Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

GIRA Instabus zelf programmeren en uitbouwen met Smarthome

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jpaarhuis
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-03-2024
In ons nieuwe huis (recent verhuist) zit een heel GIRA-systeem met drukvlakschakelaars. Ik ben zelf developer en redelijk handig met software en nu wil ik dit systeem eigenlijk zelf gaan programmeren. Het systeem is behoorlijk oud. want ik zie nergens KNX staan, maar wel EIB. Er zit ook een seriele poort op.

Gezien het allemaal hetzelfde lijkt is de vraag of ik de huidige "computer" kan vervangen door een nieuwe KNX regelunit. Zou ik hier bijvoorbeeld ook de X1 of de Thinka op kunnen zetten?

Daarnaast lees ik over ETS5, ETS6 en licenties. Zijn deze licenties nodig om de schakelingen op te stellen? Ik neem aan dat dit dan in combinatie met een X1 of USB unit werkt.

Sorry voor de noobie vragen, een doorverwijzing naar een starter-topic zou ook gewaardeerd worden.

TLDR; kan ik dit systeem zelf gaan programmeren? En wat heb ik dan nodig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/be6w0Pq37PVQU7Xb5w_MnncMhWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7A2EIFcZ8vHt0wOBc88uGsjv.jpg?f=fotoalbum_large

Computers are not intelligent, they just do what you say...