Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 19:01
Probleem: ik heb een Olympus C-21 digicam, een Mpman F50 mp3speler, en twee (dane-elec) 64mb smartmedia kaartjes. Ik heb beide kaartjes eerst getest in de digicam, waarbij ze beide werkten. Hierna heb ik ze gebruikt om mp3tjes op te zetten voor de mp3 speler. Nu werken ze niet meer in mijn digicam :( Als ik een kaartje in de camera stop krijg ik een error, en vraagt ie of de kaart geformatteerd moet worden, wat niet werkt :(

Ik heb ook een gewone smartmedia kaartlezer op de usb bus, en daar heb ik de kaartjes ook al mee geprobeerd te formatteren. Als ik dat doe, krijg ik gewoon een of andere format error.

Mijn vraag: weet iemand hoe ik die kaartjes wel kan formatteren zodat ik ze in mijn digicam kan gebruiken?

The cyclographing developer

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Vriend van mij had dit een keer met z'n Sony stick.

Was eigenlijk geen garantiezaak, maar ze hebben het toch vervangen (service).
Dus gewoon proberen op garantie te regelen.

• Potatoman
Op maandag 20 augustus 2001 20:18 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Vriend van mij had dit een keer met z'n Sony stick.

Was eigenlijk geen garantiezaak, maar ze hebben het toch vervangen (service).
Dus gewoon proberen op garantie te regelen.
Dat helpt mijn niks, want zodra ik de nieuwe kaartjes dan gebruikt heb in mijn mp3 speler kan ik ze daarna ook niet meer gebruiken in mijn digicam, en dan kan ik wel blijven omruilen... Wat ik zoek is een of ander proggie of methode om die dingen te formatteren of op andere manier weer geschikt te maken voor mijn digicam.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik hoop dat je aan deze link iets hebt.

Waarschijnlijk niet, want ik zie hier iets over een cardreader. :(

En bekijk anders dit programma eens.. ook icm een reader :+

Verwijderd

Dat probleem had ik ook:

Pc Windows 2000 + ME
kaart was soms wel te lezen soms niet..
Niet stabiel... dus

Laptop + Me
Alles zonder problemen altijd te lezen en alles mee te doen

• Potatoman
Vast wel nuttig proggie, maar de smartmedia cards zijn niet beschadigd, alleen door de mp3speler op een speciale manier geformatteerd (denk ik tenminste) waardoor de digicam ze niet meer kan lezen...

edit:
Telemaniac: thanx, zeer nuttige link, waar precies het probleem op staat beschreven dat ik ook heb :)

[edit2]Proggies werken dus niet omdat ik een andere kaartlezer heb :( , maar ik weet nu ongeveer waar ik moet zoeken :)[/edit2]

Verwijderd

Hoi,

Ik heb dus nu hetzelfde probleem. In de search ben ik deze tegen gekomen en dacht wellicht dat iemand inmiddels een antwoord heeft. Op google , bij olympus en bij mpman kan ik niets vinden.

De kaartjes doen het in mijn p3speler prima maar bij mijn camera geven ze problemen. 64 en 32 mb kaartje.

mp3speler: mpman f60
digicam: olympus c220zoom

ik heb ze geprobeerd te formatten in fat32 en fat maar het werkt nog steeds niet.
Pagina: 1