Hey tweakers
Binnenkort gaan we hier beginnen met de aansluitingen in onze nieuwbouwwoning (kelder + gelijkvloers). Graag hadden we doorheen het huis hetzelfde netwerk alsook de tuin.
Ben geen kenner als het over netwerken gaat, dus hierbij mijn gedachten over hoe het zou moeten (denk ik). Plannetjes toegevoegd.
De modem van Telenet komt in de kelder te staan. Van daaruit kabel naar de switch (Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 - Fully Managed Netwerkswitch - 16 poorten - 42W PoE).
Dan van de switch een kabel (poe) naar het centrale accesspoint in de kelder (Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO).
Vanuit de switch 2 kabels naar bovenste bureau, 2 kabels naar projector en 1 kabel naar de onderste bureau.
Een kabel (poe) naar de garage achter het huis voor het accesspoint daar.
Dan voor de gelijkvloers:
Kabel van de switch naar het accesspoint op de gelijkvloers, ongeveer in het midden van de woning in een kast aan de muur.
4 kabels van de switch richting het tv meubel (tv, sonos, digicorder, playstation)
2 kabels van de switch richting slaapkamer (1 poe indien ap daar nodig is.
1 wachtkabel (poe) aan de voordeur waar mogelijk ooit en videofoon komt.
Wat denken jullie van deze opstelling?
Ben ik iets vergeten of zijn er betere alternatieven?
Heb ik nog een poe adapter ofzo nodig voor de accespoints?
Deze accespoints moeten veronderstel ik niet via een kabel met elkaar verbonden zijn?
:strip_exif()/f/image/zcHoWgNS0uFp8q5WzZntxWIH.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnenkort gaan we hier beginnen met de aansluitingen in onze nieuwbouwwoning (kelder + gelijkvloers). Graag hadden we doorheen het huis hetzelfde netwerk alsook de tuin.
Ben geen kenner als het over netwerken gaat, dus hierbij mijn gedachten over hoe het zou moeten (denk ik). Plannetjes toegevoegd.
De modem van Telenet komt in de kelder te staan. Van daaruit kabel naar de switch (Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 - Fully Managed Netwerkswitch - 16 poorten - 42W PoE).
Dan van de switch een kabel (poe) naar het centrale accesspoint in de kelder (Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO).
Vanuit de switch 2 kabels naar bovenste bureau, 2 kabels naar projector en 1 kabel naar de onderste bureau.
Een kabel (poe) naar de garage achter het huis voor het accesspoint daar.
Dan voor de gelijkvloers:
Kabel van de switch naar het accesspoint op de gelijkvloers, ongeveer in het midden van de woning in een kast aan de muur.
4 kabels van de switch richting het tv meubel (tv, sonos, digicorder, playstation)
2 kabels van de switch richting slaapkamer (1 poe indien ap daar nodig is.
1 wachtkabel (poe) aan de voordeur waar mogelijk ooit en videofoon komt.
Wat denken jullie van deze opstelling?
Ben ik iets vergeten of zijn er betere alternatieven?
Heb ik nog een poe adapter ofzo nodig voor de accespoints?
Deze accespoints moeten veronderstel ik niet via een kabel met elkaar verbonden zijn?
:strip_exif()/f/image/zcHoWgNS0uFp8q5WzZntxWIH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PBJQOlXzL08KVndVombGC5v1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door ZKevin op 20-10-2021 21:01 ]