in huis om het te proberen, alleen die superieure engelse vriezer niet
Nu ook zonder stropdas
Is best wel oud trouwens
Nog een leuke, kijk eens naar het mainboard. Heb je ooit een mainboard gezien voor een 486 met een AGP slot ???Op maandag 20 augustus 2001 19:43 schreef Da_Bink het volgende:
Ik geloof het niet, ten eerste er is geen enkele foto van een post op 247 MHz oid. ten tweede is het nog een hele klus om een 486DX zijn multiplier te verranderen, op geen enkel 486 bord (voor zover ik weet) is het mogelijk een multiplier hoger dan 2 in te stellen, dan zou je dus een busspeed van 123,5 hebben. Lijkt me beetje hoog
Is best wel oud trouwens
Ook zo appart, een 486 bord met dimm sloten en een atx connector ???Op maandag 20 augustus 2001 20:47 schreef _Hades_ het volgende:
[afbeelding]
Wat is dat bruine ding daar rechts van de pci sloten dan
Twas een SX.Op maandag 20 augustus 2001 19:43 schreef Da_Bink het volgende:
Ik geloof het niet, ten eerste er is geen enkele foto van een post op 247 MHz oid. ten tweede is het nog een hele klus om een 486DX zijn multiplier te verranderen, op geen enkel 486 bord (voor zover ik weet) is het mogelijk een multiplier hoger dan 2 in te stellen, dan zou je dus een busspeed van 123,5 hebben. Lijkt me beetje hoog
Is best wel oud trouwens
Op de andere foto's gebruiken ze een ander moboOp maandag 20 augustus 2001 20:47 schreef _Hades_ het volgende:
[afbeelding]

IMHO is dit toch echt een 486 plank met dimm sloten en een AT keyboard connector..
Hier zaten toch ook van die VESA local bus sloten op.. misschien zijn dat die bruine dingen ?
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
Is dat geen cache slot...Op maandag 20 augustus 2001 20:47 schreef _Hades_ het volgende:
[afbeelding]
Op 486 MB zat vaak extern L2 cache. Ik heb nog wel een 128KB cache module voor 486.
iemand die weet wat voor een het is? we weten al dat het AGP heeft, ATX, dus het is minimaal PII bordje...
rara wie komt met het goede antwoord?
Verwijderd
Verder heb ik niks zinnigs te melden, maar dit moest ik ff kwijt.
Blender was me al voor, ben dus niet de enige die wakker is,.....
Je hebt plaatjes van een mobo met kaarten in de ijskast met booze erop... Wat zal een echte computernerd (kijk maar naar de pics) weerhouden om niet deze kans grijpen om zijn pc eens serieus te OC-en.
Of die clockrates echt gehaald zijn, tja dat zal een vraag blijven...
mijne is 1200@1512
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
vroeger hadden we ook 486jes hier op 142 Mhz
maarja dat hielden ze niet lang uit
Verwijderd
Op maandag 20 augustus 2001 22:58 schreef answer_man het volgende:
468@247 is poep, dat heet onderclocken
obliviousness
Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!
Ik las ooit eens dat Intel zelf met een 486 (DX1-50, meen ik) en een pot stikstof de 600MHz haalde. Kan 4e hands gelul zijn, maar dacht dat het destijds (1997) zelfs in het nieuws stond.
Oslik blyat! Oslik!
jawel zie een paar posts omhoog van mijOp dinsdag 21 augustus 2001 04:47 schreef ubermaestro het volgende:
Dit is volgens mij gewoonsh*t want 486 mobo's hadden volgens mij nooit zulke opties (multiplier en al helemaal geen fsb, zie dat geheugen/isa bus al lopen op zo'n snelheid)
heb vroeger ook 2tal 486jes gehad die 142 Mhz wouden lopen
maarja 247 dan moet je nog een eind
de borden hadden zeker al MP en FSB
Verwijderd
gings iets verkerd.
een 486 @ 380
roken deed die. en nu is die stuk
Klopt ja.. Je kon kiezen tussen 25MHz,33MHz en 50MHz, en als multiplier 1x, 2x.. (tenminste op het type bordje wat op de foto's staat!). Later kon ook nog 3x (dx4-100) en 4x (dx4-133).Op dinsdag 21 augustus 2001 06:50 schreef happy3736 het volgende:
[..]
de borden hadden zeker al MP en FSB
Maar het verhaal wat op die website staat is leuk verzonnen..
