Renovlies ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 11.058 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel91
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-10-2023
Goedenavond,

Zojuist zijn ze in ons nieuwbouw huis begonnen met het pleisteren van de plafonds beneden en het renvliezen van alle wanden waarna ze alles zullen gaan spuiten.

Vanavond zijn wij wezen kijken en troffen we het volgende aan.. nu was het nog donker ook dus wellicht dat het bij daglicht nog tragischer is.

Dit lijkt mij absoluut niet normaal en ook waardeloze kwaliteit, maar misschien kan een van jullie mij op andere inzichten brengen? Ben bang dat ik morgen wordt afgescheept met "hier zie je niets meer van als we gaan spuiten"?

Daarbij nog een andere vraag: wordt renovaties in rechte banen aangebracht? Hier lijkt het met de losse hand gesneden en schots en scheef.

Hoor graag andere reacties/ervaringen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJNgqWTB1yVskOCbUgAotT6Xn78=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YKuXwJ5asMy6kwQYRDoCkJcC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aCwQ5XRontjida2ZrGmqjWl5gA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ccc5OFu52aVTyEUPHbGMFYty.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smlEksqi4GE3b7Mw6cTXeFZGbPM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kuZGHxROHH9aAtPLBwaQZqFC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-CWhe5vQY9JPO-EgSg9JwP1JOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R7uVO7xCwgXxW57muiSkHjJJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ah5cS7CabTDVRmohou2-K4E3mqM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FOeTudGDFkAG6XkywLrSAoqT.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:37
Ziet er niet uit.. Misschien stucen ze de gaten nog voor het spuiten?

Ik heb het hele huis zelf gedaan maar had geen naden en zeker geen scheuren/ gaten. 100 procent zeker dat je dit blijft zien als ze alleen spuiten.

Is het horizontaal gedaan? Hoeft natuurlijk niet uit te maken maar lijkt wel een beetje een haast klus zo :S

[ Voor 20% gewijzigd door meenkdrie op 20-10-2021 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Alles wat je nu ziet, zie je na het spuiten ook.
Maar ik denk dat ze die overlappende naden nog af gaan snijden en indien nodig dichtzetten. Even een extra check door op een vriendelijke manier te vragen kan inderdaad geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hier gaat toch nog stucwerk overheen?

Dat renovlies is dan een simpel truukje om je ondergrond te stabiliseren; scheurtjes in de muur zie je dan niet meer in je stucwerk.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lijken wel gipsplaten op een paar foto’s

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel91
Nee er gaat geen stucwerk over heen. Het renovlies zelf wordt gespoten...
Daarom maak ik mij ook zorgen.

Alles is wel verticaal behangen (door foto's lijkt dit horizontaal idd). Heb nu bijna de neiging om te zeggen trek alles er maar af en begin opnieuw of ben ik dan te voorbarig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:37
Karel91 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:08:

Alles is wel verticaal behangen (door foto's lijkt dit horizontaal idd). Heb nu bijna de neiging om te zeggen trek alles er maar af en begin opnieuw of ben ik dan te voorbarig?
Ik zou ze iets vriendelijker benaderen als de onwetende nieuwsgierige klant of ze daar nog wat mee doen omdat jij je niet kunt voorstellen dat je dat straks niet meer ziet.

Je wilt uiteindelijk een super strakke muur, het liefst ook van hun. Anders zit je weer met het volgende probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 19:54
Wij hebben renovlies, inmiddels 3,5 jaar in een nieuwbouw woning.
Hier was ook alles uit de losse pols gesneden, maar daar zie je niets van terug na het sauzen.

Wel viel ons tegen hoeveel rek het kan hebben, want bij de naden, waar twee betonplaten tegen elkaar komen , zijn er op sommige plekken scheuren.

Verder eigenlijk wel tevreden over het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foutlook
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit is wel prutswerk hoor. Dit blijf je echt wel zien na spuiten. Ik zou het inderdaad niet accepteren.

Heb onlangs zelf nog renovlies geplakt bij iemand (en ik ben geen behanger van beroep) maar dat zag er toch stukken beter uit. Het lijkt wel of ze hier enorme haast hadden oid?
Maar ik denk dat ze die overlappende naden nog af gaan snijden en indien nodig dichtzetten
Overlappende naden snijden wordt inderdaad vaak toegepast, maar wel gelijk na het behangen en niet een dag later als de lijm al opgedroogd is...

[ Voor 31% gewijzigd door Foutlook op 21-10-2021 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karel91
Ja.. er is aangegeven dat alles wordt geplamuurd, geschuurd, gekit alvorens het gespoten wordt en er is mij gegarandeerd dat je er niks meer van zal zien.

Nu woon ik in de provincie Friesland waar ik mensen graag vertrouw - dus ik hoop dat het ook daadwerkelijk zo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
DeMolT. schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:46:
Wij hebben renovlies, inmiddels 3,5 jaar in een nieuwbouw woning.
Hier was ook alles uit de losse pols gesneden, maar daar zie je niets van terug na het sauzen.

Wel viel ons tegen hoeveel rek het kan hebben, want bij de naden, waar twee betonplaten tegen elkaar komen , zijn er op sommige plekken scheuren.

