Wifi Asus router valt weg bij aanzetten iptv kpn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:49
Mijn vraag
...
Vandaag kpn glasvezel gekregen en alles werkt goed totdat ik de 4k iptv decoder aanzet. Dan valt mijn Asus wifi netwerk weg. Het ssid is nog wel zichtbaar maar ik kan er niet op inloggen. Het bedraad netwerk blijft wel goed werken. Als ik de tv decoder uitzet werkt het Asus wifi netwerk weer meteen. Het wifi netwerk van de kpn router/modem blijft het wel goed doen. Iemand misschien een oplossing voor mij?

Relevante software en hardware die ik gebruik

KPN glasvezel met v10 router/modem
Asus ac-68u als ap ingesteld.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb zover ik kan zien geen ip conflicten en heb alles losgekoppeld en een voor een weer aangekoppeld. Nu gaat het dus 100% fout als ik de decoder aanzet.
...

Beste antwoord (via remanus op 20-10-2021 23:09)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
Mooi dat het opgelost is

Mocht je willen snappen waarom:
Standaard gaat een pakketje alleen van a naar b. Als je laptop bv naar google gaat

Iptv gebruikt multicast, dan gaat het tv signaal dus naar iedere poort op iedere switch.

Als er achter een poort een wifi punt zit, dan krijgt het accesspoint dus een bak data wat je accesspoint gaat uitzenden. Hierdoor klapt je wifi eruit

Igmp snooping filtert het weg en zorgt dat er alleen verkeer gaat naar de poorten die het nodig hebben (waar de iptv decoder staat)

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Igmp-snooping aanzetten. Staat normaal bij lan/iptv, maar ik weet niet of dat nog beschikbaar is in ap-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
In ap modus zijn er geen extra lan settings. Ik zie hem wel bij de wifi settings staan. De iptv werkt zelf goed, alleen het wifi valt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
Ik gebruik de Asus alleen als acces point, dat topic gebruiken ze de Asus als vervanger voor de kpn modem/router. En de kpn iptv is bedraad aangesloten.

Update: enable igmp snooping in de wifi settings lijkt het te lossen. Geen idee waarom, maar hoop dat het goed blijft werken.

[ Voor 22% gewijzigd door remanus op 20-10-2021 21:46 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
Mooi dat het opgelost is

Mocht je willen snappen waarom:
Standaard gaat een pakketje alleen van a naar b. Als je laptop bv naar google gaat

Iptv gebruikt multicast, dan gaat het tv signaal dus naar iedere poort op iedere switch.

Als er achter een poort een wifi punt zit, dan krijgt het accesspoint dus een bak data wat je accesspoint gaat uitzenden. Hierdoor klapt je wifi eruit

Igmp snooping filtert het weg en zorgt dat er alleen verkeer gaat naar de poorten die het nodig hebben (waar de iptv decoder staat)

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1