Verwijderd
nog veel mooier is dat het mainbord een Intel Pentium PRO voet heeft en geen Sokket 3 of 5Op maandag 20 augustus 2001 19:46 schreef Da Joker het volgende:
[..]
Nog een leuke, kijk eens naar het mainboard. Heb je ooit een mainboard gezien voor een 486 met een AGP slot ???
Verwijderd
jawel hoor 25/33/40 en 50 Mhz dus...Op dinsdag 21 augustus 2001 04:47 schreef ubermaestro het volgende:
Dit is volgens mij gewoonsh*t want 486 mobo's hadden volgens mij nooit zulke opties (multiplier en al helemaal geen fsb, zie dat geheugen/isa bus al lopen op zo'n snelheid)
overigens AMD had een pentium cloon en die was 133Mhz en liet ik op 160 lopen maar ja das niet echt een 486 ookal moest i wel op zo'n bordje geprokt worden dus...
Verwijderd
hoe heb je die 486 op 380 gekregenOp dinsdag 21 augustus 2001 06:58 schreef narfpower het volgende:
ik heb nu p3 600 @ 200
gings iets verkerd.
een 486 @ 380
roken deed die. en nu is die stuk
Verwijderd
Dat zal best een 486 bord zijn maar dat andere plaatje is no way een 486 bord, dit bord is compleet andersOp maandag 20 augustus 2001 21:08 schreef Skinny het volgende:
Idd..
[afbeelding]
IMHO is dit toch echt een 486 plank met dimm sloten en een AT keyboard connector..
Hier zaten toch ook van die VESA local bus sloten op.. misschien zijn dat die bruine dingen ?
Mijn conclusie .. totale onzin
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
al zou je de kloksnelheid halen, een p4 zal het nooit worden... de 'families' p1 p2 p3 p4 etc zijn juist gebaseerd dat er een nieuwe instructieset bij is gekomen in de processor, zodat er met minder opdrachten evenveel begrepen wordt in de proc, hij heeft gauwer door wat een user wil a.h.w. ....Op dinsdag 21 augustus 2001 01:44 schreef misstickjoint het volgende:
hmmm... vraag me af of ik mijn oude p166mmx naar een p4 kan klokkenlol
dus dan is je kloksnelheid gelijk, maar istie nog steeds trager... je zal een pI moeten overclocken tot misschien wel 4 of 5 keer de kloksnelheid van een p4 om even snel te krijgen vrees ik...
Verwijderd
een 286 op 100 Mhz ofzo
(ik heb en 286 en een 386 sx met win 95 aan de praat gekregen, maar daar mee is alles ook gezegt
Hoe heb je dat geflikkerd ?
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Tuurlijk....dat er mensen zijn die serieus ingaan op dit verhaaltje baart me zorgen
I reject your reality, and substitute my own.
Vroeger waas er software die de instructies van de 386 kon emuleren, en ook meer geheugen adresseren. Niet dat het veel opschoot traaaaaaaaaaaagOp dinsdag 13 november 2001 06:33 schreef G8KeePeR het volgende:
Een 286 met windows 95 ???
Hoe heb je dat geflikkerd ?
Bnet pindle#2913
Met agpOp maandag 20 augustus 2001 21:03 schreef Niek1616 het volgende:
[..]
Twas een SX.
Dit was een Joke van die knakkers ,de meeste van ons (tweakers) weten dat een SX of DX een mp hebben van 2 en hooguit 3 maal 33mhz of 25 fsb ,oh ja 40 heb je ook nog
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
sites met zulke tekstjes zijn vaak wel redelijk nep....Note: This page is best viewed using Ham Explorer 4.0 or better (if you can can have it) in a resolution of 8x6 folicals, blindfolded and facing away from the monitor. Preferably with clothes on and a member of the clergy present.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit topic is gesloten.
![]()