Verder eigenlijk wel tevreden over het resultaat.
Het vlies zelf kan wel aardig wat rek verdragen. Of je nog scheuren ziet, is vooral afhankelijk van wat je er overheen doet.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:52
Niet doen, ik heb 2 weken geleden zelf het opgehangen. Op 1 plek (kelder) vlugvlug want we konden er niet goed bij.
Het resultaat is een duidelijk verschil,en zelfs ons vlug vlug was beter dan bij jouw fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Karel91 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:08:
Dan gaat dit nooit mooi worden.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
teacher schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

Dan gaat dit nooit mooi worden.
Kun je uitleggen waarom je hier zo zeker van bent? Ben je zelf behangplakker?

Met plasterboard filler krijg je heel wat naadjes vlak opgevuld waardoor je er niets meer van ziet.
Bij de trap wordt de naad waarschijnlijk afgekit.

Aan de hand van deze foto's kan ik niet heel goed een oordeel vellen. Zelf zou ik het ook niet zo doen, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat het professionals zijn die weten hoe ze iets snel en goed moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:36
Wij hebben 5 jaar geleden ook ons hele (nieuwbouw) huis laten behangen met renovlies. Daar zag je al praktisch niks van toen het nog niet gespoten was. Na het spuiten lijkt het alsof het gestuct is. Genoeg mensen die niet door hadden dat het behang is.
Wat op jouw foto's te zien is lijkt me niet normaal. Ik heb in ieder geval een heel andere ervaring. Of dat nog goed komt na het spuiten betwijfel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:13

HollovVpo1nt

I like gadgets

Dat ga je zien. De kwaliteit van het ophangwerk heeft absoluut grote invloed op het eindresultaat na het verven. Ik heb denk ik een van de meest dramatische toepassingen van renovlies ever heb, dus kan er wel over praten haha. Ik heb renovlies toegepast op een zeer oneffen ondergrond door een behanger die her en der onvoldoende lijm geplakt heeft. Zag/ ziet er niet uit. Veel heb ik nog kunnen repareren met alabastine muur glad, maar tikt ook aan. Overigens een top als je het niet kunt corrigeren met (behang), daar waar kan: alabastine muur glad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel91
Dan scheelt het in ieder geval nog iets dat de ondergrond zeer glad is. Ik ben net weer even wezen kijken op de benedenverdieping hebben ze een stuk secuurder gewerkt gelukkig. Hoop dat de bovenverdieping mooi wordt met alle opvulmaterialen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degrashopper
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-07 21:04
Bij mij hebben ze destijds ook het hele nieuwbouwhuis geglasvliest (glad) en vervolgens gesaust. Op een paar plekken was het vlies ook beschadigd en is opgevuld met renoband. Verschil zie je wel als je goed kijkt of met lichtval.
Het verbergt wel erg goed scheuren. Plekken waar m'n buren scheuren hebben (geen glasvlies) is bij ons niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:46
Hebben ze de muren wel geschuurd voordat ze zijn begonnen met renovlies?

Zo niet, dan ga je alle "puntjes" door het renovlies ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel91
Ja ze hebben alles geschuurd gelukkig, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Maar waarom zitten er gipsplaten langs de trap ?
Er wordt vaak Ytong voor gebruikt(panelen), of kalkzandsteen.

[ Voor 39% gewijzigd door Hackus op 21-10-2021 14:36 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel91
Lijkt misschien zo op de foto, maar er zitten geen gipsplaten langs de trap. Zijn de kale binnenmuren en enkele houten platen. Het witte wat je ziet is de renovlies zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:01
Ik heb zelf ook meters en meters glasvezelbehang geplakt. Als de muur vlak is en je gebruikt goede verf dan lijkt het net gestuced. In alle andere gevallen zul je de imperfecties nog terug zien afhankelijk van de kijkhoek en van de lichtinval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Karel91 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:46:
Lijkt misschien zo op de foto, maar er zitten geen gipsplaten langs de trap. Zijn de kale binnenmuren en enkele houten platen. Het witte wat je ziet is de renovlies zelf.
Vage shit zo. Gestucte muur had ik dan liever glasweefselbehang op gedaan, en dan 'latex'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel91
Hmm oké - ja de muren zijn niet gestuct enkel geschuurd en dan behangen met renovlies. Daar wordt dan vervolgens overheen gespoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-07 20:29

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Karel91 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:30:
Hmm oké - ja de muren zijn niet gestuct enkel geschuurd en dan behangen met renovlies. Daar wordt dan vervolgens overheen gespoten.
Als het goed is spuiten ze de 1e laag waarna ze alles gaan gladstrijken. Daarna komt de 2e opspuiting voor de afwerking.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 19:54
JukeboxBill schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

Het vlies zelf kan wel aardig wat rek verdragen. Of je nog scheuren ziet, is vooral afhankelijk van wat je er overheen doet.
Geloof mij, de scheur zit op 1 plek er helemaal door, scheur van zo'n 60cm. Maar nou moet ik zeggen dat dat wel naast de badkamerdeur is en het wellicht ook icm vocht is ontstaan.
Andere plekken voornamelijk flinke rimpels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardketten
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-12-2023
Nijl schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:42:
[...]

Als het goed is spuiten ze de 1e laag waarna ze alles gaan gladstrijken. Daarna komt de 2e opspuiting voor de afwerking.
Jij bedoelt denk ik dunpleister met renovlies behang doen ze alleen de muren schuren. De muren dienen eerst behangklaar gemaakt te worden, de meeste muren zijn bij oplevering niet behangklaar, _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Richardketten op 03-12-2023 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Deze mag in de kelder blijven.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.